Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-31, 15:30
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diamond719
Precis. alla instagram hype aktier med p/e tal på 2miljarder kommer göra ett stort hål i marken.




80% risk att börsmarknadsledare faller 50% vid korrektion. 50% risk att de faller 80%.

Källa Mark Minervini
Vilket datum säger shamanen att det ska hända? Finns ju också en chans att börsen går upp 100% innan korrektionen på -50%.

“Far more money has been lost by investors trying to anticipate corrections, than lost in the corrections themselves.”
Citera
2021-07-31, 15:38
  #326
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av precix
EVO kommer ju sjunka snabbare än alla aktier om det blir kris.

Jo, bettar man på börskrash ska man undvika EVO och alla andra bolag jag har i portföljen och förslagsvis korta OMXS30 med högsta möjliga hävstång.
Citera
2021-07-31, 15:50
  #327
Medlem
Læs tidningarna varje dag. Inte bara i Sverige. Læs på finanssidor. Analysera så mycket du kan.
Om du gør det och ser en trend så ska du agera.
Ganska enkelt i teorin, men svårt i praktiken.
Citera
2021-07-31, 19:52
  #328
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Om du gør det och ser en trend så ska du agera. Ganska enkelt i teorin, men svårt i praktiken.
Tja, jag tycker det är synnerligen enkelt:

https://www.nasdaq.com/sites/acquia....8709370522.png

Men det kanske bara är jag...
Citera
2021-07-31, 20:19
  #329
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Tja, jag tycker det är synnerligen enkelt:

https://www.nasdaq.com/sites/acquia....8709370522.png

Men det kanske bara är jag...

Trenden är solklar och de som bettar mot trenden kan i o f s få rätt, men de har ju inte oddsen på sin sida, om man säger så.. Till stor del tror jag att det är det en fråga om ett allmänt förstånd.
Att vissa får för sig saker och agerar i affekt (häftigt känsloförlopp) är något som hör till...
The trend is your friend.
Citera
2022-01-19, 13:49
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Är det idag det brakar loss?

Nej igår....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback