2021-02-01, 19:59
Medlem
Nikets avatar
G-star, Hugo, el Armani
Citera
2021-02-01, 20:08
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Köper nästan uteslutande ifrån svenska Nudie. Blir en del torra jeans eller "raw denim" som det kallas. Håller länge som fan och när de väl börjar slita så blir jeansen bara snyggare. Blir cleana, utslitna effekter.

Samma här. Gratis reparationer också. man behöver inte ens kvitto.
Citera
2021-02-01, 20:42
Medlem
Jack & Jones. Testade G-Star en gång men tyckte de var sämre och dyrare. Skulle aldrig köpa jeans online för det är så knepigt med passformen. Brukar få testa några modeller innan det blir bra.
Citera
2021-02-01, 20:47
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
100 % bomull lär vara svårt att få ett byxor av som håller mer än 1/1000 sekund, lol
Bra att vi fått hit nån som vet vad han pratar om. Men du måste hjälpa mig: vilket annat material var det Levi Strauss blandade bomullen med när han uppfann jeansen 1853?
Citera
2021-02-01, 20:49
Moderator
T-80Us avatar
För några år sedan hittade jag ett tyskt märke som heter Alberto. Jag anser deras jeans hålla hyfsad kvalitet och vara sköna, så dem kör jag med. Ett plus är att de är de jeans jag menar håller överlägset bäst kontinuitet i storlekarna, varför det går fint att köpa online utan oro för att de ska sitta fel.

De finns på en del onlinebutiker, och på en klädesaffär i hemtrakterna.
Citera
2021-02-01, 21:01
Medlem
webbutvecklarens avatar
Ska det vara billiga simpla, men ändå rätt snygga jeans så köper jag det på New Yorker, annars kan jag ibland hitta jeans hos Miinto, Jack & Jones eller Dressman.
Citera
2021-02-01, 21:06
Medlem
Mandingos avatar
I sluttampen på mellandagsrean, antingen på levisbutiken eller nk, 70% rabatt på ett par stentvättade 501 senast (400kr med påse), köpte även ett par "arbetsbyxor" i canvas för 270kr, så nu klarar jag ett tag utan att köpa nya...
Citera
2021-02-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
ica maxi, är snål

Samma här! Inte alltid, men senaste köpet var på ICA, finns roligare saker än kläder att lägga pengar på!
Citera
2021-02-01, 21:21
Medlem
Brukar handla Levis på nätet för då vet jag modell och mått. Om jag inte hatade att handla och prova kläder hade jag gärna köpt nåt billigt skit.

Att förstå alla jävla måttsystem och olika modeller är inget jag vill bränna hjärnceller på. Vad fan är t ex "dropped crotch" och är det nåt som man vill ha som nästan-gubbe med begynnande hängpung ändå?
Citera
2021-02-01, 21:25
Medlem
Köper mina på Nudie, har halvstorlekar vilket är perfekt för mig då jag har hyfsat slimmade ben. Vill inte att byxorna ska se ut som ett tält, samtidigt som jag inte vill att de är för tighta. Gratis reparation även så länge man har byxorna, samt går att sy om i butiken om man vill för piss och inget!
Citera
2021-02-01, 21:26
Medlem
MoonInLeos avatar
Weekday.com Har jag använt mig av senaste gångerna, är riktigt nöjd. Visserligen HM-ägt men verkar vara deras premium sortiment. Samma kvalité el. bättre än levis skulle jag säga. Bra priser.
Citera
2021-02-01, 21:36
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyivvh
Vilken affär brukar ni köpa från? Är det något speciellt märke?
Jag är av den gamla stammen. Kommer ha Levis på mig till jag dör. Kanske finns det någon bra modell när man sitter i rullstol med, fast jag har inte rullstol ännu så har ett tag på mig att hitta rätt modell.

Jag går till Levis orginalbutik och köper. Skiter i om jag fått ett par byxor på Ullared för halva priset, vet ju att Levis håller länge och orkar inte vara snål.
Edit:
Iövrigt så är jag lite undrande till din fråga. Marknadsundersökning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in