• 1
  • 2
2021-02-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av incognitoxd
Vilka droger ska man varva mellan för att inte bli fysiskt beroende av någon utav dom? Det funkar väl inte att varva mellan olika benzos då alla påverkar GABA? Hur är det med opiater etc?

Gräs är uteslutet då jag inte gillar THC. Har inte testat CBD olja men kanske det vore nåt?

Kom med era förslag!

Melatonin är numera receptfritt.
Citera
2021-02-03, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det är placebo. Betablockerare tar inte bort någon ångest men sänker blodtryck och puls vilket kan leda till att det känns bättre. Håller med om att Theralen fungerar men tycker man "vänjer" sig med den och tar man bara 3-4 dagar i rad så tycker jag det tappar effekten trots 2ml.
Nog för jag inte skulle rekommendera betablockerare till natten, men det är inte placebo nej.

Finns studier där man använt betablockerare mot PTSD-inducerade besvär, med gott resultat.

Betablockerare tar bort de fysiska tecknen på ångest /nervositet vilket i sin tur gör att man slipper oroa sig för detta, vilket leder till ett lugn. Knappast placebo.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2021-02-03 kl. 21:16.
Citera
2021-02-03, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Melatonin är numera receptfritt.
Äntligen fick dom röven ur.
Citera
2021-02-03, 22:01
Medlem
Alkohol och Lergigan
Citera
2021-02-03, 22:41
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nog för jag inte skulle rekommendera betablockerare till natten, men det är inte placebo nej.

Finns studier där man använt betablockerare mot PTSD-inducerade besvär, med gott resultat.

Betablockerare tar bort de fysiska tecknen på ångest /nervositet vilket i sin tur gör att man slipper oroa sig för detta, vilket leder till ett lugn. Knappast placebo.

Av egna erfarenheter när jag klivit av benzo så har jag tagit allt ifrån Catapressan till Propranolol till Metapropol och det sänker puls och blodtryck men jag har aldrig känt någon ångestdämpande effekt utav de?

Visa mig gärna en källa där de skriver att betablockerare är bra mot PTSD?
Citera
2021-02-03, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Av egna erfarenheter när jag klivit av benzo så har jag tagit allt ifrån Catapressan till Propranolol till Metapropol och det sänker puls och blodtryck men jag har aldrig känt någon ångestdämpande effekt utav de?

Visa mig gärna en källa där de skriver att betablockerare är bra mot PTSD?
Det ångestdämpande är indirekt.

Kan jag göra senare. Annars googla "betablockers in PTSD study eller så.
Citera
2021-02-06, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Quetiapin är en neuroleptika som man sover tungt och länge på.
Theralen funkar utmärkt för sömn men du måste gå in dig för att inte bli seg dagen efter.

Metoprolol är en av mina favoriter. Det är en beta-blocketare, inte beroendeframkallande. Men det sänker ångest och får dig till sömn utan att göra dig lobotomerad.
Quetiapin har jag på recept 25-50mg för sömn. Funkade i början men nu är jag i en period med värre insomningssvårigheter. Tror du en ökad dos skulle fungera? Hur mycket isåfall?
Citera
2021-02-06, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av incognitoxd
Quetiapin har jag på recept 25-50mg för sömn. Funkade i början men nu är jag i en period med värre insomningssvårigheter. Tror du en ökad dos skulle fungera? Hur mycket isåfall?

Jag skulle inte rekommendera att kliva på för höga doser neuroleptika för att behandla sömnproblem då man som jag upplevt det kan få tampas med biverkningar och personlighetsförändringar som kan vara mer eller mindre extrema.

Men detta anser jag vara en av de harmlösare varianterna, du kan ju säkert pröva att kliva upp till 75mg utan problem.

Maxdosen på Quetiapin ligger på hela 800mg/dygm så det är ju inga jättedoser du kör på.

Finns ju även Nozinan fast den tycker jag är obehagligt stark.

Nackdelen är väl att vilken du än väljer så kommer du att få uppleva toleransökning till slut.
Citera
2021-02-10, 08:19
Medlem
CarlXIIs avatar
Jag sover bättre om jag tar kaliumtillskott, krävs flera dagar i rad, flera gram. Sen är detta drogforum, så 25 mikrogram LSD har också effekt. Ta någon timme innan så hinner bli på bra humör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in