2021-02-04, 19:18
Medlem
Ni som har varit i trubbel med lagen. Vilken advokat har ni haft? Hur var dessa advokater att prata med och upplevde ni att de hade högt IQ?
Citera
2021-02-04, 19:29
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Ni som har varit i trubbel med lagen. Vilken advokat har ni haft? Hur var dessa advokater att prata med och upplevde ni att de hade högt IQ?

Jag hade Leif Silbersky när jag stod åtalad för ett grövre brott sen 90-tal . Kan självklart inte gå in
på detaljer men jag vart frikänd. om jag skulle blivit det helt ärligt så är jag tveksam. Men man måste erkänna att juden var bra i sitt esse .
Citera
2021-02-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Jag hade Leif Silbersky när jag stod åtalad för ett grövre brott sen 90-tal . Kan självklart inte gå in
på detaljer men jag vart frikänd. om jag skulle blivit det helt ärligt så är jag tveksam. Men man måste erkänna att juden var bra i sitt esse .

Fyfan vad coolt Aa, Judar är unika ibland. Var han känd då? Aldrig hört någon som varit tveksam till deras frikännande.
Citera
2021-02-04, 19:43
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Fyfan vad coolt Aa, Judar är unika ibland. Var han känd då? Aldrig hört någon som varit tveksam till deras frikännande.

Jo han var känd. När brottet var gjort och polisen tog mig så vart det snuthäcken och sen förhör när jag klarnat till lite (utekväll) . Sen under förhör så sade jag att jag vill ha han som advokat. Sagt och gjort så vart det så. Brottet var solklart men målsägande var en dryg jävel så under rättegången höll han på att mopsa upp sig mot domaren och nämndemän.

Tack och adjö sade jag efter rättegången.

Värst av allt var att hela salen var proppfull av juridikstuderande
Citera
2021-02-04, 21:23
Medlem
GeleZachas avatar
Johan Eriksson ska väl vara rätt bra, annars hade det väl blivit typ David Massi eftersom det är en advokat som jag tycker verkar väldigt trevlig och har stor respekt för
Citera
2021-02-04, 21:29
Medlem
Silltunnas avatar
Perry Mason har alltid varit en höjdare, men han börjar bli gammal nu.
Citera
2021-02-04, 21:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Har inte varit i trubbel med lagen men har en del vänner och bekanta inom försvararskrået och efter hur snacket brukar gå i det gänget så finns det många bra, några mycket bra och några dåliga/usla.

Under kategorin mycket bra brukar nämnas:

Johan Eriksson
Thomas Olsson
Henrik "skottskadan" Olsson Lija
Rödpepparn (den äldre)
Benneth Johansson (möjligen numer inaktiv)
Althin bör ju nämnas även om jag tvivlar på att han tar försvararuppdrag numer.
Björn Hurtig

Om det gäller ekobrott: Leif Gustavsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in