2021-02-02, 00:49
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Det s k ”sexmonstret” Jim Grapenkrantz, numera Janken Donnstedt, är misstänkt för ny grov brottslighet. Misstankarna gäller grov våldtäkt, koppleri och människohandel.

Citat:
[...]
Nu misstänks Jim Grapenkrantz – som numera heter Janken Donnstedt – för grov våldtäkt, människohandel och koppleri i Kristianstad, rapporterar VLT.
– Vi är alldeles i början av utredningen och jag kan därför inte säga mycket mer än vad som framgår av den häktningsframställan jag lämnat in till tingsrätten, säger kammaråklagare Jenny Clemedtsson till tidningen.

[...]
https://www.expressen.se/kvallsposte...for-nya-brott/

Grapenkrantz blev ”känd” 2005 när han dömdes till 14 års fängelse för bl a grovt koppleri och grov våldtäkt. Han frigavs villkorligt från detta fängelsestraff 2014.
Han står i dag registrerad på ett bolag tillsammans med en kvinna i Everöd, utanför Kristianstad där utredningen mot Grapenkrantz/Donnstedt nu pågår. Kan detta vara BO? Är det någon som haft att göra med Grapenkrantz/Donnstedt och kan berätta litet ”skvaller”? Jag har för mig att han hade ett annat ovanligt efternamn innan han bytte till Grapenkrantz för många år sedan.
2021-02-02, 00:57
Medlem
Annacondas avatar
Samma? (FB) Ökänd sexbrottsling häktad för människohandel i Kristianstad
2021-02-02, 00:58
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Tack för denna länk. Ber om ursäkt att jag startade en ny tråd, men jag såg ej att det redan fanns en.
2021-02-02, 01:11
Medlem
franges avatar
Han är zigenare - eller hur? Bilden på honom, namnet/namnvalet och av brotten att döma så ger zigenarradarn kraftigt utslag....
2021-02-02, 06:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Tack. Denna låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto