2021-02-12, 19:31
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Lilla mogadishu kallas det ju endast av såna som du.

"Området kallas ibland för Lilla Mogadishu på grund av den höga andelen invandrare från Somalia,[4][5] som perioden 2017-18 utgjorde 36,8 procent av områdets invånare."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tj%C3%A4rna_%C3%84ngar
Citera
2021-02-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Lilla mogadishu kallas det ju endast av såna som du.

Lite mer från Wikipedia:

"Området kallas ibland för Lilla Mogadishu på grund av den höga andelen invandrare från Somalia, som perioden 2017-18 utgjorde 36,8 procent av områdets invånare. Nio av tio i området är utrikesfödda. - Min kommentar - 9 av 10 - men NÄ, det pågår inget befolkningsutbyte.

I området hade perioden 2017-2018 bara mellan 14 och 17 procent av befolkningen en gymnasieutblldning och endast 36-37 procent av befolkningen i åldrarna 25-64 år hade ett arbete. 16,2 procent var öppet arbetslösa och 39,8 procent av befolkningen hade ekonomiskt bistånd (socialbidrag).

Det officiella invånarantalet var 3 500 år 2018, men inofficiellt indikerar analyser av sopmängder och vattenförbrukning att det verkliga antalet kan vara 6 000-10 000."

Skräcksomalier är för övrigt ett väldigt skojigt ord. Bra rubrik!
Citera
2021-02-12, 20:38
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockadoodledoo
Ja, man måste ju tänka på vad hen har gått igenom, vilka trauman hen bär på. Förlåt om jag använder fel pronomen på hen.

Ja den svadan kan de köra i rätten, och Eliasson kan förfasa sig över att en somalier med handen på sin hårda kuk, i någon annans hem, blev av med just sin kuk. Jag skulle nästan kunna bita av snorren på en sådan inkräktare om jag inte hade bättre verktyg. Det skulle vara värt det dels för att man då garanterar att just det äcklet aldrig stoppar snorren i någon ofrivillig "svennehora" men också för att beröva honom hans manlighet.

En uppoffring, helt klart, men en smäll jag kan ta för oss, om det är vad som krävs. Skulle så klart föredra att ha jackan med fickkniven men man tager vad man haver.
Citera
2021-02-12, 22:57
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Klockan 7 på morgonen var ytterdörren redan upplåst alltså? Brukar man inte ha ytterdörren låst?

Verkar märkligt att han bara kunde öppna och kliva in, med stånd och allt.

Tror hon är en sån kinky typ där hon var med på en quicky men familjen vaknade och hon låtsades va förvånad
Citera
2021-02-12, 23:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Finns det något som tyder på att Ali Muhammed Hassan Abdi Said blev kastrerad av herrn i huset? Ett snabbt hugg med en förskärare är allt som behövs i ett trängt läge som detta. Det kallas att handla i nödvärn.
Citera
2021-02-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Misstror dig inte men har du nån artikel eller liknande där jag kan läsa mer om detta? Lät som intressant information
https://www.tv4.se/klipp/va/3899333/...ka-myndigheter
TV4 rapporterade om skatteverkets granskning för några år sedan.
Citera
2021-02-13, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slovenianbeer
"Vad håller du på med jävla somalier?"

Tjena att han sa det!

Det hade ju inte tingsrätten tagit i beaktning alls

Oj så rasistiskt sagt. Fick HK ingen ersättning medan hela familjen 6mdr i Vladivostok o arbetsläger?
Citera
2021-02-13, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Oj så rasistiskt sagt. Fick han ingen ersättning medan hela familjen erhöll 6mdr i Vladivostok o arbetsläger?

Sverige..
Citera
2021-02-13, 11:13
Medlem
jannesvansloss avatar
Haha, såvida det inte finns fler källor till händelsen så nominerar jag detta till saker som inte har hänt 2021.
Citera
2021-02-13, 11:25
Medlem
Glorkass avatar
Man måste ändå ge beröm till rubriksättningen här.

När tror ni att Aftonbladet eller DN kommer använda ”Skräcksomalier” på en löpsedel?
Citera
2021-02-13, 11:30
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Du finns inte om du inte lägger upp ditt personbevis här.
Den som påstår något bör normalt sätt kunna bevisa detta. Finns ingen hänvisning till någon källa eller liknande i artikeln. Upplys mig om jag missat det.

Mer troligt att jorden är platt än att detta skett.
Senast redigerad av jannesvanslos 2021-02-13 kl. 11:32.
Citera
2021-02-13, 13:25
Medlem
”Skräcksomalier”
”– Vad håller du på med jävla somalier?”

Mycket underhållande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem