2021-02-19, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Vad hade han fr rende i Sumpan ?

Ingen aning, vi fr se om den som skickade PM skickar ett till med svar p din frga och kanske en liten ytterligare beskrivning om bakgrund m.m.
Citera
2021-02-19, 09:11
Medlem
Sumpan r fint. Brukar jobba dr nr inte kontoret r stngt.

Ett lugnt omrde som mnga sger men det ligger ju nra Spnga/rinkeby och alla andra Jrva frorter s det r ju inte totalt fredat. En polares polare blev tex pistolhotad p Public fr nt r sen. S frorten gr sig pmind ven i Sundbyberg.

Men s r det ju i hela Stockholm nufrtiden i princip s inga konstigheter egentligen.
Citera
2021-02-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Era bostadsrtter kommer inte ka i vrde bara fr att ni sitter hr och skriver upp sumpan.
Husen r som dom r och blir smre med tiden och pistolhoten och mordfrsken kommer inte upphra p grund av era verklighetsfrnvnda kommentarer.
Det har alltid varit en frort, inte bara husen utan ven inklusive en massa idioter och galningar, ssom vettiga personer skriver, och hndelserna som angetts i trden r bra exempel p det.

Bor vare sig i bostadsrtt eller i Sumpan. Jag bor sder om stan. Jobbar bara dr (dock inte just nu pga Corona).

Bekrftar ju ocks vad du sger s frstr inte riktigt vad du syftar p. Tror knappast nt kommer att upphra d buset i frorterna tillslut fattat att dom kan ska nya jaktmarker... varav Sumpan ligger vldigt behndigt till...
Citera
2021-02-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Jo det var rrigt p 70-talet, och en del p 80-talet.
Men numera r det vldigt lugnt, bara Hallonbergen och Rissne som fortfarande har en del problem.
Lorry och Garbo har ju alltid varit stllet som dragit mycket folk och visst blev det brk ofta men inte vrre n andra ungdomsstllen i stan eller Jakan, eller Solna.

Visst var det sunkigare p 70-talet, men det gller vl flera stllen. Sdermalm exempelvis. P Tulegatan dr greken ligger nu fanns tidigare en resturang Sulle vill jag minnas. Den gick inte av fr hackor nr det gller sunkighet. Jag r ganska tolerant om det bara ska tas en l, men hr vnde jag i drren.

Angende skjutningen kan jag bertta att polisen genade i full fart med blljus genom lilla lugna Filmgatan. Frmodligen ett frsk att genskjuta mot Solna C. Sg inte att det var ngon som jagades.
Citera
2021-02-19, 19:35
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VingelPelle
Visst var det sunkigare p 70-talet, men det gller vl flera stllen. Sdermalm exempelvis. P Tulegatan dr greken ligger nu fanns tidigare en resturang Sulle vill jag minnas. Den gick inte av fr hackor nr det gller sunkighet. Jag r ganska tolerant om det bara ska tas en l, men hr vnde jag i drren.

Angende skjutningen kan jag bertta att polisen genade i full fart med blljus genom lilla lugna Filmgatan. Frmodligen ett frsk att genskjuta mot Solna C. Sg inte att det var ngon som jagades.

Jag har hrt att ngon sprang mot Sumpan C frn torget & en bil har setts i samma frdriktning .

Vet ej om det var flera personer inblandade .

Men mnga vgar br till o frn Tuletorget Sumpan , nra bde nckrosen , duvbo och Solna C .
Citera
2021-02-19, 22:26
Medlem
Kul med allt sumpanhat hr nd. Att saker var stkare fr 40 r sedan r ju kul att veta men ointressant fr skottlossningen i veckan. Inga nyheter har inkommit trots att 4 dagar har gtt och att det r ett dd som intrffat mitt under coronans inducerade rusningstrafik vid klockslaget.

Jag kte frbi med buss 515 vid 22-tiden p hndelsekvllen och d stod mnga polisfordon p platsen med tekniker som gick omkring. Det stod ven en civilare vid rondellen borta vid rondellen vid Fredsgatan nr jag kte frbi. Inte s mycket att se d och personen vid bilen sg ut att hlla p med annat.
Citera
2021-02-20, 07:30
Medlem
Vldigt intressant diskussion om vad Sumpan r och inte r, men r det verkligen trdens topic?

Fick ett till PM frn samma person.

Citat:
Tillhr ett av gngen i Gteborg men gmt sig P grund av hotbild
Inte frsta gngen han blivit beskjuten
Citera
2021-02-20, 22:19
Medlem
Skte p Google efter Kim 1993 skottlossning Gteborg Flashback och fick lite trffar, kanske ett lngskott men iallafall.
(FB) Misstnkt skottlossning, Tynnered-GBG 2018-05-28
Senast redigerad av foxit 2021-02-20 kl. 22:23.
Citera
2021-02-20, 22:50
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxit
Skte p Google efter Kim 1993 skottlossning Gteborg Flashback och fick lite trffar, kanske ett lngskott men iallafall.
(FB) Misstnkt skottlossning, Tynnered-GBG 2018-05-28

D r det Ki* Ny*an
*=m
Om du hittat rtt
Citera
2021-02-20, 23:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Han verkar vara 26 s det stmmer vl inte.
Citera
2021-02-21, 16:03
Medlem
Jag pratade precis med en partullerande polis p Tuletorget, och enligt henne hade skjutningen ingen koppling till omrdet, utan den vad vald slumpmssigt. Om det r helt sant innebr det allts ingen koppling till fastighetsmklaren eller till porten det skedde vid.
Citera
2021-02-21, 17:17
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Px77
Jag pratade precis med en partullerande polis p Tuletorget, och enligt henne hade skjutningen ingen koppling till omrdet, utan den vad vald slumpmssigt. Om det r helt sant innebr det allts ingen koppling till fastighetsmklaren eller till porten det skedde vid.
Nej ? Vem har trott det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in