• 1
  • 2
2006-05-22, 23:26
Medlem
Hajimes avatar
jag hörde detta av en kille på bussen för ett tag sedan undrar om andra hört den förut. alltså, på marlboro paketten så står det på insidan ett årtal kommer inte ihåg vilket men samma årtal som ku kluxklan bildades. och mellan bennen på lejonen så kan man se konturerna av en figur med toppig hat. hela grejen går ut på att marlboro samarbetar på nått sätt med kkk. någon som sitter på mer information?
Citera
2006-05-22, 23:31
Medlem
Har också hört detta. Tror att KKK var innehavare av stora delar aktier på tiden då det begav sig.(KKK hade miljontals medlemmar i början av 1900-talet)
Citera
2006-05-23, 00:49
Medlem
bunshins avatar
Hur får du det till en konspiration?
Citera
2006-05-23, 00:54
Medlem
broderdebs avatar
Och om man kollar de röda och vita fälten från olika sidor av paketet så ser man att de bildar bokstäverna....
Det här snackade man om redan när jag började tjyvröka för femton år sedan. Vet dock inte om jag har sett någon annan förklaring än att det är ett verk av tonåringars vilda fantasier.
Citera
2006-05-23, 03:58
Moderator
Oddballs avatar
....och läser man på en Coca-Cola-burk i en spegel och från höger till vänster så blir (alltså namnet 'Coca-Cola' i "skrivstil") det nåt nedsättande om Allah på arabiska. Tror faktiskt det var '60 minutes' som tog upp detta för nåt år sedan, man lät en arabisk man kontrollera det och det stämde.

Slump? Konspiration? Smutskastning? Ingen aning.
Citera
2006-05-23, 04:28
Medlem
Resistances avatar
Lägg även märkte till att det står PM i det röda fältet mellan lejonen. Marlboro vill att vi ska tro att det står för "Philip Morris". Men vänder du på det och byter ut "M" mot "W" så blir det WP = White Power.
Citera
2006-05-24, 15:00
Har också hört om denna "konspiration".
Figurerna mellan lejonens ben har jag inte lagt märke till, men de tre "K:na" har man ju hört om. Sen att det står Veni-Vidi-Vici, sa nån att det också hade med "Marlboro-konspirationen" att göra.

Veni, Vidi, Vici myntades av Julius Caesar, och betyder; I came, I saw, I conquered (Jag kom, Jag såg, Jag segrade).

O ännu en grej var att om man vänder på paketet o läser Marlboro upp-o-ner, så blir det ojoqljew. Nån sa att ojoql betyder nått typ nedsättande, men jag har iaf. inte hittat någon översättning för det, men det efterföljs iaf. av "jew" (jude).

Men jag tror iaf. inte på det, tror allt är en slump, o att man kan hitta allt möjligt skumt i de flesta produkter.
Citera
2006-05-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
....och läser man på en Coca-Cola-burk i en spegel och från höger till vänster så blir (alltså namnet 'Coca-Cola' i "skrivstil") det nåt nedsättande om Allah på arabiska. Tror faktiskt det var '60 minutes' som tog upp detta för nåt år sedan, man lät en arabisk man kontrollera det och det stämde.

Slump? Konspiration? Smutskastning? Ingen aning.

Det där är sant. Det var en judisk ägare som "Slump? Konspiration? Smutskastning?" Islamen.

Det som är nedsättade är att det står på arabiska "Ingen allah ingen islam" eller liknande. Det sjuka med grejen är själva strecket mellan Coca och Cola för att på arabiska så skriver man ofta streck. Jag skulle själv vilja testa tyda detta, kanske gör det någon gång.

Detta med KKK var också sjukt, måste direkt testa detta.
Citera
2006-05-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajime
jag hörde detta av en kille på bussen för ett tag sedan undrar om andra hört den förut. alltså, på marlboro paketten så står det på insidan ett årtal kommer inte ihåg vilket men samma årtal som ku kluxklan bildades. och mellan bennen på lejonen så kan man se konturerna av en figur med toppig hat. hela grejen går ut på att marlboro samarbetar på nått sätt med kkk. någon som sitter på mer information?

Jaru hur du får ihop året i förpackningen med Ku Klux Klan vet jag inte riktigt. Marlboro bildades 1902 och Ku Klux Klan 1865. Sen efter att Ku Klux Klan varit borta ett tag så återupplivades det 1915. Fortfarande inte samma årtal. Så tror du får ta reda på vad det står för årtal då exakt.
Sen kan det även vara värt att nämna att Marlboro är brittiskt medans Ku Klux Klan från börjarn kommer ifrån USA och Tennessee för att vara mer exakt.

Källor:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marlboro_%28cigarett%29
Citera
2006-05-26, 20:32
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Lägg även märkte till att det står PM i det röda fältet mellan lejonen. Marlboro vill att vi ska tro att det står för "Philip Morris". Men vänder du på det och byter ut "M" mot "W" så blir det WP = White Power.

Finurligt, men troligen bara en följd av alla andra funderingar kring färg text och årtal. Men vad vet jag om detta?
Citera
2006-05-26, 23:19
Medlem
roxies avatar
"ojoqljew" är väl tänkt att det ska uttalas "Horrible Jew".
Citera
2006-05-26, 23:33
insomnias avatar
Om man vänder upp-och-ner på sitt Marlboro-paket och håller över bokstäverna så ser man en man som är vänd mot en annan man som blir hängd.

Hang the black people?

Klippte en bild snabbt så ni kan få se det själva.

http://img70.imageshack.us/img70/884/marlboro1ds.gif
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in