2023-07-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Konstigt att kvinnan som stod bredvid Epps vid barrikaderna 6/1 vars pojkvän rev efter att fått Epps viskande order i örat riskerade upp till ett års fängelse. Då hade hon vare sig uppmanat eller gjort något annat tillskillnad från Epps som gått runt i två dagar och uppviklat folk att gå in i kapitolium där våra problem finns. Bevittnat av 100 tals och dokumenterat av en mängd videoupptagningar.

https://www.worldtribune.com/who-is-...protected-him/

Alltid alla dessa vittnen som vittnat under ed och så videoupptagningarna som uppenbarligen inte lett till något. När man klickar på länken kommer det upp om att Epps stämmer FOX.

Viskade order i örat hahaha det var ganska gulligt sagt
Citera
2023-07-18, 16:19
Medlem
Trump har fått target letter att inställa sig i rätten inom 4 dagar om Jan 6

Nu har Grand jury utredningen om statskuppsförsöket nått Donald Trump. Enligt honom själv har han fått ett s,k target letter att inställa sig, inom fyra dagar till rätten gällande Januari 6. Ett target letter får man när man har ett åtal nära förestående och man informeras om detta. Det är återigen den mycket hedervärde och erfarne åklagaren, med mångårig erfarenhet från bl.a. Krigsförbrytar domstolen och den internationella brottmålsdomstolen i Haag, Jack Smith som är avsändare till brevet.

Detta kommer dessutom bara dagar före, det förväntas att Trump också kommer att åtalas för försök till ”election interference/valpåverkan i Georgia. Där Grand Juryn enligt många källor nu gett grönt ljus till att åtala Trump.

Trump som dessutom har rättegången om de stulna dokumenten i Florida och rättegången om brott mot valfinansieringslagen och bokföringsbrott gällande utbetalningen till Stormy Daniels, redan inskriven i kalendern.

Dessutom en ny stämning från EJ Caroll för förtal, hans egen överklagan av den första domen för EJ Caroll och sin egen stämning mot henne.

Många rättegångar blir det!

https://www.youtube.com/watch?v=_GOtjiIDfFg&t=29s
Senast redigerad av Master.Palm 2023-07-18 kl. 16:25.
Citera
2023-07-18, 16:37
Bannlyst
Hur lång tid har han på sig att dyka upp i domstols huset nu när han fått ett brev om åtal?

Edit :4dagar såg jag att du skrev.
Det här är i Washington DC
så jack Smiths grand jury i new jersey håller fortfarande på att granska bevis.

Jag tror att det blir ett åtal där med innan sen hösten

Hans super pac har runt 150 mille kvar sedan han tömt kassan för att betala sina juridiska räkningar

Kan vi räkna med att han kommer bränna 100 mille i år på att försvara sig?
Senast redigerad av Rotebro-Christer 2023-07-18 kl. 16:44.
Citera
2023-07-18, 16:41
Medlem
Eftersom jag inte är insatt i det amerikanska rättssystemet så är det svårt att ha en bestämd uppfattning i frågan. Men de flesta anser nog att Trumpetens agerande i Georgia bör vara straffbart. När det gäller stormningen är det självklart åtalbart om han uppmanat till en stormning. Om han bar låtit bli att stoppa stormningen är det ju en underlåtenhetshistoria. Är det straffbart i USA ?
Hursomhelst skall rättsväsendet pröva detta.
Citera
2023-07-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
Hur lång tid har han på sig att dyka upp i domstols huset nu när han fått ett brev om åtal?

Det framgår ju i trådstarten . Fyra dagar.
Citera
2023-07-18, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Eftersom jag inte är insatt i det amerikanska rättssystemet så är det svårt att ha en bestämd uppfattning i frågan. Men de flesta anser nog att Trumpetens agerande i Georgia bör vara straffbart. När det gäller stormningen är det självklart åtalbart om han uppmanat till en stormning. Om han bar låtit bli att stoppa stormningen är det ju en underlåtenhetshistoria. Är det straffbart i USA ?
Hursomhelst skall rättsväsendet pröva detta.
Jag tror att detta target letter avser Trumps fake electors. Han skickade några snubbar med fejkade hemmagjorda certifikat till DC.rudy giuliani fick immunitet mot att vittna på åklagarsidan om sin roll i det hela
Citera
2023-07-18, 19:23
Medlem
Enterprises avatar
Åtal på gång mot DJT gällande 6 januari:
https://truthsocial.com/@realDonaldT...35295720085796
https://www.foxnews.com/politics/don...-experts-erupt

DJT är kallad till grand jury i samband med hans agerande knutet till Kapitolium-upploppen.
Citera
2023-07-18, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Åtal på gång mot DJT gällande 6 januari:
https://truthsocial.com/@realDonaldT...35295720085796
https://www.foxnews.com/politics/don...-experts-erupt

DJT är kallad till grand jury i samband med hans agerande knutet till Kapitolium-upploppen.

Vilka är Trumps målskamrater i D.C?

Sidney Powell?
Mike lynne?
rudy giuliani?
Citera
2023-07-18, 19:49
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
Vilka är Trumps målskamrater i D.C?

Sidney Powell?
Mike lynne?
rudy giuliani?
Återstår att se. Vi vet ju ännu inte om det blir något åtal, även om det är troligt.
Om jag får gissa: inga av dessa. Tror man koncentrerar sig så mycket som möjligt till 6/1.
Citera
2023-07-18, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Återstår att se. Vi vet ju ännu inte om det blir något åtal, även om det är troligt.
Om jag får gissa: inga av dessa. Tror man koncentrerar sig så mycket som möjligt till 6/1.
Sant.
Jag utesluter mark meadows då han redan vittnat inför en grand jury i 2022.

Och inte fått ett target letter.

Däremot tror jag att steve bannon och Roger stone blir två av Trumps framtida målskamrater. Grand juryn kommer att vilja lyssna på deras förhör utan advokat närvarande.
Citera
2023-07-18, 20:23
Medlem
Brutus01s avatar

Har raderarat en rad inlägg för OT. Några var OT och andra citerade OT inlägg.
Nu försöker vi hålla oss till ämnet.

Låt bli öknamn både på politiker och på användare. Och andra användare är inte trådens ämne.

//Moderator
Citera
2023-07-18, 21:01
Medlem
Brutus01s avatar

Rubrik ändrad för att bättre stämma överens med Flashbacks regler om neutral rubrik.

//Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in