• 1
  • 2
2021-02-20, 13:03
Medlem
spoilers avatar
"Åtta personer är gripna misstänkta för inblandning i en dödsskjutning i Reykjavik.
Mordet tros ha kopplingar till narkotikaaffärer och polisen är oroad över en trend med ökad organiserad brottslighet på Island."

https://sverigesradio.se/artikel/mor...d-brottslighet

"On Saturday night an Albanian man was shot dead outside his home in the Rauðagerði area of Reykjavík, Frettablaðið reports."

https://grapevine.is/news/2021/02/15...-man-arrested/

"According to Morgunblaðið’s sources, the case is very likely connected to power struggle in the underworld of illegal drugs. Gunshot wounds were discovered on the body."

https://icelandmonitor.mbl.is/news/n...ct_in_custody/

Någon som vet mer?
Citera
2021-02-20, 17:20
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Detta är endast början. Mångkultur berikar, och Island valde att följa Sveriges exempel. Man undrar hur länge det dröjer innan Island får sin första no-go zon?

Island har typ 360000 invånare och enligt en artikel 44000 utlänningar.

Jag har svårt att tänka mej värsta jävla Järva eller röda linjen-orterna där och dom har väl ändå strängare lagar än Sverige, eller i allafall lagar mera lika danska än svenska.

Så om dom vill så hinner dom fortfarande agera i tid. Det är upp till dom.
Eller tvingar EU dom såsom EU tvingar Sverige och Finland att ta emot massa muslimer, zigenare och annat mysigt?
Citera
2021-02-20, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle

Jag har svårt att tänka mej värsta jävla Järva eller röda linjen-orterna där och dom har väl ändå strängare lagar än Sverige, eller i allafall lagar mera lika danska än svenska.

Eller tvingar EU dom såsom EU tvingar Sverige och Finland att ta emot massa muslimer, zigenare och annat mysigt?

Island är inte med i EU.
Citera
2021-02-20, 18:19
Medlem
Jogens avatar
En degenererad befolkning efterfrågar droger. Organiserade nätverk som fyller efterfrågan skapas. Relaterad brottslighet följer. Albaner och araber blir inte automatiskt drogförsäljare, men många av dem blir det gärna.

Befolkningen vill ha droger. Och ett osäkrare samhälle, mindre etniskt homogent och med mera våld. Lägg till ytterligare skäl till social oro i form av ökade ekonomiska klyftor så har du västvärlden idag. Varför skulle Island gå en annan utveckling till mötes? Det kom bara lite senare där.
Senast redigerad av Jogen 2021-02-20 kl. 18:21.
Citera
2021-02-20, 18:38
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Island är inte med i EU.

Alright. Men då har dom ju fan så större möjlighet att reda ut sina problem än vad Sverige har.
Plus att dom är en avlägsen ö dit det är svårare att snejka in.
Jag tror inte Island kommer bli som Sverige, inte på långa vägar.
Citera
2021-02-20, 18:51
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Mångkulturen har nått Reykjavik, man ihjälskjuten, feb 2021

/ Moderator
Citera
2021-02-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle

Jag har varit på Island och det som slog mig, var att det drällde av öststatsmedborgare där. De betedde sig som vanligt, var fulla och stod å pissade precis utanför entrén till affären. Därför är jag inte ett dugg förvånad över det som har hänt. Släng ut dem fort innan det blir värre!
Citera
2021-02-21, 02:19
Medlem
Mielkes avatar
Fra dagens nyheter på RÚV:
Citat:
Fimm húsleitir og alls níu í gæsluvarðhaldi

[...]
Margeir vill ekki gefa upp þjóðerni þessara manna að öðru leyti en því að landar þeirra eru í hópnum sem þegar er í gæsluvarðhaldi, en það er fólk frá Albaníu, Litháen, Eistlandi, Rúmeníu, Portúgal og Spáni, flest frá Albaníu, auk eins Íslendings.
[...]

Med andre ord 5 husrannsakninger samt 9 arresterte fra Albania, Estland, Romania, Portugal og Spania, flest fra Albania. Også en Islending.
Citera
2021-02-21, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mielke
Fra dagens nyheter på RÚV:

Med andre ord 5 husrannsakninger samt 9 arresterte fra Albania, Estland, Romania, Portugal og Spania, flest fra Albania. Også en Islending.
Mycket upprörande! Att de blev insläppta på Island! Må de bli mat till måsarna.
Citera
2021-02-21, 05:43
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Jag har varit på Island och det som slog mig, var att det drällde av öststatsmedborgare där. De betedde sig som vanligt, var fulla och stod å pissade precis utanför entrén till affären. Därför är jag inte ett dugg förvånad över det som har hänt. Släng ut dem fort innan det blir värre!
Jag har varit på Island nio gånger och det har inte slagit mig att det dräller av öststatsmedborgare. Något det däremot drällde om innan corona var turister...
Citera
2021-02-21, 06:25
Medlem
island har hög kriminalitet och är allmänt fattigt o jävligt numera. inget turisterna ser så mycket av dock.
Citera
2021-02-21, 07:04
Medlem
senseis avatar
Jag har någon gång läst eller hört någonstans att 18% av befolkningen brukar cannabis så inte undra på att det sker knarkuppgörelser där med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in