Citat:
Ursprungligen postat av
Deadlift81
Är det något vi andra kan beställa ut oxå?
Är det tonläge på Mattias du menar? Eller poliserna? För dom trodde han var död först väl?
Förlåt otydligheten - Mattias var helt och hållet utslagen, kändes bortom "fake", utan han var helt borta.
Jag syftade på tonen hos Rosanna i videoupptagningen från polisbilen kort efter att hon blir upplockad. Det var något som kändes märkligt och typ inkonsekvent. Såklart alltid svårt att döma människors beteende i absolut extraordinära situationer, men hon kändes helt enkelt inte riktigt uppriktigt ens där.
Det var även intressant att höra den där betydelsefulla raden från sos-samtalet uttalat:
"det var bara för att hon sa att hon är singel nu, och att hon var intresserad av honom, och han blev så arg då".
Som person med viss insyn i deras liv kan jag tro att detta skulle göra honom förbannad, och att han skulle se det som en direkt förolämpning mot Rosanna, hans fru. Mitt intryck är att det skulle göra honom argare än att någon skulle säga något illa om honom själv - detta är dock bara en lös tanke.