• 1
  • 2
2021-02-20, 00:34
Medlem
Vermillionss avatar
MOD, flytta gärna tråden om den har hamnat fel.

Senaste tiden har jag märkt att många fler människor bär dessa jackor och det tycker jag är konstigt och riktigt motbjudande.

Har ni också märkt den trenden?

Folk har inte ens råd så de köper begagnat eller tar lån. Fy fan vad patetiskt!

Till dig som använder jackan.
Vet du varför den har förbjudits i över 80 länder?
Skäms du inte?

Hur tillverkningen går till.
Plockar fjädrarna från levande gåsar.
https://youtu.be/QnnkHgyqARQ
Hur prärievargar fångas.
Stålfällor. I många fall biter de av benet för att de behöver vara i sina hem och mata sina valpar.
https://youtu.be/iQxWOTCjg74
Citera
2021-02-20, 00:37
Medlem
Det är väl mest den överdrivna funktionerna som jackan erbjuder och som inte behövs i Sverige söder om Dalarna som retar mig.
De är vådligt dyra dessutom och det tycks vara många från Stockholm som tycker att dessa jackor är bra och det stärker min egna tes om att stockholmare är lite mer korkade än resten av landet när man handlar saker enbart för att det är trendigt även om det är dumt och onödigt.
Citera
2021-02-20, 00:40
Medlem
SolidSteels avatar
Jag gör det, köper en ny Goose-jacka vartannat vart tredje år, varma och sköna.
Citera
2021-02-20, 00:40
Medlem
Vermillionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det är väl mest den överdrivna funktionerna som jackan erbjuder och som inte behövs i Sverige söder om Dalarna som retar mig.
De är vådligt dyra dessutom och det tycks vara många från Stockholm som tycker att dessa jackor är bra och det stärker min egna tes om att stockholmare är lite mer korkade än resten av landet när man handlar saker enbart för att det är trendigt även om det är dumt och onödigt.

Att tillägga är just att jag bor i Stockholm så man börjar undra om vad som gick så fel. Varje gång jag går utanför dörren så ser jag några människor med jackan.

Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel
Jag gör det, köper en ny Goose-jacka vartannat vart tredje år, varma och sköna.

Du som är äger en sådan jacka år 2021 får gärna besvara mina frågor.
Citera
2021-02-20, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Att tillägga är just att jag bor i Stockholm så man börjar undra om vad som gick så fel. Varje gång jag går utanför dörren så ser jag några människor med jackan.
Töntar som fallit för det enklaste.
Citera
2021-02-20, 00:41
Medlem
LemPicas avatar
Folk som vill se ut som Michelingubbar antar jag.
Fult, dyrt och oetiskt.
Citera
2021-02-20, 00:42
Medlem
Vermillionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Folk som vill se ut som Michelingubbar antar jag.
Fult, dyrt och oetiskt.

Där kom jag att tänka på dessa Fjällräven-jackor!
Citera
2021-02-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
MOD, flytta gärna tråden om den har hamnat fel.

Senaste tiden har jag märkt att många fler människor bär dessa jackor och det tycker jag är konstigt och riktigt motbjudande.

Har ni också märkt den trenden?

Folk har inte ens råd så de köper begagnat eller tar lån. Fy fan vad patetiskt!

Till dig som använder jackan.
Vet du varför den har förbjudits i över 80 länder?
Skäms du inte?

Hur tillverkningen går till.
Plockar fjädrarna från levande gåsar.
https://youtu.be/QnnkHgyqARQ
Hur prärievargar fångas.
Stålfällor. I många fall biter de av benet för att de behöver vara i sina hem och mata sina valpar.
https://youtu.be/iQxWOTCjg74

80 länder? Kan se att vissa skolor förbjudit den pga att fattiga skäms för att inte ha råd.. vilka är dessa 80 länder och hur kan märket existera när det enbart säljs i 38 länder?

Det ter sig som att du öppnade starkt med skitsnack vilket gör att man drar sig för att lyssna på resten även om det kanske finns substans.
Skäms du inte?
Citera
2021-02-20, 00:59
Medlem
Canada Gooses utbud lockar inte mig, mycket fula jackor. Men varför hakar du upp dig på en sådan skitsak?
De flesta skiter helt enkelt fullständigt i ifall det förekommer djurplågeri vid produceringen av jackan de ska köpa. Det viktigaste är att jackan är bekväm, varm och ser bra ut.
Citera
2021-02-20, 01:17
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
för att dom är dyra, status . varför köper folk en rolex?
Citera
2021-02-20, 01:27
Medlem
Vermillionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
80 länder? Kan se att vissa skolor förbjudit den pga att fattiga skäms för att inte ha råd.. vilka är dessa 80 länder och hur kan märket existera när det enbart säljs i 38 länder?

Det ter sig som att du öppnade starkt med skitsnack vilket gör att man drar sig för att lyssna på resten även om det kanske finns substans.
Skäms du inte?

Skämtar du med mig?
Är det det du stör dig på djurplågare?
Ska leta fram sen åt dig.

Ändring: Jag ber om ursäkt! Outlawed over 85 countries. Du vet att Canada Goose kan påverka Google-resultaten och det kanske inte är så konstigt om du tänker efter.

https://youtu.be/OYX0F0Z_O2c

Citat:
Ursprungligen postat av maaraadona
Canada Gooses utbud lockar inte mig, mycket fula jackor. Men varför hakar du upp dig på en sådan skitsak?
De flesta skiter helt enkelt fullständigt i ifall det förekommer djurplågeri vid produceringen av jackan de ska köpa. Det viktigaste är att jackan är bekväm, varm och ser bra ut.

En skitsak? Du vågar inte ens gå in på länkarna.
Jo, jag vet att skitstövlar inte bryr sig men alla är inte det.
Senast redigerad av Vermillions 2021-02-20 kl. 01:56.
Citera
2021-02-20, 01:33
Medlem
Jag gör, väldigt fina och sköna jackor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem