• 1
  • 2
2021-02-01, 17:26
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...man-i-halmstad

"En man i 30-årsåldern knivskars i armen och bröstet i samband med ett rånförsök i Halmstad, enligt polisen.

– Två personer med kniv har lämnat platsen och ska vara ungefär 15 år, säger polisens presstalesperson Stefan Gustafsson.

Händelsen inträffade strax före halv fem på måndagseftermiddagen vid en restaurang i de centrala delarna av staden."

Ytliga skador vid misstänkt rånförsök. Vilka är GM?
Citera
2021-02-01, 17:33
Medlem
krautbrains avatar
Knivrån i stadskärnan runt klockan 17 av 15-åringar. Vilken bra utveckling det här landet går mot.
Citera
2021-02-01, 17:53
Medlem
Om jag minns rätt skall det ligga en pizzeria där i hörnet nära Laholmsvägen men det räknas som Järnvägsgatan. Längre ned på Järnvägsgatan, åt nordöst ligger en Kines-restaurang, men jag tror den är nedlagd.

Men det har säkert inget med restauranger att göra denna händelse, utan det rör sig om två små killar from fjärran land som behöver mer pengar, polisen vet nog vilka kretsar det rör sig om och borde kunna gripa killarna. Några straff kan man inte räkna med om dom inte är äldre än vad som antyds.
Citera
2021-02-01, 18:13
Medlem
megacoolmans avatar
Troligen afghanska baaarrn i 25-årsåldern som ska ha ihop till det dagliga knarket.
Det har varit flera sådana incidenter under dagtid på sistone.

Jag själv har aldrig varit orolig när jag går på stan, och vet att jag kan ta hand om mig själv om situationen skulle uppstå, men nu börjar jag fundera på att beväpna mig på något sätt.
Citera
2021-02-01, 18:19
Bannlyst
han fick vad han röstade på kanske?
Citera
2021-02-01, 18:22
Bannlyst
kanske han som knivhögg honom gått igenom ett trauma i sitt hemland?
Citera
2021-02-01, 18:26
Medlem
megacoolmans avatar
För någon vecka sedan var det en man i 45 årsåldern som blev pistolrånad bara några 100-tals meter därifrån. Han hade dessutom sina barn med sig.
Citera
2021-02-01, 19:22
Medlem
Förra helgen blev en man påhoppad bakifrån av tre berikare i centrala stan. Även där misslyckades rånförsöket. Det kan nog röra sig om samma pojkar.
Citera
2021-02-01, 19:30
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
För någon vecka sedan var det en man i 45 årsåldern som blev pistolrånad bara några 100-tals meter därifrån. Han hade dessutom sina barn med sig.

Dessa skulle bara låsas in på livstid, någonstans i Ryssland. Lagom straff för den gärningen. Oavsett ålder naturligtvis, om det så är 12-åringar, skit samma. Är man kapabel till sådant så är man kapabel till att sitta i finkan också.

Inte nog med att våra gator skulle bli säkrare, så skulle det inte ta lång tid innan den sortens straff fick tillräckligt avskräckande effekt för att folk skulle upphöra med att hålla på så.

Som det är idag får de väl sitta och samtala med en socialkärring i en kvart, så är det bra med det sen. Konstigt sen då att de fortsätter så här. Blir det inga konsekvenser att tala om, så finns det ingen anledning att sluta heller.
Citera
2021-02-01, 19:36
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Och NATURLIGTVIS skall ALLA bidrag som föräldrarna får dras in med omedelbar verkan! Barnbidrag, socialbidrag, bostadsbidrag, tandvårdsbidrag, ALLA bidrag.

Det hade illa kvickt blivit ordning och reda i dessa familjer sen. Barnen hade uppfostrats ordentligt! De hade knappt vågat säga ett fult ord de barnen, efter den uppfostran som de skulle få i ett sådant läge.

Dessa föräldrar vet mycket väl hur de skall ha pli på sina barn, men eftersom det inte blir konsekvenser av att inte uppfostra, så känner de säkert att de likväl kan skita i det.
Ge de ekonomiska konsekvenser så skall ni se hur jävla snabbt uppfostrandet kommer igång igen!
Citera
2021-02-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Och NATURLIGTVIS skall ALLA bidrag som föräldrarna får dras in med omedelbar verkan! Barnbidrag, socialbidrag, bostadsbidrag, tandvårdsbidrag, ALLA bidrag.

Det hade illa kvickt blivit ordning och reda i dessa familjer sen. Barnen hade uppfostrats ordentligt! De hade knappt vågat säga ett fult ord de barnen, efter den uppfostran som de skulle få i ett sådant läge.

Dessa föräldrar vet mycket väl hur de skall ha pli på sina barn, men eftersom det inte blir konsekvenser av att inte uppfostra, så känner de säkert att de likväl kan skita i det.
Ge de ekonomiska konsekvenser så skall ni se hur jävla snabbt uppfostrandet kommer igång igen!

Fan det bästa jag läst på mycket länge! Money talks!
Citera
2021-02-02, 22:19
Medlem
En var iallafall svensk så snacka inte utan kunskap.
Blev hämtad av polis hos sin mormor.
Kommer att lösa sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här