Ja precis jag vet inte om detta är standard 100% överallt ännu men här på denna länken:
https://support.apple.com/sv-se/HT212780 står det att det är ett krav att man måste ha en wifi anslutning ser ja så det är inte mkt man kan göra för att dölja sig längre
Även som jag skrev tidigare så har myndigheterna verktyg att kunna installera sina e-simkort över internet och jag tror en telefon kan ha upp till 5 e-sim som standard så det är väl 4 myndigheter som kan avlyssna det som dom önskar på 4 olika kanaler till en enhet och då är den femte esim platsen trolgitvis den man eventuellt använder själv då såklart.
Så jaha, vad gör man då. Jo nu kom jag ju på det att det är ju bara att köpa 5 egna simkort om man vill men det spelar väl kanske ingen som helst roll när dom ändå kan avlyssna dessa men man slipper iaf deras hemliga esim man kanske inte har helt koll på men man kan väl då stänga av 4 simkort och ha ett aktivt så kan man väl lyckas undvika detta om man nu bryr sig om detta.
Jag tror också att Apple Watch har egna simkort så ja vart man en är så vet dom exakt vart man går om man vill lämna sin telefon hemma så går man runt med klockan istället vilket inte blir någon skillnad
Det är så genialt ur ett övervaknings perspektiv in i den minsta minsta lilla detalj som finns om man säger så