Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Mmm, och dessutom har jag länge haft intrycket att folk som kallar sig för "American Patriots" på nätet ofta ägnar sig åt yviga drömmar om hur man ska samla ihop, spärra in eller avrätta diverse "förrädare" som bryter mot deras egen vision av ett Äkta USA. Så har det varit länge, jag minns fradgaskummande inlägg jag såg för nästan tjugo år sedan som förkunnade att "general Tommy Franks needs to be tried and executed for treason by American Patriots" (Franks var en av USA:s ledande generaler både i Afghanistan och under Irakkriget 2003)
MAGA vurmar ju också för snabba, råbarkat våldsamma lösningar, det har funnits med som en undersröm hela tiden och ofta helt öppet.
Ja, extremhögerns gränser är flytande och absolut inte homogent - kan vara vitt skilda men överlappar varann och ändå enas på vissa punkter. Nationalism är som en kusin till patriotism.
Vilket gör det så där lagom diffust och svårt att se till skillnad mot nån stolle som går all-in på Nazi, white supremacy..
Vilket är meningen. De råbarkade står inte på egna ben och behöver parasitera rent politiskt.
Bara detta att koda signaler visar väl hur dubbelbottnat det är.
Åh, det är ju bara siffran 88 eller 14.
Jag gjorde bara OK-tecknet (W och P för White Power).
Fejkad naivitet som ler i mjugg, ser sig som så underfundiga och coola. Bah...
Musk ser ut som Breivik med ståfräs men kommer att bara vara allt från spretig autist till överlycklig för Trumps skull...