2023-05-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hehe, min tes på att de skäms, grundar sig på att de bara ger skräp och nonsens efter brytpunkten och Den Stora Bedövande Tystnaden.
Men du har dock tveklöst korrekt, en del av dom skäms inte alls, hen som ropade frankfurtserver är en, ray en annan.
För de skriver bara skräp jämt, så det är ingen större skillnad på dom, tror inte de förstår nått alls med tanke på vad de skriver.

Om de tar ut samtals loggar ifrån vita huset, går detta göra i sekretess?
Tänkte här lite på kuppmakarna på marken som var i kontakt med vita huset och vilka dessa i vita huset kunde vara.

För det borde vara det naturliga steget och ta efteråt man är klara med kuppmakarna på marken, sen är ju inte alla infångade, men många är.
Så vilket steg uppåt tror du man kan ta, tror du man ger sig på en som Stone som uppenbarligen är skitsur över att trumpen klantade bort valet och förlorade.
Men borde var nån mer där i periferin av trumpen som borde varit den som tog emot dessa samtal, sen är frågan om de når ända fram till kuppmakaren, för trumpen har lärt sig dölja brott i ett helt liv, så kan nog vara besvärligt att nå ända dit.

Jaja, det är som skön musik att kuppmakarna åker i fängelse och på lång tid.
Och förresten, snart kommer väl MAGA´s trollfarbiker på nån ny talepunkt, och då är de tillbaka och skriver mer nonsens och skräp TDS-trumpnissarna.
Och tänk bara om rollerna varit omvända och det var demokrater som försökte göra en statskupp.

Kan du föreställa dig hur det hade låtit i tråden då?(Det komiska är att vi hade då hållit med att det måste beivras, och inte heller flytt till att skriva skräp och nonsens mest hela tiden istället.)

Dom säkraste tipsen för åtal och fällande domar är Peter Navarro och John Eastman de båda ligger bakom de strategiska planerna att förhindra att Biden blev vald. Varav en av planerna gick under beräkningen Green Bay Sweep. Därefter tror jag man försöker med Sidney Powell och Rudy Giuliani, frågan är dock om dessa är friska för att stå inför skranket. Boda är ju fullblodsidioter och behöver i första hand vård. Trump själv, tror jag kan väntar till slutet med, man väntar mig in vad som framkommer i de övriga rättegångarna. Sedan är det säkert svårt under de närmaste två åren att hitta lediga dagar, då inget annat av de mål, som Trump är inblandad i, pågår.
Citera
2023-05-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Fråga: Var tog de fantastiska avslöjanden som kom med offentliggörandet av de tusentals timmar av film främst övervaknings- och bodycam Kameror, som den numera sparkade FOX-medarbetaren Toker Karlsson, gjorde så stora affärer av, vad hände med detta fantastiska material?

Just det, det hade jag glömt. Det var så konstigt, det lät som på dem att de här nya filmerna på något sätt skulle ta bort de filmerna vi redan sett. Vad är det för en tankekullerbytta?

Visst det är klart att vi kan titta på tusentals timmar av folk som promenerar omkring byggnaden och utanför. Men vad hade de tänkt att det skulle leda till? Varför skulle vi titta på film på någon som går omkring och bara tittar??? Va?

Men det kan ju vara så att jag missuppfattat något. Men det skulle ju komma timmar av filmer det har jag nog inte missuppfattat. Herregud!
Citera
2023-05-06, 15:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Dom säkraste tipsen för åtal och fällande domar är Peter Navarro och John Eastman de båda ligger bakom de strategiska planerna att förhindra att Biden blev vald. Varav en av planerna gick under beräkningen Green Bay Sweep. Därefter tror jag man försöker med Sidney Powell och Rudy Giuliani, frågan är dock om dessa är friska för att stå inför skranket. Boda är ju fullblodsidioter och behöver i första hand vård. Trump själv, tror jag kan väntar till slutet med, man väntar mig in vad som framkommer i de övriga rättegångarna. Sedan är det säkert svårt under de närmaste två åren att hitta lediga dagar, då inget annat av de mål, som Trump är inblandad i, pågår.
Fortsättningen ska bli intressant helt klart.
Sen är stora frågan om trumpen lyckat skydda sig bra nog och ducka denna.
Men det kommer bli skoj och se hur de faller kring trumpen och för statskuppsförsöket.
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Just det, det hade jag glömt. Det var så konstigt, det lät som på dem att de här nya filmerna på något sätt skulle ta bort de filmerna vi redan sett. Vad är det för en tankekullerbytta?

Visst det är klart att vi kan titta på tusentals timmar av folk som promenerar omkring byggnaden och utanför. Men vad hade de tänkt att det skulle leda till? Varför skulle vi titta på film på någon som går omkring och bara tittar??? Va?

