2021-02-04, 15:58
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Mannen var aktiv i ett politiskt parti som jobbar för ett jämställt samhälle.

Samtidigt misstänks han ha stulit Instagrambilder från kvinnliga kroppsaktivister och lagt ut dem på en porrsajt.

En av dem är konstnären Stina Wollter, 56.

– Jag fick jävligt starka obehagskänslor, har hon tidigare sagt till Aftonbladet.
Citat:
Fritidspolitikern åtalas för tolv fall av olaga integritetsintrång mot kvinnor, influensers och kroppsaktivister på sociala medier. Mannen misstänks för att under vintern 2019 ha stulit bilder från målsägandenas konton och lagt ut dem på en porrsajt. Spridningen av bilderna har enligt åtalet kunnat medföra en allvarlig skada för dessa.

Han åtalas för olovlig identitetsanvändning då han använt sig av en annan persons namn och bild till användarkontot på porrsajten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rrsajt--atalas

Vem är vänsterpolitikern "Expose_Swedish_Sluts"?
Citera
2021-02-04, 16:27
Medlem
krautbrains avatar
Dom lägger frivilligt ut nakna bilder på sig själva men blir förvånade att dessa dyker upp på fel typ av sidor. Dom behöver en god man eller någon annan vuxen som hjälper dom. Att saker som laddas upp på internet kan hamna på fel ställen, och att man bör tänka till både en och två gånger innan, var allmänkunskap 1996. Jag är för all form av jämställdhet, men när företrädare för den kvinnliga rörelsen beter sig som oförstående barn, då börjar man undra om det ens är möjligt. Jag väljer att skylla på företrädarna dock, det är idioter som kapat den kvinnliga rörelsen och det får resten av alla kvinnor lida av.
Citera
2021-02-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Dom lägger frivilligt ut nakna bilder på sig själva men blir förvånade att dessa dyker upp på fel typ av sidor. Dom behöver en god man eller någon annan vuxen som hjälper dom. Att saker som laddas upp på internet kan hamna på fel ställen, och att man bör tänka till både en och två gånger innan, var allmänkunskap 1996. Jag är för all form av jämställdhet, men när företrädare för den kvinnliga rörelsen beter sig som oförstående barn, då börjar man undra om det ens är möjligt. Jag väljer att skylla på företrädarna dock, det är idioter som kapat den kvinnliga rörelsen och det får resten av alla kvinnor lida av.

Exakt.
Citera
2021-02-04, 17:01
Medlem
Knightfall68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain

Klarsynt inlägg.
Citera
2021-02-04, 17:33
Medlem
Gamlings avatar
Va fan är en "kroppsaktivist"?
Citera
2021-02-04, 17:34
Medlem
Asmodeusvults avatar
Noterade att mannen använt någon annans identitet, ”olovlig identitetsanvändning”.

Kan det hela vara någon sorts försök att få den personen att bli utpekad?
Citera
2021-02-04, 17:52
Medlem
Bara för att förtydliga: när AB skriver att han "stulit bilder" menar de alltså att han laddat ner dem från öppna Instagram-konton och lagt upp dem i ett annat forum?
Citera
2021-02-04, 17:55
Medlem
halaltarzans avatar
Och vad i helvete får man ut av att lägga ut bilder på Stina Wolter 56, tror tomten på allvar att det är någon som vill se dem. Nej, den där politikern är nog något i hästväg pervers
Citera
2021-02-04, 17:59
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och vad i helvete får man ut av att lägga ut bilder på Stina Wolter 56, tror tomten på allvar att det är någon som vill se dem. Nej, den där politikern är nog något i hästväg pervers

Ha ha. Ja, runkar man till Stina Wolter har man det fan i mig tunnsått med porr.
Citera
2021-02-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamling

Det vill jag veta innan jag dör! Tror vi gamla, alla tider varit kroppsaktivister av naturen och födda som sådana. Men moderna människor födda efter 2000 kan jag tänka mig är kroppslig aktivitet något ovanligt, exotiskt eller till och med sjukligt eller onaturligt 😆 Det har kommit nytt ord för de som rör på sig, eller 🤔 - va fasiken är det för fenomen
Citera
2021-02-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamling

Kvinnor som klär av sig och visar sina naturliga kroppar. Ofta tjocka och dylikt. Girl power, du får se ut hur du vill med mera.
Citera
2021-02-04, 23:38
Medlem
Gamlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccosifredrik
Kvinnor som klär av sig och visar sina naturliga kroppar. Ofta tjocka och dylikt. Girl power, du får se ut hur du vill med mera.

OK! Tack för svaret, jag trodde nog att det var något åt det hållet!

Så, är en strippa då att betrakta som en sådan? Eller, en kvinnlig exhibitionist som flashar sig? Och, om man tänker efter; är en manlig blottare, som smyger omkring, iklädd threnchcoat, och väntar på rätt tillfälle att förevisa sina företräden att betrakta som kroppsaktivist?

Men, det kanske bara är OK när gamla kärringar gör det???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in