Citat:
Ursprungligen postat av
Meddler22
Jag är korkad så lät dem ta pengar från mig i 3 år.
Optikern gjorde en ögonkontroll på mig, sen frågade han hur ofta jag beräknas att använda linser. Då sa jag 4 eller 5ggr per vecka, minns ej, det skulle tydligen bli lite billigare då.
Så var 3e månad fick jag 60 linser som skulle räcka i ytterligare 3 månader tills nästa paket kom. Men det konstiga var att jag ändå fick betala 415kr varje månad även när linserna inte kom.
Så runt 120 linser på ett halvår = 2500kr. Det höll på så i 3 år. Känns det inte lite väl dyrt? Avbröt iallafall abonnemanget, går hellre runt blind.
Du vet ju exakt vilka linser du använder.
Googla och leta upp de billigaste du hittar på nätet.
Problem solved.
Själv så växlar jag mellan 4-5 olika näthandlare som lensway, mister spex osv när jag beställer nya, vilket jag försöker göra när jag har 1par kvar (kör 2v dygnetruntlinser som jag använder ca 1mån, tar aldrig ut dom mer än när ögat är irriterat, vilket händer max 1gång/år.
Sen går jag till en riktig optiker vartannat år, betalar för ett test (även det här går att få billigt vid rea) för glasögon och linser och testar tills jag hittar det som passar bäst.
Jag nöjer mig aldrig aldrig med optikerns sopiga jävla tips om deras egna linsmärke, även om jag testar deras förslag (gratis).