• 1
  • 2
2021-02-02, 03:44
Medlem
Vilka droger ska man varva mellan för att inte bli fysiskt beroende av någon utav dom? Det funkar väl inte att varva mellan olika benzos då alla påverkar GABA? Hur är det med opiater etc?

Gräs är uteslutet då jag inte gillar THC. Har inte testat CBD olja men kanske det vore nåt?

Kom med era förslag!
Citera
2021-02-02, 04:48
Medlem
link71s avatar
Mitrazipin är ju ej nån drog funkar bra till att sova.
Citera
2021-02-02, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Mitrazipin är ju ej nån drog funkar bra till att sova.
Tack för tipset. Kanske nåt att ta upp vid nästa läkarbesök. Det sjuka är ju att det är lättare att klicka hem något narkotikaklassat till brevlådan. Har även testat de flesta läkemedel som är lagliga och de är för svaga.
Citera
2021-02-02, 05:49
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incognitoxd
Tack för tipset. Kanske nåt att ta upp vid nästa läkarbesök. Det sjuka är ju att det är lättare att klicka hem något narkotikaklassat till brevlådan. Har även testat de flesta läkemedel som är lagliga och de är för svaga.
Jo visst är det enkelt, men att ha på recept är enklare, billigare bättre! Tänk den dagen när intetwebz ligger nere och du inte får din medicin? Medans du kunde ha på recept. Om du vill knarka gå inte till vården.
Mvh
Citera
2021-02-02, 09:03
Medlem
Noxiouzs avatar
Mitrazipin är anti-depp och ett utav dom mer rävgiftigare sorten, gav mig oförklarlig feber direkt jag hoppade på dom. Läs bieffekterna, hemska grejer.
Citera
2021-02-02, 09:58
Medlem
GeleZachas avatar
Lergigan funkar rätt bra, inte särskilt tungt heller.
Citera
2021-02-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxiouz
Mitrazipin är anti-depp och ett utav dom mer rävgiftigare sorten, gav mig oförklarlig feber direkt jag hoppade på dom. Läs bieffekterna, hemska grejer.

Dock fungerar den för sömnen vid dosering på 15ml.
Citera
2021-02-02, 10:22
Medlem
Quetiapin är en neuroleptika som man sover tungt och länge på.
Theralen funkar utmärkt för sömn men du måste gå in dig för att inte bli seg dagen efter.

Metoprolol är en av mina favoriter. Det är en beta-blocketare, inte beroendeframkallande. Men det sänker ångest och får dig till sömn utan att göra dig lobotomerad.
Citera
2021-02-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Theralen funkar utmärkt för sömn men du måste gå in dig för att inte bli seg dagen efter.

Metoprolol är en av mina favoriter. Det är en beta-blocketare, inte beroendeframkallande. Men det sänker ångest och får dig till sömn utan att göra dig lobotomerad.

Är du helt jvla tokig! Sist jag tog metoprolol så fick jag hjärtrusning. Inte alls att rekommendera att ta det där som läkare menar är till för att sänka sitt blodtryck, men de verkar inte bry sig om att man kan få hjärtproblem istället.
Citera
2021-02-02, 16:06
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn

Det är placebo. Betablockerare tar inte bort någon ångest men sänker blodtryck och puls vilket kan leda till att det känns bättre. Håller med om att Theralen fungerar men tycker man "vänjer" sig med den och tar man bara 3-4 dagar i rad så tycker jag det tappar effekten trots 2ml.
Citera
2021-02-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarfredmark
Är du helt jvla tokig! Sist jag tog metoprolol så fick jag hjärtrusning. Inte alls att rekommendera att ta det där som läkare menar är till för att sänka sitt blodtryck, men de verkar inte bry sig om att man kan få hjärtproblem istället.

Har aldrig haft några problem med den. Hur ska jag veta att den slår fel på dig?

Jag brukar ta den när jag kliver av tjack. Matlusten kommer tillbaka, ångesten lägger sig, stissigheten försvinner och jag somnar. Funkar utmärkt.
Citera
2021-02-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxiouz

Läser man bicksedalar har alla mediciner eventuella obehagliga grejer. Just mirtazapin är vanligaste bieffekten ökad aptit och sötsug, samt att man blir dåsig vilket är orsaken till att den funkar för sömn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in