2022-03-15, 12:59
Medlem
Jag har spelat BF2042 sen 11 mars och tycker det är roligt och ett helt okej spel. Roligt att levla och fixa med sitt playercard också. Fast tycker sedan länge att de på Dice borde liksom fortsätta på Battlefield 2 stilen med artilleri på kartorna som man kan spränga samt commander roll som kan ge orders till squads. Dåligt att de struntade i det till spelen i serien efter BF2.
Citera
2022-03-16, 08:38
Medlem
Geographicas avatar
Jag köpte aldrig det här spelet då det kändes på förhand att det kommer bli ett fiasko och tycker inte det såg särskilt lockande ut när trailern släpptes, för futuristiskt för min smak. Men nu har jag i alla fall lyssnat igenom dess soundtrack på Tidal och även på den fronten blev det tyvärr inte lyckat. Mycket sämre än Johan Söderqvist och Patrik Andréns vackra och atmosfäriska musik till BF1 och BFV. Det är klart att det blir en lite annan typ av musik när det utspelar sig i framtiden jämfört med första och andra världskriget, men den Oscar belönade isländska kompositören Hildur Guðnadóttir (Joker, Chernobyl m.m) och hennes make Sam Slater fick inte till det något vidare helt enkelt, trots att de är meriterade.
Citera
2022-03-16, 13:41
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Jag köpte aldrig det här spelet då det kändes på förhand att det kommer bli ett fiasko och tycker inte det såg särskilt lockande ut när trailern släpptes, för futuristiskt för min smak. Men nu har jag i alla fall lyssnat igenom dess soundtrack på Tidal och även på den fronten blev det tyvärr inte lyckat. Mycket sämre än Johan Söderqvist och Patrik Andréns vackra och atmosfäriska musik till BF1 och BFV. Det är klart att det blir en lite annan typ av musik när det utspelar sig i framtiden jämfört med första och andra världskriget, men den Oscar belönade isländska kompositören Hildur Guðnadóttir (Joker, Chernobyl m.m) och hennes make Sam Slater fick inte till det något vidare helt enkelt, trots att de är meriterade.
Så futuristiskt är det inte, men jag fattar vad du menar. Jag är också skeptiskt till såna krigsspel.
Men här är det ändå framtida grejer som
känns ”realistiska” - det är liksom inte robotar och laser så att säga - utan det mest framtida är att man kan hacka fordon från marken och robothundar (inte ens dom känns överdrivet framtida) och i övrigt är det vanliga skjutvapen och tanks.
Synd att det inte levererades så bra.

Vad gäller soundtracket så fattar jag att det ska låta kaosigt. Och är det någon som kan leverera det är det ju hon.
Hon gör det bra för det är hennes genre.
Men det slår inte dom tidigare soundtracksen, inte på långa vägar.
Citera
2022-03-17, 16:49
Medlem
orvarens avatar
Efter typ 8 e-mail växlingar med playstation,så väntar jag på nästa och sista svar innan det blir ARN..
Citera
2022-03-17, 21:54
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Efter typ 8 e-mail växlingar med playstation,så väntar jag på nästa och sista svar innan det blir ARN..

Skulle vara intressant att se din email konversation med PS.
Citera
2022-03-18, 05:12
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Skulle vara intressant att se din email konversation med PS.
Det är riktigt långa mail...😄

De larvar sig och tjatar om att jag ska bygga om databasen i min ps4 och installera om spelet..

Sista svaret var att det enbart går att få en refund inom 14 dagar,om man inte laddat ner spelet..

Jag kommer (troligtvis) vända mig till ARN,eller konsumentombudsmannen i nästa steg.

"Online multiplayer game 2-64 players"
😄 Ja,snart är det nog typ 64 som spelar det?
Ju längre jag håller på,ju mer stör det mig att man bara kan spela med tre av sina vänner på samma server.

Hur svårt kan det vara?
Citera
2022-03-20, 09:28
Medlem
Att de inte kan göra ett spel som är intressant, t.ex. en kalla kriget version med alla konflikter och vapen inlagda, d.v.s. som BF 1. För mycket woke och futuristiskt trams. Har de fått brist på fantasi hos tillverkaren.
Citera
2022-03-22, 16:28
Medlem
Kedjorna verkar desperata att sälja bort skiten, 149 kr för PS5 och PS4 versionen nu på Media markt och Elgiganten.

Provade kort några timmar när det var free-to-play på steam, men kan nog hålla med kritiken. Spelet var helt enkelt tråkigt. Ingen riktigt action.
Citera
2022-03-22, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Att de inte kan göra ett spel som är intressant, t.ex. en kalla kriget version med alla konflikter och vapen inlagda, d.v.s. som BF 1. För mycket woke och futuristiskt trams. Har de fått brist på fantasi hos tillverkaren.

Man har kvoterat in diverse pack i studion och där finns en politisk agenda som drivs av ledningen. Titta bara på idioten Patrick Söderlund som förstörde Battlefield V genom hans fullständigt genomkorkade kommentarer.

Så länge en grupp miljöpartister sitter och kodar så blir det så här.
Citera
2022-03-26, 21:47
Medlem
Varför är Battlefield spelen osv alltid USA och världen mot Ryssland? Är detta avsiktligt för att få folk att vilja gå i krig mot dem? Filmerna oxå
Citera
2022-03-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Varför är Battlefield spelen osv alltid USA och världen mot Ryssland? Är detta avsiktligt för att få folk att vilja gå i krig mot dem? Filmerna oxå

Klassiskt. Goda mot dom onda
Citera
2022-04-01, 10:33
Medlem
Dan88s avatar
Stora förändringar på gång, DICE kommer göra om release kartorna: https://www.youtube.com/watch?v=fVpiXXIAYak

Men det kommer ta tid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in