Det är en gemensam ansökan om skilsmässa (Södertörns TR T 17111-22), inlämnad 2022-11-06. Låt oss se när betänketiden är över om de fortfarande vill gå skilda vägar.
Islamisten Camilla Hamid är född 920331. Hon började bära slöja vid 21 års ålder.
https://nyheter24.se/bloggbevakning/...som-bar-hijab/
När började du bära hijab och varför?
Hon satte på sig den när hon var 21 ... Hon har varit muslim i hela sitt liv, men var från början inte jätteförtjust i sin religion och kände inte att hon kunde tillräckligt mycket om den och började läsa på.
Nu bär hon sin hijab som en påminnelse om sin trygghet, sin religion. ... Hennes föräldrar ville inte att hon skulle sätta på sig slöja eftersom de var oroliga för hur hon skulle bli bemött
Utan att vara helt säker, gissar jag att hon tog på sig slöjan innan hon träffade sin man. Gissningsvis började hon först praktisera islam, och började då leta en man som passade hennes premisser - och vad kunde vara lämpligare än att importera en marockansk man.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ack-vare-mamma
Mitt i allt bestämde hon sig för att aldrig gifta sig. Hon hade tappat tron på män. Men hennes mamma och moster ville i alla fall att hon skulle göra ett försök.
De styrde upp en videodejt med en marockansk man som hette Binyamine Kouach. Men när Camilla Hamid loggade in möttes hon av inte mindre än sju män. Binyamin hade bjudit in sina bröder och Camilla hade ingen aning om vem av alla bröder hon faktiskt var på videodejt med.
– Under hela samtalet, som på något sätt lyckades hållas vid liv på min knackiga marockanska och hans knackiga engelska, spelade jag med som att jag hade stenkoll på vem som var vem och att jag hade nerverna under kontroll, säger hon.
En av dem utmärkte sig lite extra. Han pratade mycket och tog plats. Efter samtalet misstänkte Camilla Hamid att det var han som var Binyamine.
Det var det inte.
– Det visade sig sedan att min man var den blyga, som inte sa så mycket under vårt första samtal, säger Camilla Hamid.
Camilla Hamid verkar vara en utmärkt bagare - beklämmande att hon behöver blanda in sin religion i bakningen. Men med all sannolikhet gynnar det henne, då media älskar att gulla med en tjej i slöja.