2023-01-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
säkert hon som valde lämna honom

Det är en gemensam ansökan om skilsmässa (Södertörns TR T 17111-22), inlämnad 2022-11-06. Låt oss se när betänketiden är över om de fortfarande vill gå skilda vägar.

Citat:
någon som vet om hon valde hijab efter att hon gifte sig?

Islamisten Camilla Hamid är född 920331. Hon började bära slöja vid 21 års ålder.

https://nyheter24.se/bloggbevakning/...som-bar-hijab/
När började du bära hijab och varför?
Hon satte på sig den när hon var 21 ... Hon har varit muslim i hela sitt liv, men var från början inte jätteförtjust i sin religion och kände inte att hon kunde tillräckligt mycket om den och började läsa på.
Nu bär hon sin hijab som en påminnelse om sin trygghet, sin religion. ... Hennes föräldrar ville inte att hon skulle sätta på sig slöja eftersom de var oroliga för hur hon skulle bli bemött

Utan att vara helt säker, gissar jag att hon tog på sig slöjan innan hon träffade sin man. Gissningsvis började hon först praktisera islam, och började då leta en man som passade hennes premisser - och vad kunde vara lämpligare än att importera en marockansk man.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ack-vare-mamma
Mitt i allt bestämde hon sig för att aldrig gifta sig. Hon hade tappat tron på män. Men hennes mamma och moster ville i alla fall att hon skulle göra ett försök.

De styrde upp en videodejt med en marockansk man som hette Binyamine Kouach. Men när Camilla Hamid loggade in möttes hon av inte mindre än sju män. Binyamin hade bjudit in sina bröder och Camilla hade ingen aning om vem av alla bröder hon faktiskt var på videodejt med.

– Under hela samtalet, som på något sätt lyckades hållas vid liv på min knackiga marockanska och hans knackiga engelska, spelade jag med som att jag hade stenkoll på vem som var vem och att jag hade nerverna under kontroll, säger hon.

En av dem utmärkte sig lite extra. Han pratade mycket och tog plats. Efter samtalet misstänkte Camilla Hamid att det var han som var Binyamine.

Det var det inte.

– Det visade sig sedan att min man var den blyga, som inte sa så mycket under vårt första samtal, säger Camilla Hamid.

Camilla Hamid verkar vara en utmärkt bagare - beklämmande att hon behöver blanda in sin religion i bakningen. Men med all sannolikhet gynnar det henne, då media älskar att gulla med en tjej i slöja.
Citera
2023-01-02, 14:42
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Utan att vara helt säker, gissar jag att hon tog på sig slöjan innan hon träffade sin man. Gissningsvis började hon först praktisera islam, och började då leta en man som passade hennes premisser - och vad kunde vara lämpligare än att importera en marockansk man.
Hon träffade sin man innan hon började bära slöja. De träffades när hon var kring 18/19 år och gifte sig något år senare, jag antar att det var i samband med giftermålet som hon började.
Citera
2023-01-02, 16:31
Medlem
Trodde inte muslimer fick skilja sig.
Citera
2023-01-02, 16:33
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indernacht
Trodde inte muslimer fick skilja sig.
Walla det är haram. Nu är det andrahandsvärde på henne och det förvånar inte mig om hon skulle bli ihop med en svensk.
Citera
2023-01-02, 17:59
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
du ska få se hon kommer att dyka upp utan hijab
bara för affärsmässigt tänkande

Säkerligen.
Det där var bland det första jag tänkte på när jag såg henne i tv och när hon började dyka upp mer frekvent.
Hur många år kommer det gå innan hon tar av sig slöjan och visar håret i tv?
För det kommer att hända. Förr eller senare.
Citera
2023-01-02, 18:18
Medlem
Sjuttiotalistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
Kvinnor vill oftast ha någon som är högre upp i statustrappan än de själva. Ganska uppenbart att hon gjorde slut. Dessutom så importerade hon honom till Sverige och de blev tillsammans när hon mådde som allra sämst.

Hon passade på att skaffa barn innan hon blev för gammal. Killen fick som tack svenskt medborgarskap.

Det gör de flesta kvinnor, som vill ha barn. Svårt att få några om man är över 40…
Citera
2023-01-02, 18:49
Medlem
Hon var väl i stort sett tvångsgift. Hoppas hon överlever skilsmässan och ingen häller syra eller kokande olja på henne.
Citera
2023-01-02, 19:01
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Ursäkta? Varför ska hon slita av slöjan och visa världen? Visa världen vad? Hon har valt att ha slöja. Hon är muslim. Använder varken gelatin eller alkohol i sina rätter eller bakelser.

