2021-10-07, 20:07
Medlem
Det gläder mig att rapporteringen uppskattas - vet bara att jag själv hade känt likadant om jag ej kunde vara där.

Åklagaren kan komma att ändra rubriceringen och inkludera "medhjälp till mord" om han märker att det vrider däråt - tror det nuvarande bygger helt på att det finns så mycket blådspår och teknisk bevisning mot Mattias, medans det är svårare att se mer exakt hur Rosanna har rört sig.
Citera
2021-10-07, 20:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle
Ja de är mkt å läsa i hennes förhör, så man har inte riktigt orkat läsa allt, detta har jag missat, vilket förhör är det? Så jag vet vilket jag ska in å läsa ännu en gång 🙈

Jag har en känsla att M inte kommer dömmas för mord, och eftersom han inte är åtalad för något annat så blir han la friad isf? För dom kan la inte dömma han för medhjälp om han inte står åtalad för det?

Angående att R står åtalad för mord och medhjälp har jag en känsla att de e för att hon säkert ska kunna bli dömd för något av det, för att dom antagligen har så mkt bevis att hon verkligen e en av dom som gjort det mesta.. Så kan dom inte fälla henne för mord så kan dom iaf fälla henne för medhjälp.. Så hon verkligen bmir dömd för det.. Men aah vet ej 🤷‍♂️
Håller med och jag tror det visar en del av hur åklagaren värderar sin egen bevisföring
Citera
2021-10-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Är det något vi andra kan beställa ut oxå?
Är det tonläge på Mattias du menar? Eller poliserna? För dom trodde han var död först väl?
Förlåt otydligheten - Mattias var helt och hållet utslagen, kändes bortom "fake", utan han var helt borta.

Jag syftade på tonen hos Rosanna i videoupptagningen från polisbilen kort efter att hon blir upplockad. Det var något som kändes märkligt och typ inkonsekvent. Såklart alltid svårt att döma människors beteende i absolut extraordinära situationer, men hon kändes helt enkelt inte riktigt uppriktigt ens där.

Det var även intressant att höra den där betydelsefulla raden från sos-samtalet uttalat:
"det var bara för att hon sa att hon är singel nu, och att hon var intresserad av honom, och han blev så arg då".
Som person med viss insyn i deras liv kan jag tro att detta skulle göra honom förbannad, och att han skulle se det som en direkt förolämpning mot Rosanna, hans fru. Mitt intryck är att det skulle göra honom argare än att någon skulle säga något illa om honom själv - detta är dock bara en lös tanke.
Citera
2021-10-07, 20:14
Medlem
Kan tilläggas att om ni verkligen vill ge mig ett pris skulle ett presentkort på 1000 kronor på intersport kunna funka, eller vad som kan finnas kvar på det efter att ha köpt lite mordutstyrslar.
Citera
2021-10-07, 20:21
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.G.Shredder
Kan tilläggas att om ni verkligen vill ge mig ett pris skulle ett presentkort på 1000 kronor på intersport kunna funka, eller vad som kan finnas kvar på det efter att ha köpt lite mordutstyrslar.

Menar du att du tror att detta är så planerat att kläderna som köptes på Intersport va till specifikt för mordet?
Citera
2021-10-07, 20:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Är det något vi andra kan beställa ut oxå?
Är det tonläge på Mattias du menar? Eller poliserna? För dom trodde han var död först väl?
Den får man tyvärr inte ut.
Inspelningar från tingsrättsförhandling får man ut när förhandlingen är klar. Men det piper eller klipps bort vid sekretess material.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-10-07 kl. 20:59.
Citera
2021-10-07, 21:53
Medlem
Har de framkommit något om när Mattias skulle ha trampat på glas å skadat foten, mina tankar har gått att han kanske trampa på glas innan T ens somna i soffan, lixom innan mordet.. 🤷‍♂️
Citera
2021-10-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.G.Shredder
Vi får checka kvittona i fuppen och se vad vi kan göra. Antecknar....
Mordutstyrslar 🤣😂🤣
Citera
2021-10-07, 23:33
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=Kalle.Balle|77517403]Har de framkommit något om när Mattias skulle ha trampat på glas å skadat foten, mina tankar har gått att han kanske trampa på glas innan T ens somna i soffan, lixom innan mordet.. 🤷‍♂️[/QUOTE

Enligt R hade han en flaska sprit som han tappade i deras sovrum. FUP ger stöd för att han trampat på glas i deras sovrum.
Glaskross blodvite osv.
Citera
2021-10-08, 08:00
Medlem
Sen va det ju inte Rosanna som ”gapade” (ingen gapade) på åklagaren om tjänstefel utan det va Rosannas advokat, och ordförande svarade att det va godkänt och inte tjänstefel. Rosanna sa däremot till åklagaren då ”det va jag som lämnade brevet till polisen” Och hon tittade på Mattias advokat när hon pratade en kort stund, men det kanske va när du slumrade till 😉
Citera
2021-10-08, 11:55
Medlem
[quote=Pandalina4|77518454]
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle
Har de framkommit något om när Mattias skulle ha trampat på glas å skadat foten, mina tankar har gått att han kanske trampa på glas innan T ens somna i soffan, lixom innan mordet.. 🤷‍♂️[/QUOTE

Enligt R hade han en flaska sprit som han tappade i deras sovrum. FUP ger stöd för att han trampat på glas i deras sovrum.
Glaskross blodvite osv.

Oki.. Men dem vet inte tid, om T levde då fof?
Citera
2021-10-08, 14:39
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=Kalle.Balle|77521578]
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Oki.. Men dem vet inte tid, om T levde då fof?

Enligt R levde hon då, men historien ändras av R fram å tillbaka om hur många ggr M var upp till sovrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in