2021-02-06, 10:50
Medlem
Jag är korkad så lät dem ta pengar från mig i 3 år.

Optikern gjorde en ögonkontroll på mig, sen frågade han hur ofta jag beräknas att använda linser. Då sa jag 4 eller 5ggr per vecka, minns ej, det skulle tydligen bli lite billigare då.

Så var 3e månad fick jag 60 linser som skulle räcka i ytterligare 3 månader tills nästa paket kom. Men det konstiga var att jag ändå fick betala 415kr varje månad även när linserna inte kom.

Så runt 120 linser på ett halvår = 2500kr. Det höll på så i 3 år. Känns det inte lite väl dyrt? Avbröt iallafall abonnemanget, går hellre runt blind.
Citera
2021-02-06, 10:56
Avstängd
Du får väl läsa villkoren när du tecknar abonnemang
Citera
2021-02-06, 11:01
Medlem
wiklund80s avatar
Att använda linser är orimligt onödigt när det finns glasögon skulle jag säga, och dessutom en extra risk för ögonen.
På köpet med glasögon av normal storlek får du dessutom skyddsglasögon med ca 75% effektivitet mot inträngande föremål samt effekt jämförbart med ett corona-visir (beroende på hur tätt glasögonen sluter samman).
Citera
2021-02-06, 11:31
Medlem
Luriosans avatar
Jag tycker det är värt priset på linser. Använder själv deras abonnemang och då ingår gratis kontroller av styrkorna. Själv byter jag styrka var 3-6:e månad så det är skönt att få det kollat. Mina linser är svindyra annars (specialbeställda) och jag får betala ca 200kr/månad.

Glasögon är inget alternativ för min del. Håller på med konståkning och vill inte tappa mina glasögon på träningen (då är jag typ blind och kan inte köra bil hem). Kan inte sminka mig utan linser heller.

Sen har jag typ flaskbottnar och det är inte fint.
Citera
2021-02-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meddler22
Jag är korkad så lät dem ta pengar från mig i 3 år.

Optikern gjorde en ögonkontroll på mig, sen frågade han hur ofta jag beräknas att använda linser. Då sa jag 4 eller 5ggr per vecka, minns ej, det skulle tydligen bli lite billigare då.

Så var 3e månad fick jag 60 linser som skulle räcka i ytterligare 3 månader tills nästa paket kom. Men det konstiga var att jag ändå fick betala 415kr varje månad även när linserna inte kom.

Så runt 120 linser på ett halvår = 2500kr. Det höll på så i 3 år. Känns det inte lite väl dyrt? Avbröt iallafall abonnemanget, går hellre runt blind.

Du vet ju exakt vilka linser du använder.

Googla och leta upp de billigaste du hittar på nätet.
Problem solved.

Själv så växlar jag mellan 4-5 olika näthandlare som lensway, mister spex osv när jag beställer nya, vilket jag försöker göra när jag har 1par kvar (kör 2v dygnetruntlinser som jag använder ca 1mån, tar aldrig ut dom mer än när ögat är irriterat, vilket händer max 1gång/år.

Sen går jag till en riktig optiker vartannat år, betalar för ett test (även det här går att få billigt vid rea) för glasögon och linser och testar tills jag hittar det som passar bäst.
Jag nöjer mig aldrig aldrig med optikerns sopiga jävla tips om deras egna linsmärke, även om jag testar deras förslag (gratis).
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-02-06 kl. 12:37.
Citera
2021-02-06, 13:10
Medlem
Så någon annans fel att du ingår avtal utan att kolla villkoren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in