2021-02-13, 17:40
Medlem
Ja du det svenska rättssystemet kanske inte är formad för att verka för befolkningens trygghet. Det fanns nog en banktanke, som andra här har påpekat, med händelsen i sig samt att rättsfallet får domen och nyheten först nu i februari, jämtes med andra inrikes och internationella nyheter.

Kopplar man detta med Telias mutor till den icke-mutbara diktatorsdottern, hon som saknade politiska kopplingar, och sedan kanske vidare till i överlags hur invandringshistoriken har sett ut särskilt i åtanke för bilbränder, bomber och allmänt kaos från "den sidan", att de tycks slå in nära val och politiska händelser. Här har vi då något organiserat och jag tror inte att somalien som har en exhibitionistkärlek är mastermindet bakom sitt egna handlande. Han fick trotts allt inga nämnvärda påföljder så varför vore det inte som ett taget deal?

Vissa problem kan inte lösas förrän man ser det osunda i systemets helhet. Det kanske inte är byggt för folket trotts allt. Inte har våra irritationer och oro någon kraft-påverkan för vårt som folk önskade händelseförlopp? I svensk lag är mutor lagliga. Likaså är det fullt tillåtet att ta sig in i någons hem med handen på kuken och stöna efter sex hos en barnfamilj, så länge det rör sig om opinionsbildning och känslomanipulation.
Citera
2021-02-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Haha, såvida det inte finns fler källor till händelsen så nominerar jag detta till saker som inte har hänt 2021.

Källan är alltså polisens FUP. Vad vill du ha mer?
Citera
2021-02-16, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Klockan 7 på morgonen var ytterdörren redan upplåst alltså? Brukar man inte ha ytterdörren låst?

Verkar märkligt att han bara kunde öppna och kliva in, med stånd och allt.

Kan ju vara så att ett barn i familjen gått till skolan tidigare än dom andra och glömt låsa.
Citera
2021-02-16, 11:14
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Källan är alltså polisens FUP. Vad vill du ha mer?
Vart står det i texten?
Uppriktig fråga. Upplys mig gärna.
Citera
2021-02-16, 11:49
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Kan ju vara så att ett barn i familjen gått till skolan tidigare än dom andra och glömt låsa.

Absolut, det finns flera anledningar till varför dörren inte var låst. Men vad är oddsen för att en kåt somalier väljer att öppna just deras dörr? Gick han runt och ryckte i andras dörrar innan eller vadå?

Märklig historia hur som helst.
Citera
2021-02-17, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonetoss
Kan det ha varit frugans älskare som kom förbi när maken inte hunnit åka till jobbet?
Känns lite talade att han säger "jag vill knulla".
Vanligtvis kommer somaliern förbi efter att maken kilat iväg till fabriken och spänner på henne på köksbordet.

Fast då brukar ju kärringen kontakta somaliern på den nya iPhonen som sandapan fått av soc först när gubben har stuckit iväg, och säger att kusten är klar som Johanna Möller, eller hur ?
Skenar inte din fantasi lite väl mycket nu ?
Citera
2021-02-17, 05:49
Medlem
Qusimotos avatar
Jag ser mig bilden av smal somalier med öppen mun och ser ut som ett mongo och säger "Jag knolla" medans flugorna snurrar runt hans skalle. Haha jävligt roligt nyhet "skräcksomaliern" är det nya smeknamn på somalier nu?
Citera
2021-02-17, 06:06
Bannlyst
Jamen det handlar om sociala normer, han lever med sin gamla invanda kvinnosyn, fattar ni vad det säger om hur kvinnor har det i hans hemland? Vi måste ta hit dem, upplysa dem om bra sociala normer och sedan kan de upplysa släkten i sina hemländer.
Citera
2021-02-17, 10:36
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Just att personen är somalier känns inte relevant här. Det rör sig helt klart om en person med grav utvecklingsvariation eller psykisk störning. Och tro mig, såna finns det gott om inom alla folkgrupper.
Citera
2021-02-17, 11:29
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornTheBjorn
Jamen det handlar om sociala normer, han lever med sin gamla invanda kvinnosyn, fattar ni vad det säger om hur kvinnor har det i hans hemland? Vi måste ta hit dem, upplysa dem om bra sociala normer och sedan kan de upplysa släkten i sina hemländer.

Även om de blir "upplysta" så skiter de i dessa upplysningar och ger blanka faan i vad sådana som du tycker att de skall göra. När man uppfostras sedan barnsben med sina värderingar så ändras inte detta med "upplysning". De skiter totalt i denna "upplysning". Folk som tror något annat är dumma i huvudet och fattar inte hur invävd kultur och religion är. Det är inget som försvinner med lite "upplysning".

Det tar många GENERATIONER att förändra en invandrarfamiljs normer från hemlandet inget som går på några timmar.
Citera
2021-02-17, 11:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
– Vad håller du på med jävla somalier? utbrast mannen.

Främmande män som står i farstun och runkar? Helt ok! Men en SOMALIER? WTF?
Citera
2021-02-17, 11:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Just att personen är somalier känns inte relevant här. Det rör sig helt klart om en person med grav utvecklingsvariation eller psykisk störning. Och tro mig, såna finns det gott om inom alla folkgrupper.

Somalier är mycket överrepresenterade då det gäller psykiska sjukdomar på grund av många generationer av inavel. Autism är som exempel väldig vanligt och man beräknar att 80% av de som kommit hit har någon form av psykisk störning.

Lägg på det en mycket begränsad hjärnkapacitet så har du en skräcksomalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in