2021-02-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jebem ti mater eller picku mater betyder i praktiken "dra åt helvete".

för övrigt tycker jag fb borde ha ett subforum till brottsforumet dit man lämpar brott mellan invandrare
Nja jag tänkte mer på "vi ska knulla Danko/knulla din mamma". Tycker det är avskyvärt att använda såna ord mot någon men det är ju ett vardagligt sätt för dom..
Låter så jävla illa!
Citera
2021-02-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Amir Besic (den drivande i misshandeln) bor ihop med Dragana Jov*c,
mor till en av herrarna Jovic, som är misstänkt för misshandeln. Andjela Jovic är således släkt med åtminstone en av förövarna.

Amir Besic jobbar inom Borås stad, om nån vill ringa och upplysa arbetsgivaren: 033-357000

Edit: tvåa på bollen, sorry.
Vet du vad han jobbar med? Fyller på papper i kopiatorn.. 🤔
Citera
2021-02-22, 20:17
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Nja jag tänkte mer på "vi ska knulla Danko/knulla din mamma". Tycker det är avskyvärt att använda såna ord mot någon men det är ju ett vardagligt sätt för dom..
Låter så jävla illa!

ordagrant har det den betydelsen men har en överförd betydelse på samtliga av dessa språk. denna betydelse är, ungefär, dra åt helvete.
Citera
2021-02-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag är verkligen helt okunnig på området, i mina ögon är allihop "juggar". Vilka olika grupper finns det och hur ser eventuella konflikter dem emellan ut idag? Är det knivskarpa linjer mellan dem än idag?

Det är ju sen kriget där nere som de blivit som det blivit mellan folkgrupperna. Bosniaker som är muslimer och Kroater som är katoliker gillar inte Serber som är ortodoxa pga krigsbrotten och massakerna som Serber gjorde. Albaner är väl dom som avskyr Serber mest sedan kriget i Kosovo. Jag har mycket vänner från Balkan och generellt så brukar det vara så som jag skriver. Kroater gjorde också krigsbrott i Bosnien men det verkar inte som att dom ogillar varandra ändå. Men jag är relativt säker på att övervåldet är pga att MS är Serb. Hade han varit Svensk så är jag mycket tveksam till att dom ens hade sökt upp honom.
Citera
2021-02-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag är verkligen helt okunnig på området, i mina ögon är allihop "juggar". Vilka olika grupper finns det och hur ser eventuella konflikter dem emellan ut idag? Är det knivskarpa linjer mellan dem än idag?

Serber, kroater, slovener, makedonier, bosnier, albaner, montenegriner...GM är troligtvis zigenare.
Citera
2021-02-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Serber, kroater, slovener, makedonier, bosnier, albaner, montenegriner...GM är troligtvis zigenare.

Vad grundar du det på att dom skulle vara zigenare?

Edit: Kollar man Besics sambos facebook, Dragana, så ser man saker hon gillar och med där är Serbisk Ortodoxa kyrkan och andra Serbiska saker. Jovic är även det serbiskt. Så jag tror inte det finns några Kroater alls med i bilden. Det verkar vara Serber allihopa och en Bosnisk muslim.
Senast redigerad av MisterBear 2021-02-22 kl. 20:42.
Citera
2021-02-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Det är ju sen kriget där nere som de blivit som det blivit mellan folkgrupperna. Bosniaker som är muslimer och Kroater som är katoliker gillar inte Serber som är ortodoxa pga krigsbrotten och massakerna som Serber gjorde. Albaner är väl dom som avskyr Serber mest sedan kriget i Kosovo. Jag har mycket vänner från Balkan och generellt så brukar det vara så som jag skriver. Kroater gjorde också krigsbrott i Bosnien men det verkar inte som att dom ogillar varandra ändå. Men jag är relativt säker på att övervåldet är pga att MS är Serb. Hade han varit Svensk så är jag mycket tveksam till att dom ens hade sökt upp honom.
Tack!
Jag håller det inte alls för otroligt att det spelade roll för övervåldet, något skumt är det ju helt klart. Att gamla gubbar går omkring och är sura och bittra över ett krig de själva deltagit i är inget konstigt i mina ögon och jag kan mycket väl föreställa mig hur det utmynnar i en överdriven reaktion på en skitgrej. Att Andela ballade ur så intensivt på ett tjafs i trafiken har nog andra orsaker än ett krig i en annan del av världen, avslutat redan innan hon var född. Utefter det jag hann se på Facebook så gissar jag på gangsterromantisk groupie, det brukar också vara det när lättkränkta småbrudar försöker få folk att slå ihjäl varandra för deras skull. Det i kombination med krigsskadade psyken (Amirs egen uppgift) så är det klart att shit happens.
Citera
2021-02-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Vad grundar du det på att dom skulle vara zigenare?

