2021-02-04, 23:22
Medlem
JohannaIsiks avatar
Vad är det dom behöver?
anställningsavtal? lönespec 2mån bakåt?

Nån som tagit lån hos swedbank och vill tipsa?

Kan de se lönen år 2020? eller är det 2019 de ser eftersom det är senast deklarerat?
Citera
2021-02-04, 23:33
Medlem
De kollar på din deklaration, att du är fast anställd och även två senaste lönespecifikationer.

Se till att du får erbjudanden från flera banker. Min bankman sänkte min ränta från 2.1% till 1.73% bara av att Nordea var intresserad.
Citera
2021-02-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannaIsik
Vad är det dom behöver?

Kan de se lönen år 2020? eller är det 2019 de ser eftersom det är senast deklarerat?
Lättast för dig är att gå in på hemsidan och läsa. De tittar på att din inkomst. Fast anställning. Inga betalningsanmärkningar. Lycka till !
Citera
2021-02-04, 23:38
Medlem
JohannaIsiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryyymdman
De kollar på din deklaration, att du är fast anställd och även två senaste lönespecifikationer.

Se till att du får erbjudanden från flera banker. Min bankman sänkte min ränta från 2.1% till 1.73% bara av att Nordea var intresserad.
Hur ser man till att få erbjudande från flera banker om jag gör en ansökan hos enbart swedbank?

Måste jag till en låneförmedlare? Lendo?
Citera
2021-02-04, 23:40
Medlem
Senast 2 gånger jag gjort medlemslån, så har jag inte behöva visa något alls. Men då har jag stadig deklarerad inkomst senast 10 åren.
Sedan har jag inga andra lån utom 1 bolån, och inga barn.

Men det är som att fråga, vilket är godast, päron eller äpple? Allt beror ju på din situation. Finns inget "protokoll" dom följer, utan vilka signaler dom får utifrån din ekonomi.

Deklarationen ser dom alltid på, och nuvarande skulder/kronofogden. det är som säkert. Men utöver det gäller det ovanför.
Citera
2021-02-04, 23:42
Medlem
Förutsätter att det är ett bolån ? Att bara låna utan säkerhet till konsumtion är mycket dyrare ...
Att spela ut bankerna mot varandra är bra... Själv har jag 1,25 % på 3 år i HB. Nöjd med det
Citera
2021-02-04, 23:44
Medlem
Citat:
Hur ser man till att få erbjudande från flera banker om jag gör en ansökan hos enbart swedbank?

Måste jag till en låneförmedlare? Lendo?
Nej inte Lendo ! De är dyr gänget. Om du har tex betalningsanmärkningar mm
Sök på olika BANKER !
Citera
2021-02-05, 07:00
Medlem
Citat:
Vad är det dom behöver?

Är Swedbank din bank så ser de vad som kommer in på kontot. Jag hade uppgav vad jag tjänade men varit föräldraledig på deltid så det var en mindre summa som hade landat på kontot. Kom frågor om detta.
Citera
2021-02-05, 07:59
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
I och med att du inte skriver vad lånet avser eller hur mycket, så är tips alltid svårare.
Om det är ett mindre lån, och om du är medlem i facket kan du ju kolla på medlemslån.

Är din miljonvinst redan slut eller räcker det inte?
(FB) Jag har vunnit 1 miljon
Citera
2021-02-05, 10:59
Medlem
Du har ju redan ett blancolån på 300 000 hos Remember till 15% ränta. Ska du använda det här nya lånet för att lösa det gamla?

(FB) Stämmer räntan? (banklån)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in