2021-10-04, 21:26
Medlem
Har sett en alkis dela upp en falukorvring så den skulle räcka i 7 dagar.
Citera
2021-10-05, 04:42
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typedef
När jag jobbade i butik var grötkorvar och ägg rätt populär föda bland alkisarna. Hände även att dom köpte prinskorv eller sylta.
Ägg är otroligt populärt bland mer sofistikerade alkisar i och med att de har så mycket cystein, vilket man kommer behöva i rikliga mängder av om man ska vara heltidsalkis.
Citera
2021-10-05, 14:32
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Vad de gör på söndagar? Det går bra att supa en söndag också, krogen, hemgjort, nödraketer.

Kan en alkis verkligen få ut nån effekt av folköl? Deras toleransnivå är ju mycket högre än hos gemene man och det är ju redan svårt att "supa" på folkisar för en vuxen man som det är. Drar jag i mig 1-2 folkisar snabbt som fan blir jag mätt och pinkenödig bara.
Citera
2021-10-05, 17:38
Medlem
kalle1967s avatar
Jag är alkis och växlar mellan indiskt, thai. pizza, tapas och burgare. Söndag är drickerdag som alla andra. Köper man 3-4 helrör i taget så räcler de oftast över storhelger till och med. Inte rocket science direkt!
Citera
2021-10-05, 17:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1967
Jag är alkis och växlar mellan indiskt, thai. pizza, tapas och burgare. Söndag är drickerdag som alla andra. Köper man 3-4 helrör i taget så räcler de oftast över storhelger till och med. Inte rocket science direkt!
Blir det inre dyrt att köpa färdigt hela tiden?

Pengar som bättre spenderas på spriten?
Citera
2021-10-05, 18:15
Medlem
datalogs avatar
Går att överleva på öl och sprit, det innehåller ju trots allt rätt mycket energi. Man får dock ett otal bristsjukdomar p.g.a. det...
Citera
2021-10-05, 20:32
Medlem
De som inte äter, dör kvickt.
En form av självsanering, de som är kvar år efter år äter.
Citera
2021-10-05, 23:42
Medlem
Sick_Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Ägg är otroligt populärt bland mer sofistikerade alkisar i och med att de har så mycket cystein, vilket man kommer behöva i rikliga mängder av om man ska vara heltidsalkis.

Har för mig att jag läst/sett nånstans att Christer Pettersson åt 40 stekta ägg i veckan.
Här var det dock lite mer varierad meny:
http://www.svenskbladet.se/kultur/index.php?alias=sex_ar_sedan_christer_pettersson_g ick_hadan.html

Citat:
Idag är det sex år på dagen sedan Sveriges kändaste A-lagare, Christer Pettersson, gick hädan... I samband med sexårsdagen öppnar även en utställning vid Stockholms Stadsmuseum....

...Under utställningen kommer även en särskild Christer Petterssonmeny att serveras i museumets café. Den består av ett kokt ägg, en bit med rå falukorv, en Gula Blend-cigarett utan filter samt en ljummen folköl.
Citera
2021-10-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vad är en nödraket :P?
/ folköl typ
Citera
2021-10-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillyfisk
Om du menar Lasse på parkbänken så äter väl han det han har råd med men spriten går ju först.
På söndagar brukar ju "Alkisar" redan ha ett lager redo men om dom inte har det så är det väl handsprit eller 3,5or
/ Skokräm finns det eller fanns iallafall jag har av en alkoholist att han åt skokräm i värsta fall.
De ni akta er för alkoholen. Lev livet utan den plocka blåbär eller läs en bok låt tankarna flöda . Kärlek är livet
Citera
2021-10-21, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
/ folköl typ

Japp och en startraket är en 7.0
Citera
2021-10-21, 22:20
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan en alkis verkligen få ut nån effekt av folköl? Deras toleransnivå är ju mycket högre än hos gemene man och det är ju redan svårt att "supa" på folkisar för en vuxen man som det är. Drar jag i mig 1-2 folkisar snabbt som fan blir jag mätt och pinkenödig bara.

de blir nog inte vidare fulla men slipper abstinens iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in