Citat:
Ursprungligen postat av
Gnothiseauton
Var satt smärtan som drabbade dig? När var den som mest uttalad? Dvs under vilken tid på dygnet/vid vilka aktiviteter. Hade du fler symtom? Och vid vilken blickriktning var dubbelseendet mest uttalat?
Första tiden: dagen efter var det väldigt svårt att stå upp. Så om jag var liggandes så försvann i regel smärtan. Mest smärta i huvudet och ”tryck” längs ryggen. Dagarna efter fick jag huvudvärk om jag stod upp. Och ”trycket” eller smärtan var mest i nacken. Innan problemen försvann hade jag egentligen inte så mycket huvudvärk, utan symptomen satt i nacken/ryggen.
Alla symptom var likvärdiga hela dygnet.
Koffeintabletter vilket skrevs ut tog bort symptomen. Även ögonsymptomen senare. Men jag har adhd, så jag kan inte bruka starka koffeintabletter för länge. Blir hyser. Tar jag koffeintabletter nu så förbättras ögonen. Överläkaren: koffeinet drar ihop blodkärlen = minskar läckaget i ryggen = mindre påverkan på nerven.
Gällande ögonen. Om jag har lapp för ögonen så funkar öppna ögat i fråga. Kan röra åt alla håll. Däremot är högra ögat lite tröttare, men mycket piggare än innan. Använder jag båda så... i regel så drar sig högra ögat inåt. Men även vänstra ögat, som är pigg, kan också dras inåt och skela, beroende på vilken riktning jag tittar åt.
De erbjuder kanske blood patch. Kanske bra att göra det.