Edit: Kollar man Besics sambos facebook, Dragana, så ser man saker hon gillar och med där är Serbisk Ortodoxa kyrkan och andra Serbiska saker. Jovic är även det serbiskt. Så jag tror inte det finns några Kroater alls med i bilden. Det verkar vara Serber allihopa och en Bosnisk muslim.

BO är inte muslim om du nu missade det.
Citera
2021-02-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C10H15NO
BO är inte muslim om du nu missade det.

Nej jag har koll på det, men det påstås att GM är Kroater i tråden men med tanke på dom heter Jovic och det jag såg på mammans facebook så tyder det på att även dom är Serber.
Citera
2021-02-22, 21:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Nejdu, i Stockholm räcker det med att du tittar fel/förlänge på någon i tunnelbanan för att du skall få höra;

- Vaffanglordupå ! Sen kommer sparken eller slaget sekunden efter.

babbe eller pundare eller kombination.
Inte då, har själv hamnat i dispyter i trafiken, har mest lett till ilsket tutande, fingret och svärord.
På tuben har jag aldrig varit med om något gruff som inte varit fyllerelaterat. Dagtid aldrig
Citera
2021-02-22, 21:23
Medlem
AwakeAsFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Vet inte vad det handlar om för folk men det lutar nog åt att dom inte är svenskar i grunden, svenskar brukar oftast inte samla sig i flockar som smutsiga djur.

Nej svenskar är stora i käften och åker sen på stryk då de konfronterar invandrare.
Citera
2021-02-22, 21:31
Medlem
stopthekillings avatar
Jag kände själv en svensk familj där pappan var inblandad i en mindre trafikolycka, olyckligtvis var personerna han krockade med blattar, och svaret var därför inte nådigt.

Under flera år blev familjen brutalt utpressade på bokstavligen allt de ägde och fick polisskydd. Allt för en meningslös liten trafikolycka.

Min egna mamma blev en gång omkörd av en grotesk våldsam arab i Malmö som försökte köra om henne i en enfilad högt trafikerad väg i innerstan, något som är helt omöjligt. Han försökte likväl, blev otroligt arg när mor min inte lät honom, och senare när vägen öppnade sig körda han om henne med rutan nere och öppnade bakdörren, så där körde min mamma genom stan med dörren öppen, och blev så förvånad och chockad att hon råkade köra in i honom. Han hade ju sig själv att skylla, han skulle tvunget köra om på en plats där man inte varken fick eller kunde köra om, och när detta inte gick körde han så nära han bara kunde för att slita upp bildörren, med resultaten att hon åkte in i hans bil.

Hans respons var inte nådig, och jag lider av att behöva tänka på hur min mamma blev behandlad av en fullvuxen argsint, våldsam blatte. Tur som det var fanns där vittnen som alla tog min mamma i försvar och ringde polisen.

Poängen med dessa historier är att visa att blattar och trafik inte går väl ihop. Ingen vet hur de reagerar på vanliga interaktioner, eller ens situationer där blattarna själva har orsakat olyckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in