• 1
  • 2
2021-02-18, 18:19
Medlem
Jag har aldrig blivit besviken på guldfågeln. Finns det fler som funkar?
Testat lite olika andra märken , men bara skit.. ica basic kyckling fy fan.. Samma ngt jag köpte på lidl ..bara att kasta ..
Citera
2021-02-18, 18:27
Medlem
Henriksss avatar
Kronfågel.
En av få som inte är halal och därmed ätbara.
Citera
2021-02-18, 18:32
Ica Basic fryst bröstfilé. Oerhört bra kycklingfiléer som knappt tappar någonting i storlek vid tillagning. "Dyr"-kycklingen ser fin och rosa och aptitlig ut när man öppnar paketet men innehåller så mycket vätska att halva kycklingens storlek går ut genom köksfläkten.

Det finns faktiskt en hel del märkesprodukter som får storstryk av Ica Basic, Garant och så vidare. Långt ifrån alla, men det lönar sig att ibland köpa alternativ för att upptäcka guldgruvorna.
Citera
2021-02-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ica Basic fryst bröstfilé. Oerhört bra kycklingfiléer som knappt tappar någonting i storlek vid tillagning. "Dyr"-kycklingen ser fin och rosa och aptitlig ut när man öppnar paketet men innehåller så mycket vätska att halva kycklingens storlek går ut genom köksfläkten.

Det finns faktiskt en hel del märkesprodukter som får storstryk av Ica Basic, Garant och så vidare. Långt ifrån alla, men det lönar sig att ibland köpa alternativ för att upptäcka guldgruvorna.

Ica Basic är 80% kyckling, resten vatten, salt och övriga tillsatser. Så att den inte tappar något i vikt är lögn. Plus att den är uppvuxen och slaktad i Danmark.
Citera
2021-02-18, 18:57
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ica Basic är 80% kyckling, resten vatten, salt och övriga tillsatser.
Prova själv. Filén tappar betydligt mindre i storlek i stekpannan än både Kronfågel och Guldfågel.

Citat:
Plus att den är uppvuxen och slaktad i Danmark.
Det spelar ingen roll. Jag ska inte prata med den.
Citera
2021-02-18, 19:06
Medlem
Citat:
Prova själv. Filén tappar betydligt mindre i storlek i stekpannan än både Kronfågel och Guldfågel.

Det är för att den är glaserad i samband med frysning, på så sätt betalar du för 900g, men får bara 720g. Men behåll du dina kostvanor.
Citera
2021-02-18, 19:08
Citat:
Det är för att den är glaserad i samband med frysning, på så sätt betalar du för 900g, men får bara 720g. Men behåll du dina kostvanor.
Ja, det tänker jag göra.
Citera
2021-02-18, 19:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Är du säker på att glaseringen ingår i nettovikten?
Citera
2021-02-18, 19:55
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Hahahaha

Jag gillar kronfågels innerfilé.
Citera
2021-02-18, 19:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Jag har aldrig blivit besviken på guldfågeln. Finns det fler som funkar?
Testat lite olika andra märken , men bara skit.. ica basic kyckling fy fan.. Samma ngt jag köpte på lidl ..bara att kasta ..

Reko och Bosarp Eko är mycket bra, helt annan smak än de billigare alternativen (inkl Guldfågeln).
Vad som är utmärkande för dem är de har fått växa till sig ytterligare några veckor och på så sätt fått mer smak.
Senast redigerad av madtop 2021-02-18 kl. 19:59.
Citera
2021-02-18, 19:59
Medlem
Kycklinglårfilé ska det vara, mycket saftigare. Brukar köra kronfågel
Citera
2021-02-18, 21:40
Medlem
Kronfågel eller guldfågeln, helst färsk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera