2021-02-04, 19:35
Medlem
Hej, jag har precis flyttat till ny lägenhet och signat upp mig hos Telia för TV och bredband och fick nyss min nya router hemskickad ”Telia Smart Wifi”. Jag fick idag ett SMS där det står att mina tjänster nu är klara att använda men det är här det blir problem. Jag anslöt min mobiltelefon till Wifi och skulle precis ansluta min TV och av någon konstig anledning gick det inte att ansluta TVn. Jag startade om routern osv men nu kan jag inte heller ansluta min telefon till wifi.. vad kan ha hänt??
Citera
2021-02-04, 19:45
Medlem
Rospigg1s avatar
Lite lite info tycker jag, för att kunna hjälpa till. Får du upp routern på telefonen och om du får det, vad händer. Sen kan ju saker vara trasiga också, även fast de är nya
Citera
2021-02-04, 19:58
Medlem
cnbs avatar
Låter som din router går på 5GHz som din tv inte stödjer. Logga in i routern och kolla.
Citera
2021-02-04, 20:13
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoll
Hej, jag har precis flyttat till ny lägenhet och signat upp mig hos Telia för TV och bredband och fick nyss min nya router hemskickad ”Telia Smart Wifi”. Jag fick idag ett SMS där det står att mina tjänster nu är klara att använda men det är här det blir problem. Jag anslöt min mobiltelefon till Wifi och skulle precis ansluta min TV och av någon konstig anledning gick det inte att ansluta TVn. Jag startade om routern osv men nu kan jag inte heller ansluta min telefon till wifi.. vad kan ha hänt??
Jag fick sms med välkommen till telia mm mm, bara det att jag fick det långt före ens min fiber blev ingrävd

Så säger telia okey så innebär det inte okey... Kan hända att det tar ett tag innan routern grejat kontakt, vänta och se, sen kastar du dig på 90200 om nån dag eller så.
Stänger du av router så ha den avstängd (15 min).
Mer har du här.
https://www.telia.se/privat/support/...tradlos-router
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in