Men det kan ju vara så att jag missuppfattat något. Men det skulle ju komma timmar av filmer det har jag nog inte missuppfattat. Herregud!
Jag tror dom bara hypade filmerna svårt och för dra fokus ifrån att de precis varit i rätten och berättat vi är inget annat än sketna lögnare.
För filmen som kom pratar om fredliga demonstrationer, och tar en kamera som filmar inget sådant alls och allt vi ser är just en misstänkt man för bort och som inte gör motstånd.
Älskar Bil Maher´s förlöjligande av tuckers inslag, och bara ändra kamerorna till det våldsamma statskuppförsöket, då ser tucker ut som den sketna lögnare han säger han är på FOX.

Men det är sjukligt komiskt detta alltid sker, de ropar NU KOMMER DET, och sen står man här med inget sker alls.
Måste var sjukligt jobbigt att alltid ha fel för dom.

Jag ställde mig också frågande till vad filmerna skulle berätta, och ENDA jag kunde komma fram till, det var att man skulle kolla in om de som infiltrerade dessa nazister/fascister som proud boys och annat skräp som det.
Och att man kanske kunde se att de agerat fel i sin yrkesutövning.

Man har ju visserligen hört om denna Ray, men verkar bara vara tomt prat där med, då inget händer eller påvisas ett fel gått till.
Men jag är inte alls främmande att någon i sin yrkesutövning kan gjort fel på vissa saker, och givetvis ska dessa adresseras.
Men först kan det iten vara tomt prat, utan man måste påvisa att det är ett möjligt lagbrott.
Och innan det sker, så vet inte jag vad vad de vill ha sagt ens och när de glömmer av den biten med saklighet och påvisa nått blivit fel.

Dock är en sak 100% klar, detta var ett våldsamt statskuppsförsök oavsett.
Får skriva så, så de inte inbillar sig annat med detta.
Så de får komma med objektiv saklighet och så får man se vad det är och om fel begåtts och om man bör pröva detta.(Men tyvärr har jag inga förhoppningar om att de kommer acceptera annat än fällande domar här, och skulle det bli en, så kommer de inbilla sig statskuppsförsöket inte existerar, är ju liksom inte ens första rodeo med nonsens och skräp ifrån dom )
Men när det är påvisat, sure lyft upp det i rätten då, för yrkesutövningen ska vara korrekt.
Citera
2023-05-06, 16:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Schwartz är 49 eller 50 år i år så han kommer ut senast när han är mitt emellan 60 och 70 år gammal. Allt det de gör för Trump får de själv bekosta på ett eller annat sätt. Det är farligt att ta ihop det med jävulen själv.

https://www.nytimes.com/2023/05/05/u...sentenced.html

Jag fuckade dock visst upp lite grann - Schwartz är inte Oath keepers ledare - men det är ju trevligt att se att den killen sannolikt kan vänta sig ett ännu längre straff än Schwartz…
Hursomhelst så verkar det dra på nu med riktigt långa fängelsestraff.
Citera
2023-05-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag fuckade dock visst upp lite grann - Schwartz är inte Oath keepers ledare - men det är ju trevligt att se att den killen sannolikt kan vänta sig ett ännu längre straff än Schwartz…
Hursomhelst så verkar det dra på nu med riktigt långa fängelsestraff.

Ja det är ju över tusen som är dömda i dagsläget så det är ju lätt hänt. Nu har vi kvar skiktet ovan detta senatorer och andra som det pratades om då det hela just hade skett. Ett par dagar och sen slutade uppgifter och teorier om detta. Ingen vill väl bli stämd. Gissar jag.

Tre saker praktiskt taget samtidigt. Den här listan som överlämnades till Pence (han vägrade ta emot den) skedde samtidigt som Pence började läsa den riktiga elektorslistan och att de började knacka fönster.

Vilka var involverade i skapandet av den falska elektorslistan. Hur slingrade den sig fram till Pence?

Just i det så känns det inte troligt att det hela var en slump. Det hela var koreograferades av flera personer. I samförstånd har flera hetsat upp alla de som nu har en dom på sig. Över tusen stycken som fick göra hundgörat.

De hade ju fått höra att om de inte agerade så skulle de inte ha ett land längre.

Trumps egen VP skulle alltså skrämmas till att läsa den falska listan. Det var ordentligt hotfullt mot honom. Trump har aldrig haft någon skam i kroppen, han ligger på minus.
Citera
2023-05-25, 20:01
Medlem
Oath Keepers Leader Is Sentenced to 18 Years in Jan. 6 Sedition Case
The sentence for Stewart Rhodes was the longest so far in the federal investigation of the Capitol attack and the first issued to a defendant convicted of sedition.

https://www.nytimes.com/2023/05/25/u...18a0509911dd72

Så nu är vi uppe i nästan tjugo år. Och han är väl inte purung Mr Rhodes heller så det är häftigt!
Citera
2023-05-26, 11:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Oath Keepers Leader Is Sentenced to 18 Years in Jan. 6 Sedition Case
The sentence for Stewart Rhodes was the longest so far in the federal investigation of the Capitol attack and the first issued to a defendant convicted of sedition.

https://www.nytimes.com/2023/05/25/u...18a0509911dd72

Så nu är vi uppe i nästan tjugo år. Och han är väl inte purung Mr Rhodes heller så det är häftigt!
Skönt och se kuppmakarna på marken få ta ansvar för sitt statskupps försök.
Undrar när man kommer till vita huset, som vi redan vet om statskuppmakarna på marken hade kontakt med.
Citera
2023-05-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Skönt och se kuppmakarna på marken få ta ansvar för sitt statskupps försök.
Undrar när man kommer till vita huset, som vi redan vet om statskuppmakarna på marken hade kontakt med.

Rhodes är 57 år gammal. Så det kanske blir livstid för honom. Det blir ett hårt liv framöver.

Och nu är de i toppen på de som var terrorister och planerade det hela. Jag har ingen aning om det finns politiker att åtala nu. Det nämndes ju namn i samband med att det hände, det tystnade sen. Ingen media vill skriva ut att politiker har begått terrorismbrott mot USA. Det är orimligt att påstå det förrän rättsväsendet tar upp det. OM det nu gör det ska det bli intressant att se.
Citera
2023-05-26, 16:14
Medlem
whogivesafucks avatar
Undrar om de tycker det var värt det, så patrioter de säger sig vara. Eller tror de att Trump kommer benåda dem i händelse han vinner?
Citera
2023-05-26, 16:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Rhodes är 57 år gammal. Så det kanske blir livstid för honom. Det blir ett hårt liv framöver.

Och nu är de i toppen på de som var terrorister och planerade det hela. Jag har ingen aning om det finns politiker att åtala nu. Det nämndes ju namn i samband med att det hände, det tystnade sen. Ingen media vill skriva ut att politiker har begått terrorismbrott mot USA. Det är orimligt att påstå det förrän rättsväsendet tar upp det. OM det nu gör det ska det bli intressant att se.
Antagligen går Rhodes med nått av böggängen som typ White Supremacy, så då lär inte komma ut i förtid vara aktuellt.
Tänk att vi hade rätt igen(Som om det vore svårt med något så självklart som detta, man ser hur sakligheten hela tiden vinner oavsett vart i politiken den är eller som i detta fallet oavsett vilka brott det är.)
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Undrar om de tycker det var värt det, så patrioter de säger sig vara. Eller tror de att Trump kommer benåda dem i händelse han vinner?
Problemet är väl att de inbillar sig vara oskyldiga, och det våldsamma de höll på med är bara berättigat.
Vilket är lite komiskt då riktiga brott de gör gäller inte enligt de själva(Vi ser ju på TDS-trumpnissarna som dagligen säger detta.), och andra har inte ens begått brott och ska sättas i fängelse.

Jag tror de tycker det var värt det, och de tror även de sitter i fängelse för inget och att de är oskyldiga och vad nu annat skräp de kan tänka sig säga i samband med detta.
Citera
2023-05-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck

Både Trump och DeSantis har öppnat upp för att benåda en del av de som dömts. DeSantis framförallt för de som tycks blivit hårt bestraffade av politiska skäl.

Citat:
Florida Gov. Ron DeSantis said Thursday that, if elected president, he would consider pardoning some of those convicted on charges related to the deadly Jan. 6, 2021, insurrection at the U.S. Capitol.
----
“Now, some of these case, some people may have a technical violation of the law,” DeSantis said. “But if there are three other people who did the same thing but just in a context, like [the Black Lives Matter protests in 2020] and they don’t get prosecuted at all, that is uneven application of justice, and so … we will use the pardon power.”
----
“We’re going to find examples where that government has been weaponized against disfavored groups, and we will apply relief as appropriate,” DeSantis said.

Citat:
DeSantis’s comments are similar to those of Trump, though the former president has said he would not only issue pardons but make an apology to the Jan. 6 offenders. At a CNN town hall earlier this month, Trump said, “I am inclined to pardon many of them. I can’t say for every single one, because a couple of them, probably they got out of control.”

He added that “most likely” he would pardon “a large portion of them,” adding, “and it’ll be very early on.”
https://www.washingtonpost.com/polit...-attack-trump/
Citera
2023-05-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Både Trump och DeSantis har öppnat upp för att benåda en del av de som dömts. DeSantis framförallt för de som tycks blivit hårt bestraffade av politiska skäl.

https://www.washingtonpost.com/polit...-attack-trump/

Det är inte med förvåning som MAGA är positiva till att benåda inhemska terrorister som försöker göra en statskupp. Ibland undrar jag om de inte ens märker själva hur snett de har hamnat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in