2022-04-03, 07:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Du hänger på Flashback dygnet runt(suspekt) och anklagar mig för att försöka övertyga andra haha.

Ni vänsterfascister är verkligen en skrikig minoritet som folk kommer att skämmas över i framtiden. Eran sjuka och perverterade ideologi har verkligen väckt många människor runt om i världen och alla jag pratar med hatar eran woke kultur.
Eftersom Master.Bait nu lagt fram bevisen för att Trump försökte genomföra en statskupp är saken klar. Med tanke på de graverande bevisen, i form av en wikipedialänk, hänvisningar till titeln på en bok skriven av Navarro och ett youtubeklipp från MSNBC, kan vi vänta oss att Trump blir arresterad av militärpolis senast imorgon måndag, för att därefter omlokaliseras till Guantanamo Bay. Om så inte sker, kan vi vara säkra på att den Stora Konspirationen går mycket djupt. Master.Bait har BEVIS!
Citera
2022-04-03, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Bevis har nu framkommit att den dåvarande Presidenten Donald J Trump deltog i högförräderi och var en aktiv deltagare i Navarros statskuppsförsök kallat ”The Green Bay Sweep”. Det är Januari 6th kommittén som kommit över textmeddelanden till Mark Meadows, med sådant innehåll.

Textmeddelandet har nu bland annat publicerats på Twitter av Komitten;

https://twitter.com/january6thcmte

MSNBC, har också idag gjort ett inslag på detta tema;

POTUS Participated’: Trump Busted By Evidence Tying Him To Coup Plot

https://www.youtube.com/watch?v=dCN6iJ_W0cI

The Green Bay Sweep var Peter Navarros, och kretsen kring Trumps, plan för att stoppa certifieringen av Biden och därmed stoppa utnämningen av honom som President, så att Trump kunde sitta kvar. Enligt Navarro så hade han med sig mer än 100 Kongressledamöter i denna plan, och nu finns det också bevis för att Trump var införstådd i planen redan innan den 6/1.

https://en.wikipedia.org/wiki/Green_Bay_Sweep_(politics)

När nu folk kommer att vittna kring detta så ska det bli intressant att se vilken sida de väljer. De riskerar kanske mer genom att ljuga. Navarro verkar så skärrad.
Citera
2022-04-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Eftersom Master.Bait nu lagt fram bevisen för att Trump försökte genomföra en statskupp är saken klar. Med tanke på de graverande bevisen, i form av en wikipedialänk, hänvisningar till titeln på en bok skriven av Navarro och ett youtubeklipp från MSNBC, kan vi vänta oss att Trump blir arresterad av militärpolis senast imorgon måndag, för att därefter omlokaliseras till Guantanamo Bay. Om så inte sker, kan vi vara säkra på att den Stora Konspirationen går mycket djupt. Master.Bait har BEVIS!

Till skillnad från dig, lägger jag inte fram tre år gamla bevis mot Biden, och hävdar att han minsann var President redan 2019, dvs tom innan valet, därför är han också ansvarig för kvalitet på oljereserverna under detta år.

Du är körd Japhy, din trovärdighet är för alltid noll och ingenting. Du är som jag tidigare påpekat hela PU:USAs absolut sämsta debattör, så fruktansvärt enkel att motbevisa. Precis som nedan. Tack för kaffet!

Dessutom är din bristande läsförståelse, som säkert var anledningen till ovanstående löjeväckande miss, sämre än någonsin. Det är varken jag (tack dock för förtroendet), Navarro eller MSNBC som lagt fram beviset på kopplingen mellan Trump och ”The Green Bay Sweep”, det är den utredande parten av denna statskupp, dvs lagstiftarna i January 6th Kommittén. Dvs den part som är satt att just granska vad som hände den 6/1. En kommitté bestående av både Demokrater och Republikanerna (ja, ja jag vet att ni kallar de senare Rinos - som alla som i första hand är lojala mot Partiet och inte mot Trump). Bevisen har överlämnats till dem av Mark Meadows, Trumps tidigare Stabschef. Men du kan vara lugn, åtminstone för ett tag, ingen kommer att arresteras innan kommitténs betänkande kommer och utredningen överlämnats till rättsvårdande myndigheter. USA, är trots Trumps försök till att skapa något annat, fortfarande et rättsstat, för ingen döms, och fängslas innan denne prövats mot lagen.

