• 1
  • 2
2021-02-16, 04:11
Medlem
Oh-be-wans avatar
Statens propagandaorgan (SVT) varnar för aktieras

https://www.svtplay.se/video/2981731...0-5?start=auto med början 7:24

En ekonomiprofessor som nyligen skrivit en bok om börskrasher gästspelar och berättar om sin bok och den imminenta kraschen.

... och ämnet tas upp på Di.Börssnack.

https://borssnack.di.se/#/borssnack/2459935

...även Ekonomiekot i P1 påtalar man att börserna i USA ser ut att stå stilla vilket är en ganska korrekt information eftersom de är stängda (https://www.kiplinger.com/investing/...dents-day-2021).

Går ni också lixom jag in i börsen nu med maximal belåning, gärna över denna maximala belåning också, efter denna rapport? Diamond hands style.
Citera
2021-02-16, 04:48
Medlem
Det är mer eller mindre alltid olämpligt att ha maximal belåning. Att ha det efter en extremt kraftig uppgång är direkt korkat.
Citera
2021-02-16, 05:20
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Det är mer eller mindre alltid olämpligt att ha maximal belåning. Att ha det efter en extremt kraftig uppgång är direkt korkat.
Diamond hands man, diamond hands!
Citera
2021-02-16, 05:57
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Går ni också lixom jag in i börsen nu med maximal belåning, gärna över denna maximala belåning också, efter denna rapport? Diamond hands style.
Belåning sysslar jag inte med. Men det här känns som en kontraindikator starkare än när Goldman Sachs avrådde folk från att köpa i början av April. Det var då jag skickade in allt.

Svaret är ja, SVT är idioter och börsen rasar inte.
Citera
2021-02-16, 05:59
Medlem
Det är fel, media går alltid ut efter raset har hänt och varnar så när dom varnar är det köpläge
Citera
2021-02-16, 06:41
Medlem
aYaLLas avatar
Folk som på allvar gått på "diamond hands". Alla har sålt för länge sedan.
Citera
2021-02-16, 06:50
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Folk som på allvar gått på "diamond hands". Alla har sålt för länge sedan.
Nej, Det är bara björnen Lund-no-go som har sålt för längesen och gått i ide.
Och kanske du som sitter på sidlinjen med socialbidraget i en inrökt hyresetta i jordbro.
Citera
2021-02-16, 06:52
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Nej, Det är bara björnen Lund-no-go som har sålt för längesen och gått i ide.
Och kanske du som sitter på sidlinjen med socialbidraget i en inrökt hyresetta i jordbro.
Jag sålde GME på $420

Gråt mer.
Citera
2021-02-16, 06:59
Medlem
Citat:
Jag sålde GME på $420

Gråt mer.

Duktig du är, du tycker inte synd om dom som sitter i skiten med urholkade depåer alls nu då när du kalasar på deras surt förvärvade pengar...

Jävla scam är vad det är och jag skulle aldrig äga sånt skit, tycker bara det är förjävla oseriöst.
Citera
2021-02-16, 07:00
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Jag sålde GME på $420

Gråt mer.
Jag sålde några på 420.69 jag med, men inte alla. Gör inget, jag hade jävligt många och köpte billigt.

Öh, du har nog missförstått eller glömt läsa trådstarten. SVT pratar inte om Gamestop utan om marknaden generellt.
Citera
2021-02-16, 07:22
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag sålde några på 420.69 jag med, men inte alla. Gör inget, jag hade jävligt många och köpte billigt.

Öh, du har nog missförstått eller glömt läsa trådstarten. SVT pratar inte om Gamestop utan om marknaden generellt.
Tack att du förklarar för dessa pundhuvuden.

Diamond hands är absolut inte enbart relaterat till det solklara blankningsobjektet som kodas GME.
Citera
2021-02-16, 07:23
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgo
Duktig du är, du tycker inte synd om dom som sitter i skiten med urholkade depåer alls nu då när du kalasar på deras surt förvärvade pengar...

Jävla scam är vad det är och jag skulle aldrig äga sånt skit, tycker bara det är förjävla oseriöst.
Nej, dom flesta förstod från början att man inte ska vänta för länge med att sälja. Bara nybörjare som fortfarande är kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in