2021-02-08, 08:41
Medlem
konstigkonsts avatar
Att Viasat har rättigheterna bådar ju såklart gott för nästa år när de också tar över rättigheterna för skidorna. Skridskor kommer väl sannolikt bli en del av paketeringen av deras svar på Vinterstudion.
Citera
2021-02-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
Att Viasat har rättigheterna bådar ju såklart gott för nästa år när de också tar över rättigheterna för skidorna. Skridskor kommer väl sannolikt bli en del av paketeringen av deras svar på Vinterstudion.

Plockar de åt sig skidskytte också är SVT helt passe.Det blir grymma studios med skidor,skidskytte och skridsko med Nils Van der Poel.
Alpint kan ju lämnas åt sidan för närvarande,och skicross och diverse snowboards har inte samma appeal på den stora allmänt idrottsintresserade allmänheten.
Citera
2021-02-08, 14:45
Medlem
Men som sagt var nästa år är det OS och då är det discovery/eurosport som gäller.
Citera
2021-02-11, 18:02
Medlem
welcometorealitys avatar
Nils Van Der Poel tog VM Guld på 5000 meter idag, vilken Duplantis talang Sverige har fått fram igen, grattis Nisse...SVT gick bet på godbiten nu tyvärr....
Citera
2021-02-11, 18:37
Medlem
Scalpings avatar
Starkt jobbat av holländarn att ta VM-guld åt sverige
Citera
2021-02-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Starkt jobbat av holländarn
Not so much.
Citera
2021-02-11, 23:20
Medlem
Citat:
Starkt jobbat av holländarn att ta VM-guld åt sverige
Hans farfar var holländare. Själv är han svensk. Men hur många generationer menar du måste ha bott i Sverige för att man skall räknas som svensk?
Citera
2021-02-11, 23:44
Medlem
Scalpings avatar
Han var alltså borta under lång tid, från os2018 till december förra året. Sen kommer han från ingenstans och tar VM-guld?! I mina öron låter det jäkligt misstänkt. Luktar doping lång väg faktiskt. Hoppas jag har fel, men blir inte förvånad om det kommer fram och han blir diskad.
Citera
2021-02-12, 02:09
Medlem
Citat:
Han var alltså borta under lång tid, från os2018 till december förra året. Sen kommer han från ingenstans och tar VM-guld?! I mina öron låter det jäkligt misstänkt. Luktar doping lång väg faktiskt. Hoppas jag har fel, men blir inte förvånad om det kommer fram och han blir diskad.
Haha först var han holländare sen dopad 😁. Tror det är 10 gånger troligare att Zlatan varit dopad.
Citera
2021-02-12, 09:40
Medlem
Grontarskonts avatar
En svenska som tar VM-guld och det går helt under radarn!

Nä var bättre på Tomas Gustafssons tid!
Citera
2021-02-12, 10:59
Medlem
Märklig reaktion frän Roest som verkade helt förkrossad när han blev tvåa.

Han har vunnit vm tidigare både allround och på distanser och han kommer att få massor av nya chanser.
Ändå var det tydligen så viktigt att vinna.

Jag hade förstått reaktionen om han missat sin sista chans att ta OS guld, men det här ger ett närmast hysteriskt intryck.
Citera
2021-02-12, 11:02
Medlem
Citat:
Han var alltså borta under lång tid, från os2018 till december förra året. Sen kommer han från ingenstans och tar VM-guld?!

Han var ganska bra även innan.

I sin sista tävling före uppehållet vann han 10000 m på allround VM.
Så det är fel att säga att han kommer från ingenstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in