• 1
  • 2
2021-02-19, 08:58
Bannlyst
Nu finns det här spelet som verkar vara brutalt mycket att finna platser i och det ska vara väldigt stort.

Vad tycker ni, gillar ni spelidén?
Kommer du att köpa spelet?

Citat:
Citat:
A brutal exploration and survival game for 1-10 players, set in a procedurally-generated purgatory inspired by viking culture. Battle, build, and conquer your way to a saga worthy of Odin's patronage! Valheim is made by developer Iron Gate,

Spelet finns på Steam.
Citera
2021-02-19, 09:04
Moderator
memymos avatar
Ska själv testa det idag. Polarna bad mig sätta igång en server för någon vecka sedan och dom har mer eller mindre kört non stop.
Citera
2021-02-19, 09:07
Medlem
HorusLupercals avatar
Har spelat en del under den senaste veckan. Har kört de 2 första bossarna bland annat. Spelar med en handfull andra på en egen server och vi tar det rätt lugnt.

Hitills är det helt magiskt för att vara ett early-access och det ska bli skoj att se vart (den Svenska) utvecklaren tar det hela.

Som de flesta spelen i samma kategori blir det en hel del grind, samla material osv. Men det känns inte så hårt som andra (ex Life is Feudal).
Citera
2021-02-19, 13:13
Medlem
Jag kanske bara är urusel på att bygga saker, men det känns som att spelet kräver en hel del förkunskaper av just byggsimulatorspel likt minecraft och liknande. Jag ska ge spelet en chans men jag är inte ett större fan av att spela tillsammans med andra.
Citera
2021-02-19, 13:28
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Jag kanske bara är urusel på att bygga saker, men det känns som att spelet kräver en hel del förkunskaper av just byggsimulatorspel likt minecraft och liknande. Jag ska ge spelet en chans men jag är inte ett större fan av att spela tillsammans med andra.

Fördelen jag ser med detta spelet är just fysikmotorn som gör att man bara inte kan bygga ett högt hus. Utan man måste tänka igenom det så det inte blir för tungt i vissa områden så det rasar.
Citera
2021-02-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Fördelen jag ser med detta spelet är just fysikmotorn som gör att man bara inte kan bygga ett högt hus. Utan man måste tänka igenom det så det inte blir för tungt i vissa områden så det rasar.

Ja, precis. Följaktligen blir det ju svårare att få till ett bra och stabilt hus eftersom det är avhängt att du gör rätt från början, annars kommer inte din konstruktion att hålla.
Citera
2021-02-22, 11:00
Medlem
MurrayHewitts avatar
Vilket otroligt spel det här, länge sen jag lirat nåt som är så här kul. Finns alltid nåt man kan göra oavsett om man är inne en halvtimme eller fem.
Citera
2021-02-22, 22:59
Moderator
memymos avatar
Så nu fick jag det äntligen testat i helgen. och av 48 timmar så spelade jag nog närmare 30.

1GB stort med så mycket innehåll.

Hittat en fel som gör att man får Lag/Desync å det är för att både klient och server är hårdkodade i en dll fil med 50kb uppload max.

Men det har Modcommunityn redan löst.

Blir å spela mer det hära.
Citera
2021-02-23, 20:00
Medlem
dovAkins avatar
https://www.youtube.com/watch?v=tDL_FCarCBs

sjukaste basen jag sett

jävligt roligt spel för övrigt
Citera
2021-02-23, 20:14
Medlem
ruttenfimps avatar
Tycker det ser sjukt roligt det.

Tog enbart några dagar sen hade jag typ 10 på vänlista som spelade det så kommer definitivt köpa det medans det är early access. 16 euro, lär väl kosta 29 euro när det är klart så känns smart o vara tidig.
Citera
2021-02-24, 05:46
Medlem
Fantastiskt spel detta. Kommer bli oerhört stort.

Rekommenderas.
Citera
2021-02-24, 16:12
Medlem
Salorms avatar
Riktigt roligt spel. Har spelat en del, dödat båda första bossarna men ännu inte hittat iron nånstans. Jag vet att man ska in i swamp och jag har gått in där. Kör poison resist potion, men dör tamigfan ändå.. Ska man skippa full trollgear och gå full bronze istället? Blir ju tuggad av 3 leaches och 2 draughts var man än befinner sig i svamphelvetet.. Och helt plötsligt kommer en studsande jävla blob och ger sig på en också. Sjukt jobbiga corpseruns i swamp också för det verkar finnas en miljard leeches.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in