• 1
  • 2
2021-02-19, 10:55
Medlem
Champagneoclocks avatar
Grovt brott i parkeringshuset på Kyrkogatan i Örebro.
Brottet ska ha skett innan kl 7:30 på fredagsmorgonen.
Polisen söker vittnen.
Någon som vet något?

https://www.na.se/logga-in/just-nu-g...agaende-insats
Senast redigerad av Champagneoclock 2021-02-19 kl. 10:57.
Citera
2021-02-19, 10:57
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
P-hus för ju tankarna till nån typ av transaktion, kanske vapen eller droger.
Citera
2021-02-19, 11:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jag får känslan av att någon funnit en död person där inne.
Citera
2021-02-19, 11:42
Medlem
krautbrains avatar
Om det är det P-huset jag tänker på så brukar det inte vare mycket folk där även fast det oftast är fullbelagt. Är väl mer boende som har det som sin fasta parkering än besökare till stan. Länge sen jag parkerade där men om jag minns rätt så stänger garaget tidigt, typ 20:00, för folk som inte är långtidsparkerare. Borde väl vara kameraövervakat?
Citera
2021-02-19, 12:06
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Om det är det P-huset jag tänker på så brukar det inte vare mycket folk där även fast det oftast är fullbelagt. Är väl mer boende som har det som sin fasta parkering än besökare till stan. Länge sen jag parkerade där men om jag minns rätt så stänger garaget tidigt, typ 20:00, för folk som inte är långtidsparkerare. Borde väl vara kameraövervakat?
Med all säkerhet kameraövervakad.
Citera
2021-02-19, 13:01
Medlem
Trollmias avatar
Inget på SVT Örebro eller SR Örebro om ärendet än så länge.

Polisens notis: https://polisen.se/aktuellt/handelse...ovrigt-orebro/

Citat:
Det är parkeringshuset Prästgården på Kyrkogatan det gäller. Har du sett eller hört nåt? Ring 114 14!

Det är det enda jag har att tillägga med info om händelsen.
Citera
2021-02-19, 13:55
Medlem
I kvarteret nedanför Nikolaikyrkan och dess omgivningar har jag sett personer som förefaller syssla med skum verksamhet. Trodde faktiskt att Polisen hade koll där.
I den lilla portalen mellan Kyrkogatan och Fabriksgatan, mitt emot konserthuset, brukar jag se "filurer".
Citera
2021-02-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW

Kyrkogatan och då särskilt korsningen Kyrkogatan-Nikolaigatan används ofta för droghandel. Det görs ofta öppet om man vet vad man ska titta efter: ett snabbt handslag med en påse i handen och så har drogerna bytt ägare. Kyrkogatan är bra för ändamålet: det är en liten bakgata utan trafik som ligger nära flera busslinjer både öster och västerut. Det går att köra moped, men inte polisbil, åt alla riktningar. Det är öppna ytor och dåligt med fönster vilket gör det svårt för span att gömma sig och samtidigt insynsskydd från flera håll.

Romska tiggare och alkoholister brukar också röra sig där nära p-huset och den färgglada soffgruppen utanför. Nära värmestugan(kyrkan) och många givmilda pensionärer som ger pengar.

Det skulle också kunna röra sig om ett sexualbrott men tystnaden pekar på något gängrelaterat.
Senast redigerad av hobbyepidemiolog 2021-02-19 kl. 14:39.
Citera
2021-02-20, 07:37
Medlem
GmbHs avatar
Märkligt tyst om det här med tanke på hur många som rör sig i centrala Örebro.
Citera
2021-02-20, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Märkligt tyst om det här med tanke på hur många som rör sig i centrala Örebro.

Det är inte så märkligt för det är en en liten "avkrok" och man har inga ärenden dit om man inte ska besöka just det P-huset. Det hjälper inte att den ligger centralt, liksom.
Citera
2021-02-22, 10:45
Medlem
Det rör sig om kidnappning av ett barn. Örebro har blivit lite mer spännande som Fredrik Reinfeldt skulle ha sagt.

Man misstänks ha fört bort barn i parkeringshus
En 33-årig man har begärts häktad vid Örebro tingsrätt misstänkt för egenmäktighet med barn, ett brott som åklagaren bedömer som grovt.
Egenmäktighet med barn betyder enligt lagen att nån obehörigen skiljer ett barn under 15 år från vårdnadshavaren.
Mannen misstänks också för olaga frihetsberövande. Brotten ska ha skett i ett parkeringsgarage i Örebro i fredags morse, ett brott som polisen har sökt vittnen till.
https://sverigesradio.se/artikel/man...-parkeringshus
Citera
2021-02-22, 12:42
Moderator
blomvattnares avatar
Ändring av rubrik: "Grovt brott i centrala Örebro" -► "Örebro 2021-02-19: man gripen för egenmäktighet med barn".

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in