Den första bilden (den du postade igen) är jag osäker på. Själva kabeln verkar vara en tvåledare, kan vara högtalare, själva hanen ser lite ut som högtalarkontakten (som ska in i nedan) men bildvinkeln är skum. Vad sitter andra änden av sladden i?
Den andra bilden ser ut som högtalarkontakter, den ena för vänster och den andra för höger högtalare.
Vad menar du med ”adapter AUX”? ”Aux” betyder ”Auxilary”, dvs ”extraingång” typ för sånt som inte har en egen ingång på manicken.
EDIT
Ser att andra hunnit svara under tiden jag svarade.
Tack hörrni alla kunniga. Då kanske jag beställer nya kontakter och försöker koppla om dem. Det är som nämnt sladdar till förstärkare som jag INTE får något ljud i. Jag kommer uppdatera om hur det går.
Tack hörrni alla kunniga. Då kanske jag beställer nya kontakter och försöker koppla om dem. Det är som nämnt sladdar till förstärkare som jag INTE får något ljud i. Jag kommer uppdatera om hur det går.
MVH.
Kan du ta några översiktsbilder på skivspelare, förstärkare och högtalare? Så det säkert blir rätt. Har skivspelaren inbyggd förstärkare så kommer du ev. paja förstärkaren du tänker koppla den till.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!