Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2021-03-23, 18:04
  #73
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Precis, det är SVT's ansvar. Det är De som får ta skiten om de inte håller sitt kommentarsfält rent och snyggt.

Men, för yttrandefrihetens skull, hur många procent av deras årliga budget tycker du att de skall få avsätta för att anställa moderatorer som håller efter bråkiga kommentarer på inflammatoriska inlägg på deras Facebooksida?

Av skattebetalarnas pengar dessutom.
Citera
2021-03-23, 18:20
  #74
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temasverige
Om de tar bort en kommentar ska de berätta orsaken, annars är det mörkläggninsoperation utan dess like.

Jag tycker inte att SVT skall använda upp en massa skattepengar för att lugna nerverna på hysteriska foliehattande dramaqueens.
Läkemedelsindustrin kan ta hand om dem istället.

Citat:
Ursprungligen postat av temasverige
Om vi då alla hjälps åt att maila SVT och driva upp det här i ljuset blir de tvungna att stå till svars för det här, men så här går det till på alla myndigheter också.

Jag är för gammal för att leka rättshaverist. Sådant gjorde man som 15-25 åring. It's not fun anymore.
Citera
2021-08-19, 16:27
  #75
Medlem
svampdamps avatar
Tycker nästan att SVTs censurering på Facebook förtjänar en egen tråd. Dagligen ser man legitima kommentarer som ifrågasätter rapporteringen, samhället och nyheterna, försvinna utan spår. Framför allt nu i spåren av Afghanistan.
Citera
2021-09-25, 13:12
  #76
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
SVT verkar inte inse att det kommer slå hårdare mot dem själva om de censurerar kommentaren... Riktigt obehagligt att en Public Service kanal ägnar sig åt sådant här, men det är ju ingen nyhet precis
Tyvärr så kommer det inte att slå hårdare tillbaka på dem själva.
Varför?
Jag ska säga dig en väldigt obehaglig sanning, Flashback och en del av dess skribenters vilja att få precis varenda händelse vinklad till att det är multikulturella människor från en kultur där man inte åker skidor som ligger bakom all skit, eller i varjefall största delen.
Fan att jag har tandvärk är nog också på något vis babbelitos fel.

Men…och nu kommer vi till den där sanningen jag skulle säga:
Resten av Sverige, majoriteten av hårt arbetande människor, som kör sopor, klipper gräs, jobbar på industrin, torkar gamla damers rövhål för en skitlön samt torkar näsan och uppfostrar andras ungar på dagis och i skolan.
Majoriteten av dessa, de skiter högaktningsfullt att någon mupp fått sitt lite uppviglande inlägg borttaget från svt’s sociala media.
Även om pöbeln här inne upprörs å det grövsta, skriker på att yttrandefriheten är hotat..på ALLVAR!!
Så är verkligheten utanför Flashback kommunal, där det anses att ha ett lyxproblem ifall någon fått sitt inlägg raderat på stats-tv’n sociala media..

Lustigaste är ju att det enbart är svansen av ”realister”, ”vi som inte får säga något i det här landet”-människor och dylikt som tror att svensk yttrandefrihet råder på en plattform som Facebook, en amerikansk plattform, gjort för att vi ska klicka på reklam och köpa skitgrejer vi inte behöver..
Om man på något sätt tror att det är högborgen för yttrandefrihet, då kanske man bör tänka om.

Det är ingen konspiration från ”vänstermedia” att skiten är raderad, att SVT skall vara någon form av spyplank för pöbeln, har nog aldrig stått i dess uppdragsbeskrivning, istället för att samma jävla tjöt som alltid startar och tuggas igenom, ännu en gång så kanske man bara ruttnade på vuxna människor som enbart vill ha medhåll i sin egen fråga, helt färgblind för allt annat.
Tror inte svt’s ansvarige för sociala medier tycker att deras sida ska vara någon slags sandlåda för två grupper som inte ens diskuterar utan enbart för fram sin åsikt och i samma mening förklarar hur blind den andra sidan är, för den andra sidans verklighetsuppfattning bottnar inte i ”den riktiga verkligheten”, sedan kastar pseudokällor som Aftonbladet och fria tider ut som det vore sajter som postade väl understödda argument bottnat i fakta, inte alls subjektivt tyckande i sin egen sak.

Har vi inte redan sett den skiten tvåtusen gånger?
Jag kan scrolla ett halvt varv på mushjulet och få upp fem liknande ”diskussioner”, ungefär samma människor också, tillslut låter dom ändå så likadant, monotont, tomt, eko av nånting som kanske hade substans och mening, men nu är så urvattnat att det inte ens är blaskig buljong.

Ifall man kan se dylika diskussioner överallt, ifall man kan föra fram samma saker överallt..
Känns det inte som att ännu en tråd är lite överflödig?
Samtidigt som inte en jävla människa, som förstår att livet inte är så polariserat som här, där alla är kaxiga grabbar med stor kuk som tjänar jättemycket pengar på sitt egna byggföretag, inte någon enda en bryr sig ett jävla dugg över den där tråden/inlägget.
Imorrn kommer det vara glömt, nej jag rättar mig, det är redan glömt..

Så säg mig igen, hur ska svt, denna instutition, finansierad av statsmedel bli hårdare slagen tillbaka av att radera ett inlägg som bara har någon form av mening för fortsatt existens av en liten, pytte-ytte grupp människor som lever i en hitte-på värld som inte finns?
Där man kan bröla om babbar och hotten-totter, men likväl när man går utanför huset, hemma där man bor, då tittar man ner i marken och knyter lilla näven i fickan.

Ingenting..absolut noll och inget kommer det betyda, allra helst eftersom det mesta gny’t över trådens raderande kommer vara här mest troligt, en del jag eventuellt inte tror makthavarna på SVT inte tar på ett jätte allvar faktiskt.

De som faktiskt skulle kunna nå fram till någon ledning på SVT.
Dom har redan klickat vidare och glömt den där tråden för längesedan.

Den kommunala sanningen.
Citera
2021-09-25, 13:34
  #77
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Bra påminnelse för de som tror statsmedia är en bra idé eller att vi har yttrandefrihet i landet.

Ja, det är censur. Ja, det är inskränkning av yttrandefriheten. Formellt sett är det bara censur om staten sår för det men SVT är statligt vad man än kallar ägandeformen.

Sverige är bara några få steg från en totalitär stat. Färre än någonsin.
Snälla tala om för mig med fakta understöd hur det är en inskränkning av yttrandefriheten att man inte får stöta och blöta kring samma trötta visa på SVT sociala media?

Tror ni det är okej, rent generellt, om ett par mustiga män tar en vända i en tråd kring hur mysigt det var rent hypotetiskt att ligga med barn i Thailand?
Skulle det komma något givande ur den diskussionen? Skulle man bolla argument fram och tillbaka kring pedofilens rätt till att leva ut sina vidrigheter, ta till sig varje argument, noga väga svaret och sedan svara?

Eller skulle det bli pajkastning sida upp och sida ner, ett läger säger fy och det andra säger ja!
Ingen, överhuvudtaget lyssnar, alls.
Det är som två inavlade syskon som försöker lösa multiplikationstabellen genom fysiskt styrka..
Det slutar bara med att de båda sitter i en värld av skit, ingen har lärt sig något och det finns inga svar på någonting.

De här diskussionerna är samma sak, jag ser det mer som ett slag för kvaliteten än inskränkning av yttrandefriheten?
Ingenstans har väl SVT förbjudit, hotat eller sagt att man inte får uttrycka sina åsikter kring ett ämne?
Kanske bara inte i en stor bajsflod på deras sociala medier?
Är det att inskränka på yttrandefriheten? Isåfall är du inte mer än lite skör och öm i skinnet.

Ingenstans i uppdragsbeskrivningen kring public service kan jag se fraser som ”public service skall främja yttrandefriheten”, så rent krasst om man nu skulle köpa argumentet att yttrandefriheten blev som fenomen begränsat av denna abrupta trådradering, så spelar det ingen roll, för det är inte svt’s uppdrag att låta varenda dåre för hundrade gången idissla samma prat igen.
Eventuellt ska man göra skillnad på sociala medier, där varenda dåre får komma till tals genom att trycka på ”skicka inlägg” knappen och själva televisionen?

Att jag utan att ha läst en rad i tråden ändå ganska pricksäkert veta vad den innehöll säger ju faktiskt emot ditt argument att yttrandefriheten inte är inskränkt..på något vis, för hur annars skulle jag kunna veta?

Det är inte första gången man stänger ett kommentarsfält eller helt sonika tar bort skiten.
Syftet? -Att genom censur motarbeta ”sanningssägarna” och motarbeta yttrandefriheten för man har en tydlig vänsteragenda, där man i smyg jobbar på bred front att hjärntvätta befolkningen i att endast en åsikt är den rätta..

Känns legit, eventuellt kan det också vara att likt alltid kan man inte föra en normal dialog kring ett ämne, så det ser ut som en jävla sandlåda fylld med mongon, med varsin megafon och alla skriker sin utvecklingsstörda ramsa i munnen på varandra.
Det..är det verkliga skälet..

Återigen, yttrandefriheten mår bra, ditt inlägg, insvept i en tjock offerkofta är beviset på det.
Även en idiot får uttrycka sina åsikter, än hur idiotiska de må vara.

”Ahmen…vi har inte yttrandefrihet i Sverige, för jag får inte fortsätta dunka rygg och skriva samma sak om och om igen till precis ingen alls på SVT’s sida på Facebook, det är liksom precis sådant som yttrandefriheten ska stå för, rätten att bajsa ur sig på Facebook, för då kommer de blinda att vakna”!!

Åk till Nordkorea och dra snyftvalsen kring att det inte råder yttrandefrihet för att du enbart på miljoner forum, på din egna sida, ditt egna startade blogg, Instagram, youtube kanal kan säga vad du tycker om integrationen.
Du kan söka ett tillstånd hos polisen att du vill stå på en offentlig plats, i brun skjorta och proklamera att vissa människor som kommer från alla andra delar av världen som inte ser ut som din, de är fel och måste bara bort, samt att alla politiker som inte håller med är folkförrädare och bör hängas vid framtida revolution - och få det tillståndet beviljat.
Inte bara det! Statsanställda med våldsmonopol och beväpning kommer även skydda din rätt att stå och gapa din skit.
Säg det och säg sedan att yttrandefriheten inte finns i Sverige, för någon kvalite ansvarig sociala medier ansvarig på SVT tyckte att 2000 inlägg med sandlåda fick räcka.

I dare You, i fucking double dare you!
__________________
Senast redigerad av Ladida 2021-09-25 kl. 13:47.
Citera
2021-09-25, 13:52
  #78
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Han har rätt i sin kritik och därför tar SVT bort den. Kommentaren bidrar till att folk börjar tänka till. Det är något mycket farligt enligt SVT. Det kan nämligen omkullkasta propagandan om den trevlige och snälle invandraren.
Tror också det är en konspiration..

Av någon vänstervriden mysproggare från 60-talet som fortfarande har kvar sina ideal samt bor i kollektiv och knullar i grupp.

Hela jävla överallt är ju nedlusade med likadana argument som stod skrivet i trådjäveln, ifall det fick folk att tänka till och omkullkasta någon propaganda så skulle det hänt eller har hänt.
Lita på mig i den frågan, allt man diskuterar från bensinpriset till dalmålets vara eller icke vara blir efter ett par inlägg en fråga kring invandringen och hur man kan härleda någonting man tycker är dåligt/bittert till den, från any given topic.

Börjar bli sjukt trött på skiten, kom med någonting nytt, det börjar ju likna gryningspyromanen om allting.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback