Citat:
Har oxå hakat på oljetrenden lite med Exxon, Devon och en oljeservice ETF men jag bör nog tjacka mer. Har även flyttat 40 procent ppm från guld till world energy. Det är svårt med tajmingen alltså, har missat sjukt mycket pengar i fjol. Hann ur silver men det var lite för tidigt. Guld har jag inte gjort nåt mer med än att öka lite i Aris på dippen. Så nu har jag drygt hälften guld, 30 uran o 20 olja
Nu framöver ser det ut som att det kommer bli allt viktigare att ta hem vinster och ha rät tajming mellan de olika sektorerna.
Som det ser ut nu så tror jag att nästa sektor att sälja av helt blir uran. De kommer kunna köra upp spotten igen litegrann med de 160 mille SPUT har nu och lite till men sen när de pengarna börjar ta slut så tror jag att är den här säsongen slut. Det här raset som var när SPUT hade över 300 mille och brände av över 200 visar bara att man som retail aldrig kommer att kunna förstå allt som händer där.
Nu framöver ser det ut som att det kommer bli allt viktigare att ta hem vinster och ha rät tajming mellan de olika sektorerna.
Som det ser ut nu så tror jag att nästa sektor att sälja av helt blir uran. De kommer kunna köra upp spotten igen litegrann med de 160 mille SPUT har nu och lite till men sen när de pengarna börjar ta slut så tror jag att är den här säsongen slut. Det här raset som var när SPUT hade över 300 mille och brände av över 200 visar bara att man som retail aldrig kommer att kunna förstå allt som händer där.
Köpte själv mer Exxon i måndags. Flyttade även jag till World Energy i ppm innan jul från guld med samma fördelning som dig. Det har visat sig vara rätt. La även om till World mines som jag tror blir bra det också. Men PPM tror jag inte jag kommer att få se röken av i framtiden ändå... Så om det går i lås med råvarorna i några år och man säljer i tid så hoppas jag att jag kan gå över till något tråkigare och säkrare för att sen äga i 20 år innan jag påstås ska få ta del av pensionen.
Uranet har jag nästan hoppat av helt nu, har bara lite SPUT kvar Trodde inte cameco skulle stiga så ifjol och där sålde jag ut mig till slut, man träffar inte rätt jämt. Men det har visat sig att Rick Rule och Lobo Tiger som jag har lyssnat på en hel del hittils har väldigt rätt vad man ska ligga i för råvaror.