Citat:
Ursprungligen postat av
Amazon-mannen
Tror det är en social grej och om de sitter hemma och krökar och stökvrålar, ja då blir de väl av med lägenheten..
Jag vet inte om dom vrålar så mycket utomhus, dom kommer ju ihop sig ibland men gissar att det är när folk dyker upp som dom inte träffar annars, alltså sådana dom inte bjudit hem till varandra.
Jag tycker heller inte att förklaringen håller eftersom dom inte sitter ute på samma sätt på vintern, då måste dom ju vara hemma.
Problemet med att sitta ute dagtid är ju skammen av att vara alkis i folks ögon, så därför måste ju parkbänkandet vara något slags hämnd mot samhället eller något? Ett annat problem är ju alkisbrännan, den outar ju en alkis väldigt effektivt. Mer effektivt än den svarta ölburken tillochmed.
Hade jag varit så alkad så hade jag ju hellre suttit hemma med någon alkispolare och krökat, man slipper ju en massa konstigt folk åtminstone, kan gå på dass etc. Sen hade jag väl varit lite smart och köpt på mig en jädra massa 10,2or och sålt till polarna för tretti spänn (var tvungen att gå in och kolla, de kostar 21+pant), så hade man kanske kunnat försörja sitt eget behov åtm. Visst, det blir ett jädra bärande, men man får väl flytta nära ett bolag.