• 1
  • 2
2006-05-22, 23:26
Medlem
Hajimes avatar
jag hrde detta av en kille p bussen fr ett tag sedan undrar om andra hrt den frut. allts, p marlboro paketten s str det p insidan ett rtal kommer inte ihg vilket men samma rtal som ku kluxklan bildades. och mellan bennen p lejonen s kan man se konturerna av en figur med toppig hat. hela grejen gr ut p att marlboro samarbetar p ntt stt med kkk. ngon som sitter p mer information?
Citera
2006-05-22, 23:31
Medlem
Har ocks hrt detta. Tror att KKK var innehavare av stora delar aktier p tiden d det begav sig.(KKK hade miljontals medlemmar i brjan av 1900-talet)
Citera
2006-05-23, 00:49
Medlem
bunshins avatar
Hur fr du det till en konspiration?
Citera
2006-05-23, 00:54
Medlem
broderdebs avatar
Och om man kollar de rda och vita flten frn olika sidor av paketet s ser man att de bildar bokstverna....
Det hr snackade man om redan nr jag brjade tjyvrka fr femton r sedan. Vet dock inte om jag har sett ngon annan frklaring n att det r ett verk av tonringars vilda fantasier.
Citera
2006-05-23, 03:58
Moderator
Oddballs avatar
....och lser man p en Coca-Cola-burk i en spegel och frn hger till vnster s blir (allts namnet 'Coca-Cola' i "skrivstil") det nt nedsttande om Allah p arabiska. Tror faktiskt det var '60 minutes' som tog upp detta fr nt r sedan, man lt en arabisk man kontrollera det och det stmde.

Slump? Konspiration? Smutskastning? Ingen aning.
Citera
2006-05-23, 04:28
Medlem
Resistances avatar
Lgg ven mrkte till att det str PM i det rda fltet mellan lejonen. Marlboro vill att vi ska tro att det str fr "Philip Morris". Men vnder du p det och byter ut "M" mot "W" s blir det WP = White Power.
Citera
2006-05-24, 15:00
Har ocks hrt om denna "konspiration".
Figurerna mellan lejonens ben har jag inte lagt mrke till, men de tre "K:na" har man ju hrt om. Sen att det str Veni-Vidi-Vici, sa nn att det ocks hade med "Marlboro-konspirationen" att gra.

Veni, Vidi, Vici myntades av Julius Caesar, och betyder; I came, I saw, I conquered (Jag kom, Jag sg, Jag segrade).

O nnu en grej var att om man vnder p paketet o lser Marlboro upp-o-ner, s blir det ojoqljew. Nn sa att ojoql betyder ntt typ nedsttande, men jag har iaf. inte hittat ngon versttning fr det, men det efterfljs iaf. av "jew" (jude).

Men jag tror iaf. inte p det, tror allt r en slump, o att man kan hitta allt mjligt skumt i de flesta produkter.
Citera
2006-05-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
....och lser man p en Coca-Cola-burk i en spegel och frn hger till vnster s blir (allts namnet 'Coca-Cola' i "skrivstil") det nt nedsttande om Allah p arabiska. Tror faktiskt det var '60 minutes' som tog upp detta fr nt r sedan, man lt en arabisk man kontrollera det och det stmde.

Slump? Konspiration? Smutskastning? Ingen aning.

Det dr r sant. Det var en judisk gare som "Slump? Konspiration? Smutskastning?" Islamen.

Det som r nedsttade r att det str p arabiska "Ingen allah ingen islam" eller liknande. Det sjuka med grejen r sjlva strecket mellan Coca och Cola fr att p arabiska s skriver man ofta streck. Jag skulle sjlv vilja testa tyda detta, kanske gr det ngon gng.

Detta med KKK var ocks sjukt, mste direkt testa detta.
Citera
2006-05-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajime
jag hrde detta av en kille p bussen fr ett tag sedan undrar om andra hrt den frut. allts, p marlboro paketten s str det p insidan ett rtal kommer inte ihg vilket men samma rtal som ku kluxklan bildades. och mellan bennen p lejonen s kan man se konturerna av en figur med toppig hat. hela grejen gr ut p att marlboro samarbetar p ntt stt med kkk. ngon som sitter p mer information?

Jaru hur du fr ihop ret i frpackningen med Ku Klux Klan vet jag inte riktigt. Marlboro bildades 1902 och Ku Klux Klan 1865. Sen efter att Ku Klux Klan varit borta ett tag s terupplivades det 1915. Fortfarande inte samma rtal. S tror du fr ta reda p vad det str fr rtal d exakt.
Sen kan det ven vara vrt att nmna att Marlboro r brittiskt medans Ku Klux Klan frn brjarn kommer ifrn USA och Tennessee fr att vara mer exakt.

Kllor:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marlboro_%28cigarett%29
Citera
2006-05-26, 20:32
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Lgg ven mrkte till att det str PM i det rda fltet mellan lejonen. Marlboro vill att vi ska tro att det str fr "Philip Morris". Men vnder du p det och byter ut "M" mot "W" s blir det WP = White Power.

Finurligt, men troligen bara en fljd av alla andra funderingar kring frg text och rtal. Men vad vet jag om detta?
Citera
2006-05-26, 23:19
Medlem
roxies avatar
"ojoqljew" r vl tnkt att det ska uttalas "Horrible Jew".
Citera
2006-05-26, 23:33
insomnias avatar
Om man vnder upp-och-ner p sitt Marlboro-paket och hller ver bokstverna s ser man en man som r vnd mot en annan man som blir hngd.

Hang the black people?

Klippte en bild snabbt s ni kan f se det sjlva.

http://img70.imageshack.us/img70/884/marlboro1ds.gif
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in