2023-01-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
all right. berätta isf varför filmklippet med minfältet och taggtråden var borta några dagar senare.

Vad tycker du själv är mest sannolikt, att myndigheterna har en bakdörr i din telefon där de kan radera filer (vilket skulle vara en världsnyhet om det var sant) eller att du själv (eller någon annan med tillgång till den) (råkat) radera filen?
Citera
2023-01-16, 14:23
Medlem
brianmolkos avatar
Sen kan man ju ta strid i rätten då samhället inte respekterar dina mänskliga rättigheter, att ha tillgång till ställen.
Men ni skulle ju mikra era telefoner eller HDD
Citera
2023-01-16, 14:25
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponk
Vad tycker du själv är mest sannolikt, att myndigheterna har en bakdörr i din telefon där de kan radera filer (vilket skulle vara en världsnyhet om det var sant) eller att du själv (eller någon annan med tillgång till den) (råkat) radera filen?

Eh Snowden fiaskot visa ju hur tätt myndigheten har sina tricks. Det finns absolut backdörrar men tror enda sättet för SÄPO lr vad det är som sköter det kommer in via simkort/roaming/wifi/ip address. Med andra ord slår man på flight mode är man säker.
Citera
2023-01-16, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Eh Snowden fiaskot visa ju hur tätt myndigheten har sina tricks. Det finns absolut backdörrar men tror enda sättet för SÄPO lr vad det är som sköter det kommer in via simkort/roaming/wifi/ip address. Med andra ord slår man på flight mode är man säker.

Det kan ha funnits då men jag skall faktiskt säga att jag tycker att det är fantastiskt att man kan ha våra enheter skyddade och lite kontrollerade vid behov NATURLIGTVIS där det behövs helt enkelt och det är jag inte så jätte ensam om att faktiskt tycka är bra ja det handlar ju om en del tillit allt detta men jag litar på dessa det tror jag de inte fuskas med ett dugg men ja vem det finns nyfikna människor detta är en funktion jag tror dom måste fixa faktiskt väldigt omgående för det är nog bara möjlgt att extrahera ut filsystemet remotely men inte ansluta via typ trådlköst direkt in i enheten är exakt sådanna här saker jag tycker de är fantastiskt att ta del av. Tack för infon (detta är en möjlighet på android men ja inte på iphone som är aktuellt här)

Dom sitter väl knappast och latchar runt och hämtar bilder hej vilt dom kanske max skulle få tunnel proxy proxy eventuellt en reverse proxy ja de är nog en enstaka av några miljoner enheterf så det skulle vara mindre chans än något annat man just blev utvald för detta några timmar gissningsvis.

Detta är för mig en bagatell men nåja. Det är ju verkligen inte någon direkt svår uppgift att få stopp på detta det är ju att man får helt enkelt blocka rätt portar eller ev ranges men det är nog ingen som exakt vilka de är men ja det finns ju möjligheten att prata med telefonen via haynes command men det är en möjlighet det går att stänga av men det är inte så lätt med allt om man vill ha en fungerande telefon. Denna block är ju iofs bara en block från just usbn att /dev/devACM0 är onårbar men det är naturligtvis öppet som ett såll från andra hållet det vore ju en omöjlighet att kunna få in signaler till radio modemet annars. Ja den som vill vara fri från avlyssning har en liten svår uppgift iaf
Senast redigerad av SUGDOLM3 2023-01-16 kl. 14:59.
Citera
2023-01-16, 14:59
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUGDOLM3
Det kan ha funnits då men jag skall faktiskt säga att jag tycker att det är fantastiskt att man kan ha våra enheter skyddade och lite kontrollerade vid behov NATURLIGTVIS där det behövs helt enkelt och det är jag inte så jätte ensam om att faktiskt tycka är bra ja det handlar ju om en del tillit allt detta men jag litar på dessa det tror jag de inte fuskas med ett dugg men ja vem det finns nyfikna människor detta är en funktion jag tror dom måste fixa faktiskt väldigt omgående för det är nog bara möjlgt att extrahera ut filsystemet remotely men inte ansluta via typ trådlköst direkt in i enheten är exakt sådanna här saker jag tycker de är fantastiskt att ta del av. Tack för infon (detta är en möjlighet på android men ja inte på iphone som är aktuellt här)

Dom sitter väl knappast och latchar runt och hämtar bilder hej vilt dom kanske max skulle få tunnel proxy proxy eventuellt en reverse proxy ja de är nog en enstaka av några miljoner enheterf så det skulle vara mindre chans än något annat man just blev utvald för detta några timmar gissningsvis.

Detta är för mig en bagatell men nåja. Det är ju verkligen inte någon direkt svår uppgift att få stopp på detta det är ju att man får helt enkelt blocka rätt portar eller ev ranges men det är nog ingen som exakt vilka de är men ja det finns ju möjligheten att prata med telefonen via haynes command men det är en möjlighet det går att stänga av men det är inte så lätt med allt om man vill ha en fungerande telefon. Denna block är ju iofs bara en block från just usbn att /dev/devACM0 är onår bar men det är naturligtvis öppet som ett såll från andra hållet det vore ju en omöjlighet att kunna få in signaler till radio modemet annars.

Fattar nada vad du skriver asso har du diagnos kanske
Citera
2023-01-16, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Fattar nada vad du skriver asso har du diagnos kanske

Nej nej, det är kanske inte så lätt att hänga med om man inte vet exakt vad allt detta är förstår jag såklart men en mast på telefonätet skickar en signal till telefonen där enheten då tar emot en signal och detta skulle då vara den altenativa vägen in som en myndighet skulle kunna ta sig vidare in i telefonen om man valde att stänga av internet anslutningen menade jag på angående fjärrstyrnings frågan på telefoner om det var möjligt så spekulerade mest om hur man kunde undvika och blockera myndigheten att kunna få styra sin telefon då.

Det är bara flygplansläget som skulle få dom att inte kunna ansluta till telefonen men skulle man använda en telefon i ett normalt brukande så är det nästan en total omöjighet att inte blockera en eventuell anslutning till sin telefon för en myndighet. Jag gjorde det bästa nu för att förklara det hoppas det blev något lättare att förstå.

Sedan i framtiden så blir det mer och mer e-sim så det blir ännu lättare för en myndighet som vill styra en enhet över internet i framtiden det är väl kanske anledningen för att dom har börjat med e-sim för att detta är ett extremt smart sätt att kunna ta sig in i en telefon istället för just mobil nätet.
Senast redigerad av SUGDOLM3 2023-01-16 kl. 15:17.
Citera
2023-01-16, 15:32
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUGDOLM3
Nej nej, det är kanske inte så lätt att hänga med om man inte vet exakt vad allt detta är förstår jag såklart men en mast på telefonätet skickar en signal till telefonen där enheten då tar emot en signal och detta skulle då vara den altenativa vägen in som en myndighet skulle kunna ta sig vidare in i telefonen om man valde att stänga av internet anslutningen menade jag på angående fjärrstyrnings frågan på telefoner om det var möjligt så spekulerade mest om hur man kunde undvika och blockera myndigheten att kunna få styra sin telefon då.

Det är bara flygplansläget som skulle få dom att inte kunna ansluta till telefonen men skulle man använda en telefon i ett normalt brukande så är det nästan en total omöjighet att inte blockera en eventuell anslutning till sin telefon för en myndighet. Jag gjorde det bästa nu för att förklara det hoppas det blev något lättare att förstå.

Sedan i framtiden så blir det mer och mer e-sim så det blir ännu lättare för en myndighet som vill styra en enhet över internet i framtiden det är väl kanske anledningen för att dom har börjat med e-sim för att detta är ett extremt smart sätt att kunna ta sig in i en telefon istället för just mobil nätet.

Yes har ej testat esim än så vet ej hur det funkar men känner igen namnet
Citera
2023-01-16, 15:54
Bannlyst
Ja precis jag vet inte om detta är standard 100% överallt ännu men här på denna länken: https://support.apple.com/sv-se/HT212780 står det att det är ett krav att man måste ha en wifi anslutning ser ja så det är inte mkt man kan göra för att dölja sig längre

Även som jag skrev tidigare så har myndigheterna verktyg att kunna installera sina e-simkort över internet och jag tror en telefon kan ha upp till 5 e-sim som standard så det är väl 4 myndigheter som kan avlyssna det som dom önskar på 4 olika kanaler till en enhet och då är den femte esim platsen trolgitvis den man eventuellt använder själv då såklart.

Så jaha, vad gör man då. Jo nu kom jag ju på det att det är ju bara att köpa 5 egna simkort om man vill men det spelar väl kanske ingen som helst roll när dom ändå kan avlyssna dessa men man slipper iaf deras hemliga esim man kanske inte har helt koll på men man kan väl då stänga av 4 simkort och ha ett aktivt så kan man väl lyckas undvika detta om man nu bryr sig om detta.

Jag tror också att Apple Watch har egna simkort så ja vart man en är så vet dom exakt vart man går om man vill lämna sin telefon hemma så går man runt med klockan istället vilket inte blir någon skillnad

Det är så genialt ur ett övervaknings perspektiv in i den minsta minsta lilla detalj som finns om man säger så
Senast redigerad av SUGDOLM3 2023-01-16 kl. 16:03.
Citera
2023-01-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Härmed bekräftar jag att svenska it-forensiker KAN komma in i Iphone 12, på bara några dagar.
Apple som börjat samarbeta med myndigheter eller polisen som fått tillgång till bättre program?

Det var inte längesen Tim Cook (Apples VD) gick ut med att deras produkter kommer inte ha några bakdörrar för varken polisen eller FBI.
Så fram med bevis från en värdig källa.
Citera
2023-04-21, 17:13
Medlem
Hej polisen har beslagtagit min väns telefon. Han har en 10 siffrig kod det är en iPhone 12 PRO är det möjligt för dem att tömma den.
Citera
2023-04-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlakelb
Hej polisen har beslagtagit min väns telefon. Han har en 10 siffrig kod det är en iPhone 12 PRO är det möjligt för dem att tömma den.
Inte innan brottet sannolikt preskriberas
https://threadreaderapp.com/thread/9...542782978.html
Citera
2023-04-25, 00:38
Medlem
DifusLuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Det var inte längesen Tim Cook (Apples VD) gick ut med att deras produkter kommer inte ha några bakdörrar för varken polisen eller FBI.
Så fram med bevis från en värdig källa.

Lite svårt att få SD som är din enda källa att komma ut med något sådant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in