Ps! Wikilänken lades huvudsakligen med för att utbilda sådana som dig, om vad, den politiska upplagan av Navarros ”The Green Bay Sweep” är, så att du förstod att jag inte hänvisade till Packers speltaktik från den amerikanska fotbollsligan. Man måste vara övertydlig i pedagogiken med de som, likt dig, saknar läsförståelse.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-03 kl. 10:34.
Citera
2022-04-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
När nu folk kommer att vittna kring detta så ska det bli intressant att se vilken sida de väljer. De riskerar kanske mer genom att ljuga. Navarro verkar så skärrad.

När ”hemligheter” börjar komma ut, brukar det snart bli en tävling om vem/vilka som är snabbast att komplettera denna information. Ingen vill sitta med Svarte Petter i slutet. De som samarbetar med utredarna, brukar komma lindrigare undan, medan de som håller fast vid en lögn, som andra bekräftar, är de som får de tuffaste straffen. När nu den ena lilla godbiten efter den andra landar på kommitténs bord, så är det snart någon som tar med sig hela påskägget till January 6th kommittén.
Citera
2022-04-03, 10:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Till skillnad från dig, lägger jag inte fram tre år gamla bevis mot Biden, och hävdar att han minsann var President redan 2019, dvs tom innan valet, därför är han ansvarig för kvalitet på oljereserverna under detta år.
Vad är det för OT-goja du svamlar om. Du kan inte hitta ett enda inlägg där jag presenterar tre år gamla bevis. Inlägget du dillar om kom från en annan användare. Att du inte förstår att det är Biden som kommer få bära hundhuvudet för kontaminerade reserver beror på att du inte förstår att det är den politiker som släpper oljan som får bära hundhuvudet. Inte den som fyller på.
Citat:
Du är körd Japhy, din trovärdighet är för alltid noll och ingenting. Du är som jag tidigare påpekat hela PU:USAs absolut sämsta debattör, så fruktansvärt enkel att motbevisa. Precis som nedan. Tack för kaffet!
Ja, ojojoj. Du är så djupt nere i din fixering vid mig att det är smärtsamt för dig.
Citat:
Dessutom är din bristande läsförståelse, som säkert var anledningen till ovanstående löjeväckande miss, sämre än någonsin. Det är varken jag (tack dock för förtroendet), Navarro eller MSNBC som lagt fram beviset på kopplingen mellan Trump och ”The Green Bay Sweep”, det är den utredande parten av denna statskupp, dvs lagstiftarna i January 6th Kommittén. Dvs den part som är satt att just granska vad som hände den 6/1. Bestående av både Demokrater och Republikanerna (ja, ja jag vet att ni kallar de senare Rinos - som alla som i första hand är lojala mot Partiet och inte mot Trump). Bevisen har överlämnats till dem av Mark Meadows, Trumps tidigare Stabschef. Men du kan vara lugn, åtminstone för ett tag, ingen kommer att arresteras innan kommitténs betänkande kommer och utredningen överlämnats till rättsvårdande myndigheter.
Ojojoj, vilket extremt fokus på Japhy och min läsförståelse som är så pass låg att jag inte ens klarar av att förstå att Trump kommer hamna på Gunatanamo bay När Som Helst Nu, när alla dessa BEVIS på statskupp presenterats i form av en boktitel och en wikipedialänk. Du därmeot, med fantastisk läskunnighet går nu i väntans tider. Om tre månader när denna tråd bumpas (om den inte papperskorgats innan dess) kommer du fortsätta gnälla över min läskunnighet och inte alls reflektera över att du:

Tror att Trump nu bevisats skyldig till statskuppsförsök.
Att Laptop From Hell är rysk desinformation.
Att Biden är intellektuellt kompetent.
Att Biden skulle stoppa Covid.
Att inflationen var tillfällig.
SDNY-utredningar som aldrig leder till någonting, annat än skrattattacker från såna hemska människor som jag.