Helt hennes fria egna val. Och ni tror att hon är muslim eller bär sjal pga en man?! Hennes man?

Vad snabbt ni verkligen dömer muslimer och deras predikan. Tror ni att man blir tvungen att bära sjal bara för mannen också är muslim?

Jag är muslim och bär inte sjal. Min mans familj och släkt bär alla sjal och aldrig någonsin har mitt bara huvud varit ett problem och det har inte ens nämnts. Vad tror ni egentligen?

Ni hejar på att hon ska avsluta sin religion och vadå? Ta av sin slöja? Bara för att hon skilt sig?

Snarare så att hon blivit kändare och klättar högt på karriärsteg vilket resulterar i hon nu är färdig med sin man istället kanske?

De flesta som blir kända med åren brukar gå skilda vägar. Så sammanträffande. Men det är inte det första ni tänker?

Camilla var muslim innan hon gifte sig. Troligen därför hon gifte sig med en muslim också. Någon hon verkligen älskade och blev frisk tillsammans med.

Nu mår hon bra och är lycklig, frisk. Framgång på det. Hon vill vara med sig själv helt enkelt

En "riktig" muslim skiljer sig inte så kan ju vara steg 1 mot att slita av sig slöjan! Vore ju helt fantastiskt om hon gjorde det och visar att det finns ett val för muslimska kvinnor!!!
Citera
2023-01-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Ursäkta? Varför ska hon slita av slöjan och visa världen? Visa världen vad? Hon har valt att ha slöja. Hon är muslim. Använder varken gelatin eller alkohol i sina rätter eller bakelser.

Helt hennes fria egna val. Och ni tror att hon är muslim eller bär sjal pga en man?! Hennes man?

Vad snabbt ni verkligen dömer muslimer och deras predikan. Tror ni att man blir tvungen att bära sjal bara för mannen också är muslim?

Jag är muslim och bär inte sjal. Min mans familj och släkt bär alla sjal och aldrig någonsin har mitt bara huvud varit ett problem och det har inte ens nämnts. Vad tror ni egentligen?

Ni hejar på att hon ska avsluta sin religion och vadå? Ta av sin slöja? Bara för att hon skilt sig?

Snarare så att hon blivit kändare och klättar högt på karriärsteg vilket resulterar i hon nu är färdig med sin man istället kanske?

De flesta som blir kända med åren brukar gå skilda vägar. Så sammanträffande. Men det är inte det första ni tänker?

Camilla var muslim innan hon gifte sig. Troligen därför hon gifte sig med en muslim också. Någon hon verkligen älskade och blev frisk tillsammans med.

Nu mår hon bra och är lycklig, frisk. Framgång på det. Hon vill vara med sig själv helt enkelt

Vad menar du med att hon är frisk?
Citera
2023-01-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
hon verkar snäll, smart och trevlig, om alla invandrare var som hon så.
muslimer får skilja sig till men det ska till att deras partner har skadat dom eller familjen på något sätt, typ varit våldsam eller otrogen.

Detta gäller skillsmässa där kvinnan får behålla sin mahr (den summa pengar/gul/mark/hus/värdesak) hon fick i brudsgåva. Men om hon av vissa "ytliga" skäl vill lämna mannen som ex att hon inte längre finner honom vara attraktiv så kan hon begära en annan form av skilsmässa som är giltig inom islam. Har glömt namnet men innebörden är iallafall att kvinnan då ger tillbaka det hon fick i brudsgåva och kan på så sätt få äktenskapet upplöst. Detta är då mannen inte brustit i hans beteende och ansvar men kvinnan ändå inte vill fortsätta äktenskapet.
Citera
2023-01-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Kanske på grund av att hon har massa kläder på sig då hon inte får visa hud pga sin salafistiska tolkning av islam?

Det är inte en salafistisk tolkning utan mainstream islam.
Citera
2023-01-02, 19:58
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mella90
Detta gäller skillsmässa där kvinnan får behålla sin mahr (den summa pengar/gul/mark/hus/värdesak) hon fick i brudsgåva. Men om hon av vissa "ytliga" skäl vill lämna mannen som ex att hon inte längre finner honom vara attraktiv så kan hon begära en annan form av skilsmässa som är giltig inom islam. Har glömt namnet men innebörden är iallafall att kvinnan då ger tillbaka det hon fick i brudsgåva och kan på så sätt få äktenskapet upplöst. Detta är då mannen inte brustit i hans beteende och ansvar men kvinnan ändå inte vill fortsätta äktenskapet.

ok, ja då jag antar att camilla tjänar mer än sin man så är det ju inte omöjligt att hon struntar i hans pengar. men det är väl ändå skamligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in