• 1
  • 2
2021-02-17, 18:15
Medlem
Sven.Abdullahssons avatar
Ju äldre jag blir desto mer blir jag övertygad att det är ett lidande att leva i denna värld. Inte undra på att så många människor flyr verkligheten med knark, alkohol och underhållning. Hur kan man som vuxen tycka om att leva? Är det inte ett tecken på låg intelligens?
Citera
2021-02-17, 18:18
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Abdullahsson
Ju äldre jag blir desto mer blir jag övertygad att det är ett lidande att leva i denna värld. Inte undra på att så många människor flyr verkligheten med knark, alkohol och underhållning. Hur kan man som vuxen tycka om att leva? Är det inte ett tecken på låg intelligens?

Kanske det men annars ett tecken på att man kan anpassa sig och finna någon mening i livet vilket enligt mig borde ses som någonting positivt. Man fokuserar på det positiva istället för det negativa enligt dessa människor och det behövs sådana i samhället för att balansera ut det. Vet inte om man är mindre intelligent dock utan låter någon annan svara på det.
Citera
2021-02-17, 18:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Nja, det kan ju lika gärna bero på att man är smart nog att förstå hur man skall hantera livets stress och besvikelser, och att man är bra på att göra korrekta bedömningar och prioriteringar och därför undvika onödigt lidande.. Tecken på HÖG intelligens isåfall..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2021-02-17 kl. 18:40.
Citera
2021-02-17, 18:22
Medlem
Tror det kan ligga något i det.

Nu talar jag utifrån personliga erfarenheter.

De människor jag känner som är smarta, klipska och filosofiska är också de som bär på mycket ångest, tvivel och frustration.

De människor jag känner som är i det dummare och mindre allmänbildade laget brukar inte ha så mycket att grubbla på alls. De tar det som det kommer, lever för stunden. Allt bemöts med en klackspark.

Aldrig träffat någon förståndshandikappad som är nere i depression och emotionella plågor.

Ignorance is bliss.
Citera
2021-02-17, 18:33
Medlem
Citat:

Så du menar, att ha mening med livet är tecken på låg intelligens??

Snarare tvärtom, folk med låg intelligens har sällan något att leva för. utan lever för dagen bara. Vilket slutar med droger.

Jag älskar att bli äldre, man blir klokare hela tiden med allt man sysslar med, allt knyter ihop sig allt mer och man får klarare insikt av sitt liv och vet vad man vill göra, sånt som gör en lycklig.
Citera
2021-02-17, 18:34
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Förstås inte. Tyder på hög anpassning.
Det där är en fas som går över.
Citera
2021-02-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Tror det kan ligga något i det.

Nu talar jag utifrån personliga erfarenheter.

De människor jag känner som är smarta, klipska och filosofiska är också de som bär på mycket ångest, tvivel och frustration.

De människor jag känner som är i det dummare och mindre allmänbildade laget brukar inte ha så mycket att grubbla på alls. De tar det som det kommer, lever för stunden. Allt bemöts med en klackspark.

Aldrig träffat någon förståndshandikappad som är nere i depression och emotionella plågor.

Ignorance is bliss.
Håller med dig! Mina erfarenheter också
Citera
2021-02-17, 18:38
Medlem
De flesta i den här världen tycker absolut inte om att leva. De som påstår sig göra det, exempelvis på Flashback, råkar må bra i stunden men det kan räcka med en timme senare så sitter de och mår dåligt.
Citera
2021-02-17, 18:41
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nja, det kan ju lika gärna bero på att man är smart nog att förstå hur man skall hantera livets stress och besvikelser, och att man är bra på att göra rätt bedömningar och prioriteringar och därför undvika onödigt lidande.. Tecken på HÖG intelligens isåfall..

Har du inte läst om hyper brain/hyper body theory, din gamle stofil?
Citera
2021-02-17, 18:42
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Har du inte läst om hyper brain/hyper body theory, din gamle stofil?
Nej, det har jag inte gjort - vad är det för nåt?
Citera
2021-02-17, 18:44
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nej, det har jag inte gjort - vad är det för nåt?

En väldigt spännande teori att dyka ner i
Citera
2021-02-17, 18:47
Medlem
magpests avatar
Utvecklingsstörda är ofta väldigt levnadsglada. Titta på Glada Hudik-teatern. Hur många bittra och pessimistiska människor med Downs syndrom har du träffat? Det krävs tankeförmåga och medvetande för att känna sitt lidande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in