• 2
  • 3
2006-05-29, 11:10
Jag har faktiskt börjat använda kesella light som smör på mackorna. Bra diet.
Citera
2006-05-29, 14:54
Medlem
SupaStrats avatar
Man kan göra galet god cheesecake med kesella jordgubb/lime.
Citera
2006-11-09, 23:49
Bannlyst
En riktig god o fräsch efterrätt kan göras av att du vispar upp ca. 2 dl. grädde och vänder ner lika mycket kesella, blanda försiktigt så att du håller det fluffigt, sedan har du antingen i färska bär du gillar, lingon, blåbär eller jorgubbar + socker. Eller så har du i färdig valfri sylt. Syrligheten i kesellan gör att efterrätten upplevs som frisk o fräsch fast hälften är grädde!
Ställ härligheten kallt en stund före servering.
Citera
2006-11-10, 18:34
Bannlyst
Hmm.. så feg som jag är så måste jag säga, hur smakar kesella då? (original)
Såg att nån skrev som philadelphia ost, men man har väl inte philadelphia ost till allting så något annat måste det ju smaka
Citera
2006-11-10, 20:05
Medlem
Hönapönas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenickie
Underligt! "Aladdins drömkaka" heter den och vi brukar ha Kesella vanilj i. Mmmm!

En av de mumsigaste kakorna jag vet! *dreggel*
Citera
2006-11-11, 01:55
Medlem
smiffens avatar
Vaniljkesella funkar utmärkt som tillbehör till fruktsallad, som ersättning för vaniljsås, i stället för vispad grädde eller marsan i tårtor etc.

Prova vanlig kesella med rivet äpple och dijonsenap till rimmat eller rökt kött.
Kesella med vitlök och färsk basilika till en tomatbaserad fisksoppa/gryta är riktigt gott.

Prova dig fram, kesella är en mycket bra bas till i princip alla kalla såser.
Citera
2012-04-12, 15:19
Medlem
Tärna gurka, krossa nötter, blanda med Kesella så har du ett gott mellanmål eller pålägg till knäckebröd, mackan etc.

Såsen som tipsades om där uppe låter spännande! Någon som har erfarenhet av olika mängd, smak och märkeskombinationer för senap, honung och kesella till grillningen?
Citera
2012-04-12, 17:19
Medlem
Blanda med kikärtor, salt, peppar och pressad vitlök: Klart!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in