• 1
  • 2
2021-02-12, 19:30
Medlem
Jag är ny på jobbet och hela denna veckan har VD:n på företaget kommit fram och pratat med mig. Inget jobb relaterat utan vi har prata allmänt om allt. Jag är ny på jobbet men av det jag har sett så brukar han bara hälsa på kollegorna och inte stanna upp och prata med de som han gör med mig.

Men det jag har märkt är att han aldrig pratar med mig om det finns andra, han kommer bara fram och pratar när jag är ensam. Vet inte vad jag känner för det, känns jättekonstigt att han bara vill prata när ingen ”ser”.

En gång var en annan chef på plats och så fort den personen åkte hem så kom VD:n fram och pratade med mig . Han hade aldrig gjort det om den chefen var på plats.

Om han skäms så behöver han inte prata med mig alls? Blir lite små irriterad av det beteendet. Varför beter han sig så?
Senast redigerad av Byme123 2021-02-12 kl. 19:38.
Citera
2021-02-12, 19:48
Medlem
Triplefaces avatar
Är det tydligt att han gör så för att han inte vill synas med dig, eller kan det vara så att han bara pratar med folk när de är själva för att han inte vill störa? Det kanske delvis är därför du inte sett honom prata med andra.
Citera
2021-02-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Är det tydligt att han gör så för att han inte vill synas med dig, eller kan det vara så att han bara pratar med folk när de är själva för att han inte vill störa? Det kanske delvis är därför du inte sett honom prata med andra.

Vi arbetar i öppet landskap och jag har aldrig sett honom gå till någon och prata med de, även när de är ensamma. Då menar jag ”vanliga” anställda som jag. Han pratar ju med cheferna hela tiden

Varför jag tar illa upp kan vara till exempel om vi möts när vi ska hämta kaffe så småpratar vi, sen när vi ska gå tillbaka till våra platser så tar han Samma väg som mig om han ser att jag sitter ensam. Men om min kollega sitter där så tar han en genväg så att de inte ska se att jag har pratat med honom.
Senast redigerad av Byme123 2021-02-12 kl. 20:00.
Citera
2021-02-12, 20:19
Medlem
Kanske är någon typ av ”status” grej? Att han inte vill att de andra ska se att han pratar med någon som inte har samma höga position som honom eller nåt sånt trams.
Citera
2021-02-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byme123
Jag är ny på jobbet och hela denna veckan har VD:n på företaget kommit fram och pratat med mig. Inget jobb relaterat utan vi har prata allmänt om allt. Jag är ny på jobbet men av det jag har sett så brukar han bara hälsa på kollegorna och inte stanna upp och prata med de som han gör med mig.

Men det jag har märkt är att han aldrig pratar med mig om det finns andra, han kommer bara fram och pratar när jag är ensam. Vet inte vad jag känner för det, känns jättekonstigt att han bara vill prata när ingen ”ser”.

En gång var en annan chef på plats och så fort den personen åkte hem så kom VD:n fram och pratade med mig . Han hade aldrig gjort det om den chefen var på plats.

Om han skäms så behöver han inte prata med mig alls? Blir lite små irriterad av det beteendet. Varför beter han sig så?

Är din vd din kollega?
Citera
2021-02-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhNoTheHumanity
Är din vd din kollega?

Kanske fel ordval från min sida, vi jobbar inte tillsammans.
Citera
2021-02-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golmafo
Kanske är någon typ av ”status” grej? Att han inte vill att de andra ska se att han pratar med någon som inte har samma höga position som honom eller nåt sånt trams.

Vad irriterande om det är som du säger. Om han skäms så behöver han inte prata med mig. Det var han som började prata med och frågar mig en massa frågor som ex ålder och informerar mig om att han är singel. Fan ska han prata med mig för om han skäms.....blir så irriterad
Citera
2021-02-12, 20:39
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Vad irriterande om det är som du säger. Om han skäms så behöver han inte prata med mig. Det var han som började prata med och frågar mig en massa frågor som ex ålder och informerar mig om att han är singel. Fan ska han prata med mig för om han skäms.....blir så irriterad

Är du kvinna? Han kanske önskar att det leder någon vart
Citera
2021-02-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Är du kvinna? Han kanske önskar att det leder någon vart

Yes jag är kvinna
Citera
2021-02-12, 20:45
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Yes jag är kvinna

Han vill nog bara knulla
Citera
2021-02-12, 21:05
Medlem
ChuchuJellys avatar
Citat:
Yes jag är kvinna

Han vill ligga. Har han flickvän? Vill kanske göra det i smyg utan att kollegorna ska börja sprida rykten.
Citera
2021-02-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuchuJelly
Han vill ligga. Har han flickvän? Vill kanske göra det i smyg utan att kollegorna ska börja sprida rykten.

Han har sagt att han är singel. Jag är alldeles för rädd om mitt jobb så kmr inte ligga med honom. Dock älskar jag våra konversationer, det känns bra när vi pratar men som sagt hatar jag att han gör sådär. Känner mig helt borta vet inte vad jag ska göra. Jag har börjat gilla honom mer och mer men det är för mycket problem känns det som
Senast redigerad av Byme123 2021-02-12 kl. 21:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in