Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-23, 10:37
  #205
Medlem
Separatistens avatar
Kulturell belastning.

Om man kör med för tung last i trafiken får man böter.

Om man belastar Sverige kulturellt borde man utvisas, gärna alla inblandade om än endast i periferin.
Citera
2021-02-23, 11:03
  #206
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betakarloten
Man behöver inte nödvändigtvis vara trevlig men så länge man inte visar humör, aggressivitet, höjer rösten, ser överlägsen ut osv...
Om någon sparkar, slår eller puttar en så ramlar man och ropar lite tyst; aj aj ryggen snälla slå inte.
Hur många fortsätter då? Knappast någon.


Ett halvår senare hade varken gänget eller polisen förstått något, om det vore det man velat.
Man ska aldrig låta någon annan diktera ens humör i stunden. Behärskning i alla lägen. Ta dom sen eller kanske skit samma. Det bestämmer man långt senare i lugn och ro.

Antingen öppnar man bildörren och dödar alla om man ex. har vapen eller så ber man om ursäkt och kör därifrån. Aldrig mitt emellan.

Småbarnspappan verkar ha gjort alla fel. Klant. Säkert en hetsporre.
Det kan du själv få se på någon av alla de filmer från förnedringsrån som framkommit de senaste åren. Sanningen är att psykopater från hederskulturer inte låter dig vara om du gör så utan istället fortsätter slå dig, kissar på dig eller varför inte tvingar dig att gräva din egen grav och våldtar dig analt med olika föremål från skogen?
Citera
2021-02-23, 11:09
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Tyvärr så stämmer det. Jävla idioter som ofta försöker preja andra av vägen när de blir omkörda, det ser man sällan svenskar göra.


Du har aldrig sett en medelålders vit man i volvo / bmw på väg hem från jobbet, dvs oftast runt kl 16-17?


kör som jävla idioter.... definitivt fler av dom än babbar.


men när man är ute på vägarna övriga tider så är det helt klart en majoritet av kulturberikande människor som kör/parkerar vart fan dom vill och bryr sig inte ett dugg. Där jag bor kör dom mot enkelriktat, parkerar på vägmarkeringar där man inte får stå, brandvägar, kör som idioter i bostadsområden m.m.

Har ett original som parkerar mitt på vändplatsen, framför brevlådorna så att posten inte kommer fram också.

Underbart.



för att sammanfatta upplever jag det som att vid rusningstid är medelålders vita män som kör som idioter majoritet på vägarna, medans alla övriga timmar är det... Ja, inte medelålders vita män kan man väl sammanfatta det som.
Citera
2021-02-23, 11:11
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Att ha impulskontroll och att uppträda hövligt är en viktig del i att uppträda civiliserat, så visst ska man agera så.

Men vem har inte blir arg i trafiken? Ärligt?

Att det eskalerar till att åka hem till någon är något helt nytt. Straffen för borde vara mycket hårda, motsv mordförsök. De har ju sökt upp honom.

25 år i fängelse är rimligt, då får vi bort dessa idioter från gatorna och gör vårt älskade land tryggare.

Klart att man har blivit förbannad och skällt ut någon i trafiken, det har väl alla. Men är det blattar inblandade så får man vara beredd på våld och grovt våld. Vet man att man inte kan klara av det och gå helskinnad ur situationen eller är dom flera hur bra man än är på att slåss och har gatustridsvapen på sig så ska man backa. Man kan heller aldrig veta hur det går, bara anta. Och hur många dumsvenne har gatustridsvapen på sig ? Dessutom kanske nån eller ett par av de du tjafsar med har pistol. Då torskar du i vilket fall. Kanske får sätta livet till för ett tjafs i trafiken.

Och när de sedan kommer hem till honom och är flera stycken då är det bara en dumsvenne med noll verklighetsförankning som går ut utan åtminstone vapen på sig. Han skulle stannat i huset. Vet inte om detta är helt nytt faktiskt. Det kan jag inte tänka mig. De skriver inte om långt ifrån allt som vi vet. Hårdare straff går inte. Fängelserna är ju överfulla. De måste sänkas och antalet fällande domar månste minska.
Citera
2021-02-23, 11:13
  #209
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Borås Tingsrätt
B 1470-20


Stämningsansökan:https://docdro.id/L2VdfG5
Vad som är väldigt viktigt nu är ju att Andjela Jović får ett ordentligt straff. Självklart även de som faktiskt misshandlade BO på uppmaning av Andjela Jović men Andjela Jović ska inte komma undan. Sannolikt får Andjela Jovic knappt något straff. Jag gissar på att Andjela Jovic får sex månaders fängelse som sedan med olika rabatter, avdrag och snyfthistorier görs om till villkorlig dom.

Tråkigt att Andjela Jovic behövde avslöja sig själv som en sån smutsig och feg varelse. Vi får alla hoppas att rättvisan når även henne. Det ser för övrigt ut på bilden som att hon redan fått stryk.
Citera
2021-02-23, 11:17
  #210
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Nej du tänker fel. Han hade varit död då.
Ja kanske men det hade varit fler än han som dog. Och ärligt talat är jag tveksam till att de här "fyra-fem okända" personerna var beredda att dö ett par stycken för detta. Hade han gått ut med Glocken i handen tror jag de skulle backat. Jag tycker i varje fall att det implicita i ditt svar (det är bättre att inte beväpna sig och bli grovt misshandlad än att beväpna sig och bli dödad) är fel logik. Jag skulle försvara mitt hem och min familj med alla tillgängliga medel.

Hur vet du att de här personerna inte slår ihjäl dig ändå? Eller först slår ihjäl dig och sen våldtar din fru? Du vet ju att det rör sig om fullständigt rubbade psykopater (andra gör inte sånt här). Så varför väljer du att förlita dig på sådana människors empati och nåd?
Citera
2021-02-23, 11:20
  #211
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
en kvick namnanalys visar att det sistnämnda är troligt:

andela - serbiskt, finns mig veterligen inte på kroatiska.
jovana - serbiskt. hade hon varit kroat hade hon hetat ivana.
danijel och darko finns på båda språken men det sistnämnda är vanligare bland serber.

ser inget som antyder att ena parten var kroat.

det kan helt enkelt röra sig om integrerade radhus-serber vs kriminella kaosblatte-serber. ordvalet ska man inte fästa för stor vikt på, hon visste mycket väl att det är ett slentrianutryck i stil med engelskans motherfucker/son of a bitch, och reagerade som hon gjorde p.g.a. lättkränkt.
Baserat på namn och beteende känner jag mig rätt säker på att i alla fall GM är serber.
Citera
2021-02-23, 11:24
  #212
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Att ha impulskontroll och att uppträda hövligt är en viktig del i att uppträda civiliserat, så visst ska man agera så.

Men vem har inte blir arg i trafiken? Ärligt?

Att det eskalerar till att åka hem till någon är något helt nytt. Straffen för borde vara mycket hårda, motsv mordförsök. De har ju sökt upp honom.

25 år i fängelse är rimligt, då får vi bort dessa idioter från gatorna och gör vårt älskade land tryggare.
Inget snack om att detta är ett vidrigt och oerhört empatilöst brott. Jag vill återigen hänvisa till principen att visst typ av beteende av särskilt hänsynslös karaktär borde föranleda inlåsning för att skydda oss andra från personerna. Alltså om de här människorna är kapabla att göra något sådant här för en dispyt i trafiken, vad är de då annars kapabla till?

Jag håller med dig om att 25 år för alla inblandade gärningsmän, utan tidigare frigivning, är en väl avvägd och rimlig påföljd. Och det handlar för mig främst om att få bort personerna från oss andra. Att skydda oss. Rehabilitering är jag inte intresserad av när det gäller empatistörda psykopater utan impulskontroll. Vi kan försöka rehabilitera människor med alkoholism som kört rattfulla eller varför inte kroniska felparkerare och människor som ägnar sig åt bokföringsbrott. Men inte våldsamma psykopater. Nej tack.
Citera
2021-02-23, 11:27
  #213
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Nej svenskar är stora i käften och åker sen på stryk då de konfronterar invandrare.
Min erfarenhet är att en ensam invandrare i princip aldrig ger någon svensk som är "stor i käften" stryk. Istället brukar mobiltelefonen komma upp och det skriks att man "ska få se vad som händer" (som i aktuellt fall, verkar vara populär fras) eller att man ska "stanna där" och så vidare. När de sedan är i numerärt överläge så är de plötsligt väldigt tuffa.

Jag måste ha sett detta minst tio gånger och jag har aldrig - inte en enda gång - sett en ensam invandrare från hederskultur stå upp för sig själv ensam. Aldrig.
Citera
2021-02-23, 11:36
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Min erfarenhet är att en ensam invandrare i princip aldrig ger någon svensk som är "stor i käften" stryk. Istället brukar mobiltelefonen komma upp och det skriks att man "ska få se vad som händer" (som i aktuellt fall, verkar vara populär fras) eller att man ska "stanna där" och så vidare. När de sedan är i numerärt överläge så är de plötsligt väldigt tuffa.

Jag måste ha sett detta minst tio gånger och jag har aldrig - inte en enda gång - sett en ensam invandrare från hederskultur stå upp för sig själv ensam. Aldrig.

Det där känner jag mycket väl till. Jag har gjort det minst lika många gånger mot en då han är ensam. Men nu ringde hon ju släkten, vilket kan hända. Och de var inte en ensam invandrare utanför huset då han åkte på dyngstryk eller hur ?
Citera
2021-02-23, 11:48
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Skitsnack. Det var en polis för en tid sedan som sa att oprovocerad misshandel pga upplevd kränkthet kommer raka i höjden i framtiden. Du behöver alltså inte gjort något, inget behöver ha inträffat för att MENA ska gå bananas.
En polisman sa det? Ok, då måste det vara sant!
Citera
2021-02-23, 11:53
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Tyvärr så stämmer det. Jävla idioter som ofta försöker preja andra av vägen när de blir omkörda, det ser man sällan svenskar göra.
Exakt så. Jävla idioter som försöker hävda sig i trafiken och tro att dom är i Bagdad och kör. Så fort man gör något mot dom som förminskar dom totalt i deras handlande så ser dom svart
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback