2021-10-21, 22:21
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vad är en nödraket :P?

3.5-öl
Citera
2021-10-21, 22:28
Medlem
den ölen är riktigt juvlig. Föredrar 3,5or då smaken är förhållandevis bra

Nödraketer för mig hade varit 2,8 , fyfan haha
Citera
2021-10-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superdog69
Japp och en startraket är en 7.0
/ akta dig för dom de är farliga vettja.
Citera
2021-10-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillyfisk
Om du menar Lasse på parkbänken så äter väl han det han har råd med men spriten går ju först.
På söndagar brukar ju "Alkisar" redan ha ett lager redo men om dom inte har det så är det väl handsprit eller 3,5or
// Det kanske är så att efter en hård veckas slit
på bänken kanske de vilar på söndagen för att kunna orka med den stora språngmarschen för att vara först i kön måndag morgon på gröna skylten . Kan vara så.... eller ej
Citera
2021-10-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan en alkis verkligen få ut nån effekt av folköl? Deras toleransnivå är ju mycket högre än hos gemene man och det är ju redan svårt att "supa" på folkisar för en vuxen man som det är. Drar jag i mig 1-2 folkisar snabbt som fan blir jag mätt och pinkenödig bara.
// Det är faktiskt så att är man 100% alkis och levern är totalt kass då tål man ej så mycket alkohol då börjar man med folköl eller vin helt enkelt. Visst tar man en klunk starksprit men ej mer är min tanke om det.
Citera
2022-01-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraes
Har fått för mig att falukorv är riktig alkisföda. Filmjölk tror jag är extremt vanligt också. Standardfilmjölk då, inga konstigheter alls ska det vara. Drickes självklart rakt ur kartongen. Skulle nog kunna tänka mig att filmjölk ur kartongen + rå falukorv är något av en standardmiddag för en parkbänksalkis.
// Jag tycker den här diskussionen börjar urartade sig för som sagt skall vi supa eller äta? Va handlar det om va alkisar äter jaha det gör det ej så mycket de dricker mest och tar Vad som står på bordet men jag tror det är rätt ointressant. Fråga fullgubben Vad och när han åt senast och omifall det var gott . Se upp bara
vissa kan vara lite sura och ge starka kommentarer tillbaka typ.
Citera
2022-03-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Går att överleva på öl och sprit, det innehåller ju trots allt rätt mycket energi. Man får dock ett otal bristsjukdomar p.g.a. det...
// Sedan är det ju ett faktum vad kommer ölmage ifrån då tror ni mycket öl och ingen motion wn kompis till mig sa att man känner igen folk som är lagade på rören för utan motion ingen röv för det är en stor muskel och fett depå precis som magen klurigt va?
Citera
2022-04-05, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSheep
En del alkisar äter knappt nånting.

Har en gubbe på mitt jobb som är alkis och har slutatnu för att supa på heltid..

När det var värst drack han över tre liter sprit om dagen, och åt ingenting..
Han klarade sig så i 4-5 dagar, sen sa hans kropp upp sig och han fick bo på sjukan ett tag.

Tydligen så handlade allt om att supa och knapra piller, fanns liksom ingen tid för att äta.
// Då kan man undra varför blir de då så feta med ölmage jo det beror på ölen och alkoholen som bryts ner i levern + sen får de en liten bak om du har studerat dessa människor någon gång så kommer du se att de har stort där fram å liten där bak .
Citera
2022-04-05, 17:29
Medlem
Tråknicks avatar
Detta är OT men varför sitter dom ute? Eller är det dom som bor på härbärgen bara?

Jag tänker att om dom bor nånstans så borde dom väl vara hos varandra? Gissar att det är ett stort mörkertal när det kommer till deras efterfester.

Fan, här är fler frågor: varför ser man dom bara med öl från bolaget. Entreprenörer borde ju taget:att dom med smuggelöl/sprit? Speciellt tänker jag på de torrlagda söndagarna.
Citera
2022-04-06, 16:54
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Detta är OT men varför sitter dom ute? Eller är det dom som bor på härbärgen bara?

Jag tänker att om dom bor nånstans så borde dom väl vara hos varandra? Gissar att det är ett stort mörkertal när det kommer till deras efterfester.

Fan, här är fler frågor: varför ser man dom bara med öl från bolaget. Entreprenörer borde ju taget:att dom med smuggelöl/sprit? Speciellt tänker jag på de torrlagda söndagarna.

Tror det är en social grej och om de sitter hemma och krökar och stökvrålar, ja då blir de väl av med lägenheten..
Citera
2022-04-06, 17:27
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Tror det är en social grej och om de sitter hemma och krökar och stökvrålar, ja då blir de väl av med lägenheten..

Jag vet inte om dom vrålar så mycket utomhus, dom kommer ju ihop sig ibland men gissar att det är när folk dyker upp som dom inte träffar annars, alltså sådana dom inte bjudit hem till varandra.

Jag tycker heller inte att förklaringen håller eftersom dom inte sitter ute på samma sätt på vintern, då måste dom ju vara hemma.

Problemet med att sitta ute dagtid är ju skammen av att vara alkis i folks ögon, så därför måste ju parkbänkandet vara något slags hämnd mot samhället eller något? Ett annat problem är ju alkisbrännan, den outar ju en alkis väldigt effektivt. Mer effektivt än den svarta ölburken tillochmed.

Hade jag varit så alkad så hade jag ju hellre suttit hemma med någon alkispolare och krökat, man slipper ju en massa konstigt folk åtminstone, kan gå på dass etc. Sen hade jag väl varit lite smart och köpt på mig en jädra massa 10,2or och sålt till polarna för tretti spänn (var tvungen att gå in och kolla, de kostar 21+pant), så hade man kanske kunnat försörja sitt eget behov åtm. Visst, det blir ett jädra bärande, men man får väl flytta nära ett bolag.
Senast redigerad av Tråknick 2022-04-06 kl. 17:31.
Citera
2022-04-06, 18:20
Medlem
Citat:

Många av dom bor på ställen där de inte får ta emot besök eller dricka alkohol. Och sen är det som Amazon-mannen säger att de är liksom lite reserverade mot varandra. Alla i gänget får inte följa med hem vem som helst eftersom de är för oförutsägbara och kan bli stökiga. Sen är det helt klart en social grej, de gillar att vara utomhus och sitta i solen och träffa sina kompisar.

Dom köper ofta mycket smuggel också men de håller sig ofta till att köpa det som de ska dricka relativt snart. De bygger helst inte lager hemma utan köper ofta precis det som de ska dricka just då.

Citat:
Sen hade jag väl varit lite smart och köpt på mig en jädra massa 10,2or och sålt till polarna för tretti spänn (var tvungen att gå in och kolla, de kostar 21+pant), så hade man kanske kunnat försörja sitt eget behov åtm. Visst, det blir ett jädra bärande, men man får väl flytta nära ett bolag.

Nästan ingen av dom tänker så här, några enstaka gör såna här affärer. Men dom flesta har inget intresse av sånt, av brist på motivation och för att de ofta inte tycker det är schysst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in