2026-08-02, 10:23
Medlem
slagskotts avatar
Fruktansvärt, jag har inte läst in mig så mycket i fallet eftersom jag mådde riktigt dåligt av utfallet av olyckan.
Några gånger blir människoöden som detta alltför mycket för mig för att ta in.
Citera
2026-08-02, 13:17
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfabetet123
Finns det någon uppdatering hur det är med A och E? Orkar inte bläddra i den andra pisstråden. Vila i frid R och I.
Flashback Forum - Visa ett inlägg - Fartygskollision utanför Tjörn, två personer saknas, 2026-07-28 - hittade avlidna https://share.google/UIH9xXKTd2fOORYc0
Citera
2026-08-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Flashback Forum - Visa ett inlägg - Fartygskollision utanför Tjörn, två personer saknas, 2026-07-28 - hittade avlidna https://share.google/UIH9xXKTd2fOORYc0
Det är ju så sorgligt att det knappt går att ta in, hur kan man ens återhämta sig som människa?
Citera
2026-08-04, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MREnzoWrange
Det är ju så sorgligt att det knappt går att ta in, hur kan man ens återhämta sig som människa?
Har samma tankar. Albin och hans son överlevde men deras liv är över. Så oerhört tragiskt.

Jag tror Kafferepet kommer läggas ner nu.
Citera
2026-08-04, 07:36
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Har samma tankar. Albin och hans son överlevde men deras liv är över. Så oerhört tragiskt.

Jag tror Kafferepet kommer läggas ner nu.
Om det kommer att återupptas så lär det inte ske på ett bra tag.
Givetvis kan man räkna bort Albin.

Men både Nisse och och framförallt Johanna står inte bara Albin nära, dom var även nära dom avlinda vad det verkar.
Det är inte bara deras kompis som förlorat någon, utan även dom själva.

Det kanske låter makabert. Men hade det varit efter en lång tids sjukdom eller att det på något sätt fanns någon ”mental förberedelse” på det hemska. Då hade det kanske förmildrat omständigheterna.
Men detta är ju så chockartat och brutalt på något sätt. Ena sekunden semester och sommar, andra sekunden mörker.

Fruktansvärt detta.
Citera
2026-08-04, 10:17
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Om det kommer att återupptas så lär det inte ske på ett bra tag.
Givetvis kan man räkna bort Albin.

Men både Nisse och och framförallt Johanna står inte bara Albin nära, dom var även nära dom avlinda vad det verkar.

Det kanske låter makabert. Men hade det varit efter en lång tids sjukdom eller att det på något sätt fanns någon ”mental förberedelse” på det hemska. Då hade det kanske förmildrat omständigheterna.
Men detta är ju så chockartat och brutalt på något sätt. Ena sekunden semester och sommar, andra sekunden mörker.

Fruktansvärt detta.

Förlora både barn och partner och samtidigt vara med om ett enormt trauma själv och brutal dödsångest. Ligga och ropa ut i mörkret på hjälp och känna livet rinna iväg. Undrar om varenda del av en förändras efter något sådant? Eller kommer något av ens gamla jag finnas kvar?

Jag tycker Albin verkar så jävla fin och snäll, han är kompis med typ hela komikersverige vad det verkar. Det finns som olika klickar men han är med i många av dem.

Hoppas han hittar tillbaka till humorn någon gång, han är en unik röst.
Citera
2026-08-04, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik

Jag tänkte på det när jag hörde Elinors korta meddelande i Vad blir det för mord-feeden. Hon lät så omskakad och pratade om att hon och Johanna har sorg. Det känns som ett väldigt sammansvetsat gäng som både jobbar och umgås sedan lång tid tillbaka. Jag tror att denna tragedi kommer påverka denna del av humorsverige en lång tid framöver.
Citera
2026-08-04, 18:07
Medlem
boobsandbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossa
Jag tänkte på det när jag hörde Elinors korta meddelande i Vad blir det för mord-feeden. Hon lät så omskakad och pratade om att hon och Johanna har sorg. Det känns som ett väldigt sammansvetsat gäng som både jobbar och umgås sedan lång tid tillbaka. Jag tror att denna tragedi kommer påverka denna del av humorsverige en lång tid framöver.

Jag blev tårögd av att lyssna på Ellinors meddelande, när man har lyssnat på kafferepet sen start och vbdfm sen den startade några år innan så har man på något sätt lärt känna allihopa. Har tänkt på Albin och sonen och alla anhöriga sen jag hörde vad som hänt, så otroligt svårbegripligt och jag önskar dem all styrka.
Citera
2026-08-04, 19:23
Medlem
Detta är djupt tragiskt och jag hoppas att Albin och hans son, men även hans vänner och familj får stöd och kärlek i denna enormt tunga stund.
Citera
2026-08-13, 11:03
Medlem
Hade velat göra något för A och E.
Är det onödigt att starta en insamling av något slag? Han lär väl ha pengar med en framgångsrik pod.
Några andra förslag?
Citera
2026-08-13, 11:16
Medlem
manskrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittifan
Hade velat göra något för A och E.
Är det onödigt att starta en insamling av något slag? Han lär väl ha pengar med en framgångsrik pod.
Några andra förslag?
Tja, det finns redan en insamling som har passerat 200,000
https://www.gofundme.com/f/till-minnen-av-offren-i-hakefjorden
Citera
2026-08-14, 07:38
Medlem
kaktusplastiks avatar
Nu har det gått ett par veckor sedan deras VMA, inget nytt i feeden. Tänkte det kanske skulle komma ett meddelande om en längre paus eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in