• 1
  • 2
2021-02-07, 15:35
Medlem
CrilleKexs avatar
Precis som trådnamnet säger så funderar jag på om man kan betala hushållsräkningar såsom t.ex el eller hyra från cryptovänliga konton? Bitwala har ju t.ex. SEPA-betalningar som man gör i Euro, men fungerar det till denna typ av räkningar, eller hur går man i så fall tillväga för att kunna göra det?

Tack på förhand
Senast redigerad av CrilleKex 2021-02-07 kl. 15:46.
Citera
2021-02-07, 15:45
Avstängd
Ja om du använder bankkontot som är kopplat
Citera
2021-02-07, 15:48
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ja om du använder bankkontot som är kopplat
Du menar bitwalakonto direkt till elbolaget eller värden, eller bitwalakonto ->eget bankkonto (typ SEB, Swedbank)-> värden/elbolaget?
Senast redigerad av CrilleKex 2021-02-07 kl. 15:50.
Citera
2021-02-07, 16:43
Medlem
Klanledarens avatar
Mottagaren måste ha ett IBAN kontonummer som alternativ till vanlig girobetalning åtminstone.
Senast redigerad av Klanledaren 2021-02-07 kl. 16:53.
Citera
2021-02-07, 18:25
Moderator
HelgeBuks avatar
Det går att använda https://www.betalo.com/ för att betala räkningar med kortet.
Citera
2021-02-07, 18:42
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Mottagaren måste ha ett IBAN kontonummer som alternativ till vanlig girobetalning åtminstone.
Tack för svaret, det skall jag kolla upp om det finns.
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det går att använda https://www.betalo.com/ för att betala räkningar med kortet.
Det var något nytt för mig, perfekt. Tack för tipset, skall kolla in det på en gång.
Citera
2021-02-07, 18:43
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Funkar med utländska kort?
Citera
2021-02-07, 18:54
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:

Jag har inte provat, men det står "Du kan använda alla Mastercard, Visa och American Express" så jag antar att det går. Jag använde det för några år sen med vad som då hette GE kreditkort för att få poäng, då funkade det klockrent. De tar visst 1,9% för besväret men det kan det ju vara värt om man sitter på nån miljon euro i "gråa" pengar som säkert många gör i dagsläget.
Citera
2021-02-07, 21:26
Medlem
Ja, du kan betala direkt från Bitwala till t.ex. elbolaget. Elbolagen skriver ofta ut IBAN-konto på räkningen. Problemet är att Bitwala kommer att skicka Euro och din räkning är troligen i SEK vilket betyder att det kanske kommer fram ett par kronor för lite (leder till påminnelseavgift) eller för mycket (du får ett utbetalningskort att lösa in i matvarubutiken till en extra kostnad).

Betalo med ett kort från Santander är gratis och Santander-kortet kan du ladda från Bitwala via deras IBAN.
Citera
2021-03-28, 18:24
Medlem
Är det bonusgrundande att betala med betalo.com med till exempel crypto.com visa kortet?.

Till exempel.
Bredband , Telefon eller privatpersons bank konto.
Citera
2021-03-28, 19:08
Medlem
CrilleKexs avatar
Jag kan tillägga att mitt visakort från Crypto.com (det röda) tyvärr inte fungerar att betala med via Betalo. Det kommer bara upp medges ej när jag försöker.
Citera
2021-03-28, 19:10
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:

Citat:
Jag har inte provat, men det står "Du kan använda alla Mastercard, Visa och American Express" så jag antar att det går. Jag använde det för några år sen med vad som då hette GE kreditkort för att få poäng, då funkade det klockrent. De tar visst 1,9% för besväret men det kan det ju vara värt om man sitter på nån miljon euro i "gråa" pengar som säkert många gör i dagsläget.
Mitt visakort från Crypto.com (det röda) fungerar tyvärr inte att betala med via Betalo. Det kommer bara upp medges ej när jag försöker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in