Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-14, 18:05
  #805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Det här är konsekvenserna av att man i Sverige kan få fram adress och namn enkelt genom att slå registreringsnumret på någon gratissida. Något måste göras åt detta. Offentlighetsprincipen är överdriven.
Offentlighetsprincipen var väl aldrig ett problem innan judarna satte igång med svartskalleimporten? Jag skulle hellre se att svensken började med blodshämnd igen än att man ändrar på offentlighetsprincipen. Om folk tog för vana att alltid dumpa GMs namn och adress, kanske till och med bild, så kanske några hjältar skulle ta på sig uppgiften att hämnas anonymt?
Citera
2023-01-14, 18:57
  #806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av accelerate
Offentlighetsprincipen var väl aldrig ett problem innan judarna satte igång med svartskalleimporten? Jag skulle hellre se att svensken började med blodshämnd igen än att man ändrar på offentlighetsprincipen. Om folk tog för vana att alltid dumpa GMs namn och adress, kanske till och med bild, så kanske några hjältar skulle ta på sig uppgiften att hämnas anonymt?

Du tycker att svensken ska börja bete sig som kosovoalbaner och deras blodshämnder?
Italienarna har samma slags vendetta som albaner båda är väldigt primitiva och underutvecklade människor.
Har alltid misstänkt att inavel och incest varit vanligt i mindre svenska städer, kanske var det i dom små pisshålorna som gud glömde som blodshämnd var vanligt för hundratalet år sedan?
Citera
2023-01-14, 19:31
  #807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Du tycker att svensken ska börja bete sig som kosovoalbaner och deras blodshämnder?
Italienarna har samma slags vendetta som albaner båda är väldigt primitiva och underutvecklade människor.
Har alltid misstänkt att inavel och incest varit vanligt i mindre svenska städer, kanske var det i dom små pisshålorna som gud glömde som blodshämnd var vanligt för hundratalet år sedan?
Nej det var i hela riket. Men faktum kvarstår: vårt land har förändrats så mycket att nuvarande mentalitet hos svensken inte räcker till längre.
Citera
2023-01-14, 20:03
  #808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av accelerate
Nej det var i hela riket. Men faktum kvarstår: vårt land har förändrats så mycket att nuvarande mentalitet hos svensken inte räcker till längre.

Hämnden kan vara ljuv i bland.
Citera
2023-01-14, 22:39
  #809
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegreus
Nej nej, det var en öppen fråga. Vad gör And*la idag vet du det? Är det inte risky att bara släppa en sådan individ lös i samhället? Med det våldskapitalet hon/anhöriga faktiskt har? Vad händer nästa gång hon får en åthutning i trafiken eller på jobbet?


Ska And*la Jovic attackera den Boråsare som tillrättavisar henne med ännu fler mordförsök? Hur tänker egentligen Borås Tingsrätt när man ger henne ett sådant mjäkigt straff som folk tar och skrattar åt? Herr Åklagare borde förstå att offret var på väg att dö. Men det spelar ingen roll idag, hellre fria än att fälla. Till varje pris. Helt otroligt och bisarrt på samma gång.

Kan inte svara på det, kanske någon annan vet. Jag tycker ju att det är HEMSKT att de ska få vara kvar i Sverige, de borde skickas ut! Och jag säger just, att det här är ett typfall på när personernas vandel (detta förhånade ord, av de vänsterliberala förstås) borde göra att de skickas ut. Hela högen.
Citera
2023-01-15, 01:31
  #810
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan inte svara på det, kanske någon annan vet. Jag tycker ju att det är HEMSKT att de ska få vara kvar i Sverige, de borde skickas ut! Och jag säger just, att det här är ett typfall på när personernas vandel (detta förhånade ord, av de vänsterliberala förstås) borde göra att de skickas ut. Hela högen.

Förövaren verkar ha bytt adress regelbundet under det senaste. Är det en flykt från verkligheten? Rent personligen tycker jag inte det är offret som ska ha skyddad identitet. Jag tycker offret ska rentvås. En åthutning ska aldrig leda till att enskild person nästan tas av daga. Läser man händelseförloppet förstår man snabbt och kommer till insikt, glömmer man och går vidare låtsas man som om ingenting har hänt. Detta fall måste belysas så att det verkligen inte drabbar någon annan oskyldig där ute.
__________________
Senast redigerad av Stegreus 2023-01-15 kl. 02:25.
Citera
2023-01-15, 01:32
  #811
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Hämnden kan vara ljuv i bland.



Hämnd? På vilket sätt menar du att det skett en hämnd? Det är offret som fått skyddad identitet, inte förövaren. Glöm inte bort det?
Citera
2023-01-15, 15:32
  #812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegreus
Hämnd? På vilket sätt menar du att det skett en hämnd? Det är offret som fått skyddad identitet, inte förövaren. Glöm inte bort det?

Jag svarade en annan snubbe i tråden som skrev om blodshämnd borde införas i landet.
Mitt svar har inget att göra med stackaren som nästan blev dödad av galningar pga trafikdispyt som uppstod.

Ibland kan en hämnd kännas ljuv när man blivit utsatt för en grov oförrätt.
Citera
2023-01-15, 15:38
  #813
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Jag svarade en annan snubbe i tråden som skrev om blodshämnd borde införas i landet.
Mitt svar har inget att göra med stackaren som nästan blev dödad av galningar pga trafikdispyt som uppstod.

Ibland kan en hämnd kännas ljuv när man blivit utsatt för en grov oförrätt.


Har du sett hur många adresser förövaren bytt senaste året? Vad vill hon fly ifrån? Rättvisan?
Citera
2023-01-15, 15:43
  #814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegreus
Har du sett hur många adresser förövaren bytt senaste året? Vad vill hon fly ifrån? Rättvisan?

Att den aggressiva kvinnan bytt adress flertalet gånger på kort tid beror nog på att folk runtomkring henne kanske trackar henne för det som hänt?
Hon kan inte gå ut som vanligt och leva ett normalt liv efter det som skrivits om henne i media.
Den lättkränkta fittan är ju megakändis i Borås.
Hon har fått den uppmärksamhet som hon ville ha för att bli känd.
Citera
2023-01-15, 15:52
  #815
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
När släpps Andela från fängelset?

Hon kan räkna med att få gå under jorden när hon släppts. Det hon utsatt denna familjen för är horribelt.

Många i Borås verkar vill komma åt Andela, även gängmedlemmar. Hon får nog byta namn och stad. Någon framtid i Borås har hon iaf inte.


Hon är fri och bor gott i Borås. Så dina ord om "ingen framtid" i staden verkar inte gälla.
Citera
2023-03-18, 03:28
  #816
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Det här är konsekvenserna av att man i Sverige kan få fram adress och namn enkelt genom att slå registreringsnumret på någon gratissida. Något måste göras åt detta. Offentlighetsprincipen är överdriven.


Har hon avtjänat straffet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback