Citat:
Ursprungligen postat av
Caddabra123
Var det Maz*iar som vapnet tillhörde där vid röda sten ?
visste inte att han var en red and white
Citat:
Ursprungligen postat av
SeanPaul94
Maz*ar är ingen löjlig Red and Rosa nej. Långt ifrån en sådan jättenäbisnolla.
Han spelar i en annan liga än dom skämten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caddabra123
Nej tänkte väl det haha : )
Tror ni blandar ihop artiklarna i dagens GP...
Citat från artikeln jag länkade till som nu tyvärr är låst
För två år sedan sköts en 33-årig gängledare ihjäl vid Frölunda torg. Under lördagen häktades en närstående till den mördade mannen på sannolika skäl misstänkt för grovt vapenbrott.
– Han vidgår att den pistol som är på plats där har en direkt koppling till honom, säger hans advokat David
Vid halv åtta på kvällen den 28 maj kom larmet om en skottlossning i ett område i Tynnered i västra Göteborg. Vittnen såg sedan personer försvinna på en moped och i en eller två bilar.
Kort därefter kolliderade en bil med en moped eller motorcykel i närheten av platsen för skottlossningen. Två personer skadades och fördes till sjukhus där det visade sig att en av dem dessutom hade blivit beskjuten.
– Personen som är skottskadad är alltså både gripen och målsägande, har Tommy Nyman, polisens presstalesperson, tidigare berättat.
Under den efterföljande utredningen har tre personer häktats misstänkta för olika inblandning i dådet, rubriceringarna är mordförsök och grovt vapenbrott.
Trion är välkänd för polisen för sin inblandning i gängkonflikten i Tynnered och Frölunda som pågått under flera år. I striden har det begåtts flera mord och medlemmarna i de två grupperingarna har skjutit mot varandra vid upprepade tillfällen
Vapen hittades
Nu har ytterligare en person begärts häktad i målet – dock inte för inblandning i just mordförsöket i maj.
Tidigare i veckan hittades ett vapen på en adress på Hisingen. Den som nu misstänks för grovt vapenbrott efter det fyndet är en man i 35-årsåldern.
– Han var inhämtad och inledningsvis anhållen i det andra ärendet men sedan är han begärd häktad för det här grova vapenbrottet, säger kammaråklagare Johan Udén
– Min klient erkänner vapenbrott av normalgraden, sa hans advokat David Bardavid under förhandlingen och fortsatte.
– Han vidgår att den pistol som är på plats där har en direkt koppling till honom. Det är han som har lagt den där.
Mördad anhörig
Åtal efter mordförsöket och det grova vapenbrottet som begicks i maj kommer troligtvis att väckas nästa vecka. Enligt uppgifter till GP blev den nu häktade mannen beskjuten under skottlossningen i maj.
– Jag kan inte säga något om det. Det är förundersökningssekretess, säger David Bardavid.
– Jag svarar inte på det, säger Johan Udén.
Mannen har kopplingar till konflikten i Frölunda och Tynnered. I september 2016 mördades en 33-årig gängledare vid Frölunda Torg. Den mördade gängledaren är närstående till den nu häktade mannen i 35-årsåldern, som alltså själv besköts i slutet av maj. Slut citat