• 1
  • 2
2021-02-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacki
Håller med. Har inte varit på fysisk bank på betydligt över 10 år. Bäst är att plocka guldkornen från flera internetbanker.
Själv har jag
Nordnet & Avanza för kapital, sparkonto och bolån
Komplett för kreditkort med bonus (gratis)
Skandiabanken (gratis) för lönekonto, bankid, swish och betalningar
Debitkort (gratis)

Gjorde en ganska bra marknadsundersökning när jag la upp det så här. Tyvärr har bonusen på Kompletts kreditkort försämrats sedan dess.

Man får nästan byta kreditkort varje år eftersom det ändras så fort.
Har ju vart Preem, OkQ8 och sen en jvla massa som varit "bäst" för stunden men sällan mer än 1år.
Tror att OkQ8 hade 3%återbäring eller nåt ditåt, sen drog man ner det till 1%, och nu vet jag inte.
Citera
2021-02-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
När det kommer till sparande så är inte storbankerna något att ha, kolla in denna tråden för sådant: (FB) Hoist spar? ..och andra högräntekonton!

Jag har valt Skandiabanken idag eftersom de inte har onödiga avgifter för sådant man utför själv med räkningarna samt låter en välja själv om man vill ha deras betalkort, sedan är det nästan aldrig driftstörningar heller som Swedbank och Nordea brukar ha rätt ofta.

Har haft (har) Skandiab oxå i 5år nu.

Det är en jävla skitbank.

Har fortfarande inte fått igen pengarna sen de drog allt dubbelt i 3dgr efter lön, för några år sen.
Och varje gång jag haft ett ärende till chatten så har det varit goddag yxskaft varje gång. Den klart jvla sämsta banken jag haft och då har jag haft alla utom SEB och Handelsbanken.
Citera
2021-02-09, 13:49
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Har haft (har) Skandiab oxå i 5år nu.

Det är en jävla skitbank.

Har fortfarande inte fått igen pengarna sen de drog allt dubbelt i 3dgr efter lön, för några år sen.
Och varje gång jag haft ett ärende till chatten så har det varit goddag yxskaft varje gång. Den klart jvla sämsta banken jag haft och då har jag haft alla utom SEB och Handelsbanken.
Det var mer än vad jag visste, har haft Skandia väldigt länge men mest i bakgrunden för hade Handelsbanken och även S|E|B tidigare som funkade bra men gick över till Skandia för något år sedan igen för att slippa avgifter samt har jag inget behov av ett kontor att gå till just nu.

Förstår din frustration men hade bara hört om Nordea som gjorde dubbla dragningar för några år sedan, skickade du in en riktig reklamation eller hörde du bara av dig till chatten när det hände? Har mina räkningar på autogiro och använder inte deras kort så kanske därför som jag inte märker av vissa störningar.
Citera
2021-02-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det var mer än vad jag visste, har haft Skandia väldigt länge men mest i bakgrunden för hade Handelsbanken och även S|E|B tidigare som funkade bra men gick över till Skandia för något år sedan igen för att slippa avgifter samt har jag inget behov av ett kontor att gå till just nu.

Förstår din frustration men hade bara hört om Nordea som gjorde dubbla dragningar för några år sedan, skickade du in en riktig reklamation eller hörde du bara av dig till chatten när det hände? Har mina räkningar på autogiro och använder inte deras kort så kanske därför som jag inte märker av vissa störningar.

Jag har så mkt dåligt att berätta om dom så det är enklare att låta det va bara. Har dock inte bytt ut dom än men det kommer snart.

Kommer ihåg en gång när de ringde mig, för det va nåt strul med nåt, och JAG skulle bekräfta att jag var jag. Först 2-3frågor och sen bankid.. Wtf???
Hade strul med den personliga bankkoden i flera år hos dom, och det gick inte att diskutera och lösa det, innan mobilt bankid kom. (de va senare än de flesta med det).

Tror att trixet är att man ska ha så bra med $$ att man får en personlig bankman (som jag alltid haft innan hos andra banker) för att få service.

Hatar banker utan service och förstår inte att folk går med på det. Hade folk sagt ifrån från början så hade vi aldrig haft det som idag.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-02-09 kl. 14:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in