2021-02-11, 01:27
Medlem
Jag är på jakt efter en smartphone som inte ska användas för något annat än enbart swish appen. Kan någon tipsa mig om modeller man ska kolla efter på blocket eller köp och sälj grupper på facebook. Jag vill betala max 200-300kr.
Citera
2021-02-11, 01:44
Medlem
SolidSteels avatar
För två tre hundra får du en gammal Galaxy S2a på sin höjd en fyra och då kommer inte bank-id gå att installera köp en ny lur men du får lägga till 4-500:-
Citera
2021-02-11, 07:01
Medlem
fittslems avatar
Behövde en billig backup-telefon när jag bodde i Spanien förut. Gick in på Amazon och köpte en ruskigt billig smart phone (ej begagnad). Telefonen i sig var rätt skit men den dög för ej krävande saker, du kan se utbudet här : https://www.amazon.es/s?k=smart+phon...f=nb_sb_noss_2

Tror dessvärre inte att du kommer hitta nått för 200-300kr, du kan ju kolla på blocket men jag tror knappast nån ens tar sig till besväret att lägga upp och betala för en annons på en gammal skittelefon för ynka 200-300 kr.
Senast redigerad av fittslem 2021-02-11 kl. 07:15.
Citera
2021-02-11, 09:50
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Jag är på jakt efter en smartphone som inte ska användas för något annat än enbart swish appen. Kan någon tipsa mig om modeller man ska kolla efter på blocket eller köp och sälj grupper på facebook. Jag vill betala max 200-300kr.
Går inte att tipsa om specifika telefoner i den prisklassen. Gör istället som så att du håller ögonen öppna för telefoner som kostar just 200-300 kronor, och när en av dessa dyker upp kontrollerar du specifikation. Det viktiga är att telefonen har Android 5.0 eller senare, och det har typ allting som sålts sista fem åren. Ska du inte ha den till mer än Swish fungerar det ju dessutom med en telefon med små defekter, och har dessa några år på nacken skänks de mer eller mindre bort. Här har du en Sony Z5 Compact som borde fungera ypperligt att använda till just Swish.

https://www.facebook.com/marketplace...code=undefined
Citera
2021-02-11, 11:13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag vill betala max 200-300kr.
Xgody Mate 30 Mini finns att beställa ny från Frankrike för ca 300kr med fri frakt och Android 8.1
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det viktiga är att telefonen har Android 5.0 eller senare, och det har typ allting som sålts sista fem åren.
Dock skall BankID inte stödja Android 5 längre nu till sommaren men ibland kan man roota och lägga in nyare custom rom t.ex LineageOS för att få in nyare version.
Citera
2021-02-11, 15:04
Medlem
Samuel-T-Coleridges avatar
Citat:

Jag skulle vilja tipsa om forumet på Swedroid.se - det finns en köp-och-sälj avdelning där man skulle kunna efterlysa en telefon i lämplig prisklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in