Citat:
Ursprungligen postat av
eriklj
Ööööh, så;
Du tänkte att TS inte kan reglerna och föreslog därför något som inte är möjligt?
Jag skriver extra långsamt för din skull nu eftersom jag är en god och fin person.
1) TS började med att fråga om det går att ta ut sina sparpengar så att de registreras som inkomst.
2) Pungtering svarade: Starta eget, ge pengarna till företaget, ta ut lön (men betala en massa skatt).
3) Jag svarade på 2) att egna insättningar är skattefria. Men det var otydligt och ofullständigt. Det jag menade är att eget uttag av egna insättningar inte är skattebelagda. Sätter jag in 100 egna kronor som egen insättning i en EF så kan jag ta ut samma 100 kronor utan att skatta av något. Dessutom får inte TS en registrerad inkomst. Så att göra på detta sätt, med en EF, är dubbelt onödigt.
Då tyckte du att det bästa du kunde göra i detta läge var att klaga på mina inlägg. Härligt.
Du har i ett tidigare inlägg skrivit att du jobbar på Skatteverket. Det och andra inlägg tyder på att du har vissa kunskaper i skattefrågor. Om det stämmer, så kanske du kan bidra till att svara på TS fråga? Det skulle alla vinna på. TS blir klokare, du blir en gladare och lyckligare människa, fåglarna börjar kvittra och hela världen ler mot oss här i Svedala.