Och så vidare. Det beror dock inte på bristande läsförståelse, utan en utpräglad oförmåga att kritiskt granska information. Eftersom du förlitar dig på charlataner och lögnare, blir du lätt lurad av karismatiska "journalister" som fyller dig med trams. Trams som du sedan upprepar genom att skapa trådar som denna, eller dina handsvettiga hyllningstrådar till den Demente Fåntratten.

Så kontentan är alltså att Trump och de 100 lagstiftarna inte kommer åtalas, inte kommer hamna på Gunatanamo och ingen kommer dömas för "statskupp" helt enkelt eftersom dina "bevis" är propaganda från DNC och inte någon rättslig inlaga, som du uppenbarligen tror. Eftersom du har tappat det. Totalt.

Citat:
Ps! Wikilänken lades huvudsakligen med för att utbilda sådana som dig, om vad, den politiska upplagan av Navarros ”The Green Bay Sweep” är, så att du förstod att jag inte hänvisade till Packers speltaktik från den amerikanska fotbollsligan. Man måste vara övertydlig i pedagogiken med de som, likt dig, saknar läsförståelse.
Nej, master.bait. Wikilänken lades till av samma anledning som gör att du hittar vetenskapliga studier på youtube. Du har tappat det. Helt enkelt.
Senast redigerad av Japhy 2022-04-03 kl. 10:38.
Citera
2022-04-03, 10:37
Medlem
Citat:
När ”hemligheter” börjar komma ut, brukar det snart bli en tävling om vem/vilka som är snabbast att komplettera denna information. Ingen vill sitta med Svarte Petter i slutet. De som samarbetar med utredarna, brukar komma lindrigare undan, medan de som håller fast vid en lögn, som andra bekräftar, är de som får de tuffaste straffen. När nu den ena lilla godbiten efter den andra landar på kommitténs bord, så är det snart någon som tar med sig hela påskägget till January 6th kommittén.

Ja just det då blir det trång på upploppet. Det är ju bara i början som det finns handlingsområde. Vad ska man tro om var det hundra stycken som deltagit i detta. Menade man i kongressen då?
Citera
2022-04-03, 11:40
Medlem
Citat:
Vad är det för OT-goja du svamlar om. Du kan inte hitta ett enda inlägg där jag presenterar tre år gamla bevis. Inlägget du dillar om kom från en annan användare. Att du inte förstår att det är Biden som kommer få bära hundhuvudet för kontaminerade reserver beror på att du inte förstår att det är den politiker som släpper oljan som får bära hundhuvudet. Inte den som fyller på.

Ja, ojojoj. Du är så djupt nere i din fixering vid mig att det är smärtsamt för dig.

Ojojoj, vilket extremt fokus på Japhy och min läsförståelse som är så pass låg att jag inte ens klarar av att förstå att Trump kommer hamna på Gunatanamo bay När Som Helst Nu, när alla dessa BEVIS på statskupp presenterats i form av en boktitel och en wikipedialänk. Du därmeot, med fantastisk läskunnighet går nu i väntans tider. Om tre månader när denna tråd bumpas (om den inte papperskorgats innan dess) kommer du fortsätta gnälla över min läskunnighet och inte alls reflektera över att du:

Tror att Trump nu bevisats skyldig till statskuppsförsök.
Att Laptop From Hell är rysk desinformation.
Att Biden är intellektuellt kompetent.
Att Biden skulle stoppa Covid.
Att inflationen var tillfällig.

Och så vidare. Det beror dock inte på bristande läsförståelse, utan en utpräglad oförmåga att kritiskt granska information. Eftersom du förlitar dig på charlataner och lögnare, blir du lätt lurad av karismatiska "journalister" som fyller dig med trams. Trams som du sedan upprepar genom att skapa trådar som denna, eller dina handsvettiga hyllningstrådar till den Demente Fåntratten.

Nej, master.bait. Wikilänken lades till av samma anledning som gör att du hittar vetenskapliga studier på youtube. Du har tappat det. Helt enkelt.

Det blev visst jobbigt nu. OT gojan var från sekten och du var snabb att använda och förstärks innehållet. Läsförståelse Japhy, Läsförståelse! Kolla om Vuxenskolan har någon anpassad kurs, så kan du återkomma i PU:USA sedan när du förstår. Det blir nämligen så ofta fel för dig.

Dessutom det är väl knappast konstigt att jag bemöter dig, i de svar du skriver till mig. Det är detta som kallas att debattera. Men jag förstår svårigheten för dig att förstå konceptet.

OnT: Du är för korkad att förstå innebörden av vad nu Mark Meadows, Trumps Stabschef, lämnat in som bevis. Det är han genom January 6th Kommittén, som nu binder Trump direkt till ”The Green Bay Sweep”.

Vad ser du mig skriva att ”Laptopen from hell” är rysk desinformation? Har aldrig gjort så och är tveksam till om det är så.

Dock måste man nu, efter Trumps senaste vädjande till Putin om att leta fram skit på Hunter Biden, fundera kring om just Ryssland varit inblandade.

”Trump asks Putin to release any info about Hunter Biden”

https://www.nbcnews.com/politics/don...iden-rcna22117

Har heller aldrig argumenterar någonting gällande Bidens intellekt. Håller helt klart med om att han är märkt av sin ålder, och inte lika skarp och framförallt snabb i tanken som han tidigare var. Men i valet mellan nästan jämnårige Trump så är han både intelligent- & Intellektuellt överlägsen.

”Person, Women, man, Camera, Tv”

Everyone Is Super Impressed That Trump Passed His Cognitive Test

Go behind the scenes of President Trump's "unbelievable" performance on a basic cognitive test.

https://www.youtube.com/watch?v=jCePL4ItVdE

Däremot kan jag säkert ha argumenterar för att Biden tog Covid på allvar och hade en helt överlägsen plan, jämfört med Trump.

President Trump claims injecting people with disinfectant could treat coronavirus

https://www.youtube.com/watch?v=33QdTOyXz3w&t=77s

Jag har heller aldrig argumenterat för att inflationen skulle vara tillfällig. Inflationen beror dels på Trumps enorma ekonomiska underskott, Bidens stimulanspaket, Pandemin i övrigt, Kriget i Ukraina och världsmarknadspriset på olja, för att ta de viktigaste påverkansfaktorerna.

Dessutom så är inflationen internationella, vilket du kanske märker i Sverige just nu. För också inflationen är rekordhög.

Donald Trump built a national debt so big (even before the pandemic) that it’ll weigh down the economy for years

https://ctmirror.org/2021/01/17/dona...omy-for-years/

Högsta inflationen på nästan 30 år

https://www.svd.se/a/MLJg1m/scb-infl...ar-4-1-procent

Gällande min förmåga att kritiskt granska information, så har jag till skillnad från dig avlagt både; B-, C- & D-Uppsatser. Inför vilka, källkritiskt granskning var viktig förberedelse. Men jag förstår att ni inte talade om detta på yrkesgymnasiet i Vaggeryd.

Om du tycker jag tramsar, genom att skapa trådar som denna, varför skriver du då i dessa, PAJAS!
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-03 kl. 11:45.
Citera
2022-04-03, 11:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det blev visst jobbigt nu. OT gojan var från sekten och du var snabb att använda och förstärks innehållet. Läsförståelse Japhy, Läsförståelse! Kolla om Vuxenskolan har någon anpassad kurs, så kan du återkomma i PU:USA sedan när du förstår. Det blir nämligen så ofta fel för dig.

Dessutom det är väl knappast konstigt att jag bemöter dig, i de svar du skriver till mig. Det är detta som kallas att debattera. Men jag förstår svårigheten för dig att förstå konceptet.

OnT: Du är för korkad att förstå innebörden av vad nu Mark Meadows, Trumps Stabschef, lämnat in som bevis. Det är han genom January 6th Kommittén, som nu binder Trump direkt till ”The Green Bay Sweep”.

Vad ser du mig skriva att ”Laptopen from hell” är rysk desinformation? Har aldrig gjort så och är tveksam till om det är så.

Dock måste man nu, efter Trumps senaste vädjande till Putin om att leta fram slut på Hunter Biden, fundera kring om just Ryssland varit inblandade.

”Trump asks Putin to release any info about Hunter Biden”

https://www.nbcnews.com/politics/don...iden-rcna22117

Har heller aldrig argumenterar någonting gällande Bidens intellekt. Håller helt klart med om att han är märkt av sin ålder, och inte lika skarp och framförallt snabb i tanken som han tidigare var. Men i valet mellan nästan jämnårige Trump så är han både intelligent- & Intellektuellt överlägsen.

”Person, Women, man, Camera, Tv”

Everyone Is Super Impressed That Trump Passed His Cognitive Test

Go behind the scenes of President Trump's "unbelievable" performance on a basic cognitive test.

https://www.youtube.com/watch?v=jCePL4ItVdE

Däremot kan jag säkert ha argumenterar för att Biden tog Civid på allvar och hade en helt överlägsen plan, jämfört med Trump.

President Trump claims injecting people with disinfectant could treat coronavirus

https://www.youtube.com/watch?v=33QdTOyXz3w&t=77s

Jag har heller aldrig argumenterat för att inflationen skulle vara tillfällig. Inflationen beror dels på Trumps enorma ekonomiska underskott, Bidens stimulanspaket, Pandemin i övrigt, Kriget i Ukraina och världsmarknadspriset på olja, för att ta de viktigaste påverkansfaktorerna.

Dessutom så är inflationen internationella, vilket du kanske märker i Sverige just nu. För också inflationen är rekordhög.

Donald Trump built a national debt so big (even before the pandemic) that it’ll weigh down the economy for years

https://ctmirror.org/2021/01/17/dona...omy-for-years/

Högsta inflationen på nästan 30 år

https://www.svd.se/a/MLJg1m/scb-infl...ar-4-1-procent

Gällande min förmåga att kritiskt granska information, så har jag till skillnad från dig avlagt både; B-, C- & D-Uppsatser. Inför vilka, källkritiskt granskning var viktig förberedelse. Men jag förstår att ni inte talade om detta på yrkesgymnasiet i Vaggeryd.

Om du tycker jag tramsar, genom att skapa trådar som denna, varför skriver du då i dessa, PAJAS!
OKej, jag trodde verkligen att topic var att du trodde att det nu var BEVISAT att Trump gjort sig skyldig till STATSKUPP, men jag ser nu att det mest är ytterligare en Orange Man Bad-tråd där master.bait och den övriga TDS-kulten ska få älta allt som hensen tycker är hemskt med Trump och Japhy.

Du kan fan inte ens hålla dig till topic i dina egna trådar. Det beror på att du har tappat det master.bait. Helt och hållet.

Men visst, jag är så korkad att jag inte ser att jan 6 nu har BEVISAT att Trump gjort sig skyldig till STATSKUPP. Jag antar att vi sekterister är såna. Tur att vi har dig.

När utfärdas arresteringsordern? Nästa fredag?

En pajas skryter om Ladokutrad och sina B-uppsatser. En lyckad man tar sin examen från välrenomerat uni och går vidare i livet. Men duktigt av dig, master.bait. Jag tycker du kan känna dig stolt över att ha pluggat lite på den lokala högskolan.
Senast redigerad av Japhy 2022-04-03 kl. 12:16.
Citera
2022-04-03, 12:23
Medlem
Citat:
OKej, jag trodde verkligen att topic var att du trodde att det nu var BEVISAT att Trump gjort sig skyldig till STATSKUPP, men jag ser nu att det mest är ytterligare en Orange Man Bad-tråd där master.bait och den övriga TDS-kulten ska få älta allt som hensen tycker är hemskt med Trump och Japhy.

Du kan fan inte ens hålla dig till topic i dina egna trådar. Det beror på att du har tappat det master.bait. Helt och hållet.

Men visst, jag är så korkad att jag inte ser att jan 6 nu har BEVISAT att Trump gjort sig skyldig till STATSKUPP. Jag antar att vi sekterister är såna. Tur att vi har dig.

När utfärdas arresteringsordern? Nästa fredag?

En pajas skryter om Ladokutrad och sina B-uppsatser. En lyckad man tar isn examen från renomerat uni och går vidare i livet. Men duktigt av dig, master.bait. Jag tycker du kan känna dig stolt över att ha pluggat lite på den lokala högskolan.

Du är inte bara hela PU:USAs sämsta debattör utan du är också dess mest patetiska figur.

Visst blev det en hel del off topic, men det beror ju endast på dina påståenden, och att sådana inte bör stå oemotsagda. Hur menar du att det skall gå till, du får ordbajsa vilken smörja som helst, men ingen får bemöta det för då är det off topic. Men varför i helvete gjorde du då dessa påpekanden?

Du klagar också på att jag startat tråden men slänger dig över allt som jag skriver och skall besvara detta. Sedan påstår du att jag är fixerad vid dig, herre jesus. Det är bara för dig att avstå från att skriva i denna tråd.

En tråd där topic är, att det nu finns bevis som kopplar din stora ledare direkt till ”The Green Bay Sweep”, vilket kommer att få stora konsekvenser på dels hur man ser på Trump, från kommitténs sida, och dels var övriga som kommer att vittna inför kommittén, kommer att säga.

Nästa steg i denna process, är att både Navarro och Scavino skall hållas ansvariga (Held in comptept) för sina vägran att vittna inför komitten. Detta kommer i så fall att innebära straffansvar för dessa båda. Jag gissar att de inställer sig med blixtens hastighet, precis som Meadows, ingen vill skaka galler för Trump.

Jan. 6 panel: Scavino, Navarro should be held in contempt

https://rollcall.com/2022/03/28/jan-...d-in-contempt/
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-03 kl. 13:19.
Citera
2022-04-05, 17:53
Medlem
Japhys avatar
Ytterligare en terrorist slipper åka till Guantanamo. 90 dagar blev straffet.

https://edition.cnn.com/2022/04/04/p...iot/index.html
"He was witnessing violence in front of him while he was chugging wine and celebrating," said Judge Dabney Friedrich as she handed down the sentence. "It is hard to fathom, given Mr. Riddle's foreign military service and time in the Navy reserves" that he would "celebrate this attack."
Citera
2022-04-05, 18:09
Bannlyst
Citat:
Jag tvivlar dock på att några viktiga domslut kommer tas till SCOUTS, men det får framtiden utvisa.
Jag har en vag känning om att 2 st mål redan ligger på deras docket. Och det är möjligheten för Jan 6 kommittén att få förhöra en fd president som hävdar executive privelege för sig själv och samtliga anställda i Vita huset samt deras kommunikation. De domarna skulle isåfall leda till ett prejudikat.

Men ta mig inte på orden. Jag kan ha helt fel om vad hd ska rösta om i sin nästa session
Citera
2022-04-05, 18:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Jag har en vag känning om att 2 st mål redan ligger på deras docket. Och det är möjligheten för Jan 6 kommittén att få förhöra en fd president som hävdar executive privelege för sig själv och samtliga anställda i Vita huset samt deras kommunikation. De domarna skulle isåfall leda till ett prejudikat.

Men ta mig inte på orden. Jag kan ha helt fel om vad hd ska rösta om i sin nästa session
Jan 6 är en politisk organisation och inte en juridisk. Vad de kommer fram till är inte viktigt. De kommer släppa en rapport och försöka fatta något sorts beslut om att skicka sina fynd till DoJ och innan något beslut fattas är redan mid-terms över och GOP har förhoppningsvis återställt en del av ordningen i Kongressen.

Jag tvivlar dessutom på att Trump skulle dyka upp till en utfrågning även om någon sorts "prejudikat" skulle dyka upp. Det hela är bara ett skådespel. Ett skådespel de flesta är ganska trötta på. Jag skulle tippa på att väljarintresset för detta ligger på runt 10-15:e plats om inte lägre. Eftersom det hela är en politisk process är det väljarnas avgörande som är det viktiga.

Jag hittade för övrigt SCOTUS kalender för april eftersom jag fann din fantasi lite intressant. Inga spännande fall väntar inom den närmaste tiden.

https://news.ballotpedia.org/2022/03...nt-calendar-2/

För att något ska nå SCOTUS, krävs att mängder av juridiska entiteter passeras. Det är inte så att Demokraternas hantlangare kan direkthänvisa någonting dit.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in