• 1
  • 2
2021-02-07, 10:53
Medlem
Jag är ganska säker på att det inte är någon särskilt bra idé att ge LSD till något barn överhuvudtaget, oavsett problematik.

LSD kan liksom lätt bli obehagligt till och med för en vuxen person som vet ungefär vad som väntar och som inte lider av underliggande störningar. Ett barn kan omöjligt veta vad det ger sig in på.
Citera
2021-02-07, 12:35
Medlem
Nochillss avatar
Det pågick en hel del Experiment i Nordamerika under både 1950 som 60-talet på både Barn som Vuxna med Neuropsykiatriska Diagnoser.

De individer som hade mer omfattande störningar blev då inte hjälpta av att ta LSD, utan bara mer förvirrade av det.

https://www.druglibrary.org/schaffer/lsd/autism.htm
Citera
2021-02-07, 14:00
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolololar
Hoppas du driver, ''de fick 100mikrogram, jag vet inte om hur mycket det är''

Så du har gett dina barn 100mikrogram LSD, Hur gamla är dina barn?
Har du själv autism, eller trollar du? TS beskriver ju något han "har läst", mao. har det varit fråga om något slags vetenskaplig studie får man utgå ifrån.
Citera
2021-02-07, 14:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Det pågick en hel del Experiment i Nordamerika under både 1950 som 60-talet på både Barn som Vuxna med Neuropsykiatriska Diagnoser.

De individer som hade mer omfattande störningar blev då inte hjälpta av att ta LSD, utan bara mer förvirrade av det.

https://www.druglibrary.org/schaffer/lsd/autism.htm

Fångar fick också vara försökskaniner James “Whitey” Bulger, tror inte det hade någon större effekt på honom.
Citera
2021-02-09, 18:40
Bannlyst
Även DPT har testats mot autism.
Citera
2021-02-10, 04:47
Medlem
Peyotedudes avatar
Låter som en smart genväg till kronisk psykos.

Det forskades i lsd som terapiform i scandinavien redan på 50 talet:

https://www.pulsus.com/scholarly-art...t-interest.pdf
Senast redigerad av Peyotedude 2021-02-10 kl. 05:03.
Citera
2021-02-10, 06:27
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Låter som en smart genväg till kronisk psykos.

Det forskades i lsd som terapiform i scandinavien redan på 50 talet:

https://www.pulsus.com/scholarly-art...t-interest.pdf

De Skandinaviska Psykiatrikerna med Målgruppen besökte Terapicenter i Tyskland respektive England, ja.

Aldrig att det skulle ha gått att ha det här med all Jantelag och likformighet.
Citera
2021-02-10, 08:55
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Jag läste att man kan ändra autistiska barns beteende, sex till tio årlig med läkemedlet LSD-25, även de med grava problem får bättre beteende. Bättre humör, mera spontan lek med vuxna och andra barn. bättre mående av gos. Mindre stims.

De fick 100 mikrogram, jag vet inte om hur mycket det är.

Är det någon med erfarenheter av att ändra beteende med LSD-25? Är det en bra behandlingsform?

Nej, det kan inte vara en bra behandlingsform. Den autistiska hjärnans problem är att den har låg kapacitet för att processa information. Den kapaciteten kan inte öka med LSD. Möjligen kan en drog minska ångesten och stressen som en autist upplever, och i så fall handlar det nog om att drogen ifråga minskar autistens (redan låga) förmåga till självreflektion.
Citera
2021-02-13, 08:08
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nej, det kan inte vara en bra behandlingsform. Den autistiska hjärnans problem är att den har låg kapacitet för att processa information. Den kapaciteten kan inte öka med LSD. Möjligen kan en drog minska ångesten och stressen som en autist upplever, och i så fall handlar det nog om att drogen ifråga minskar autistens (redan låga) förmåga till självreflektion.

Jag tror inte ett dugg på det där du skriver.

Är det något som du har märkt på Kompisar som är Autistiska, eller? Vad har du själv för någon erfarenhet av Syra?

Min självreflektion har ökat otroligt mycket sedan jag började med Psykedelier, "it's life changing"
Citera
2021-02-13, 11:07
Medlem
PaulKemps avatar
Jag är en högfunktionell autist, som har provat väldigt mycket svamp. För mig hjälpte det med ångest och depression. Tyvärr varade det bara några månader, men ändå värt det. Dock för barn tror jag inte det är bra, en tripp kan vara för tuff för ett barn att handskas med. Däremot så tror jag nog det kan hjälpa en vuxen autist.
Citera
2021-02-13, 11:15
Medlem
Kajahs avatar
Tror absolut inte LSD till barn är en särskilt bra idé. När de blivit vuxna däremot. Jag ingår själv i spektrumet, och har verkligen blivit hjälpt av LSD, och även cannabis. Jag tycker dock man ska vänta med droger till man vuxit upp.
Citera
2021-02-13, 12:56
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unicosmic2
Hej

Jag har autism.
Hade väldigt svårt för att läsa människor innan LSD-25.

När jag hade tagit en dos LSD-25.
Så märkte jag att när jag skulle betala i kassan på affären.
Att jag kände hur kassörskan kände!! Jag kunde knappt tro vad som hände.
Hade aldrig i hela mitt liv upplevt någon annans känslor innan detta.
Det var som att vi kommunicerade med varandra, blev helt mind blown.

Har haft förmågan att "läsa rummet" osv sedan dess.
Det har hjälpt mig mängder, som tidigare hade problem med att läsa människor.

Mvh

Det är väl ganska självklart att du får en sådan upplevelse då det är syra du trycker i dig. Det du kände där och då är absolut inget speciellt för dig. Det är väl snarare en standardupplevelse de flesta kan känna, vare sig du har autism eller ej.

Vette tusan om det kan vara bra att trycka i sig LSD när man har autism och har en allmänt högre risk att drabbas av ångest. Jag tog ganska mycket LSD i min ungdom och en i umgängeskretsen hade autism och det var inte direkt trevligt att trippa tillsammans med honom. Det var lite som att kasta tärning varje gång. Ena gången kunde vi njuta av techno i soffan och nästa fick vi lägga benen på ryggen då han plötsligt stod med brödkniven i handen och ville döda någon av oss pågrund av att han störde sig på harklingar eller sättet vi andades på.

Tror inte alls det där är en vidare bra kombo...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in