Citat:
Ursprungligen postat av
Deadlift81
Jag tror inte M kommer vara på rättspsyk länge. Inte alls länge faktiskt.
Som nykter är han ju som de flesta andra påtända pundare med massa diagnoser. Men nej, han är garanterar på utslussning om ett par år.
Nej han är absolut inte på utslussning om ett par år. Bedömningen av honom har (naturligtvis) gjorts av honom när han är nykter och skulle han vara som en vanlig pundare med en massa diagnoser hade han inte fått rättspsyk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
M är troligtvis samarbetsvillig med vården och kan kansle till och med se att detta är inte bara ett straff utan även en möjlighet att faktiskt arbeta med sig själv under städade formen. Killen är inte dum!
Han är en mördare likväl och väldigt sjuk, ska inte lulla omkring ute bland folk men på något vis tror jag att detta kan bli ett av de fall där de faktisk kan förändra,
till skillnad från R.
Jag håller med
Bratis om att Mattias är en sjuk mördare som inte ska lulla omkring ute i det fria. Sedan saknar han ju inte helt sjukdomsinsikt utan förstår att något måste göras åt hans tillstånd.
Sedan tror även jag att han samarbetar med vården men det betyder inte att han kommer ut snabbare som
Deadlift81 tippar på. Det finns en hel del att arbeta på när det gäller hans psyke, det finns ingen som helst anledning att chansa och släppa ut honom för tidigt.
Bara att stabilisera honom någorlunda kommer ta lång tid..